Silverstone förbereder slutna vattenkylningspaket

Permalänk
Permalänk
Master of Overkill

Blir den 1500w för den silverstone jag har nu är ju sjukt djup

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Vattenkylningen verkar intressant! Hoppas bara att den kommer i någon annan färg än vit och silver ... fast det är ju lite snyggt ändå

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotfuzz08:

Är det bara jag eller känns det inte som att stora towerkylare är lite ute ur tiden? Känns så mycket smidigare med dessa kompakta vattenkylslösningar.

Beroende på omständigheter så är tornkylare bättre.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Beroende på omständigheter så är tornkylare bättre.

jag är på väg att fynda ett vattenkylningskit till mitt ft03-mini då det bara är plats för en 78 mm hög kylare..:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Slår ju fortfarande inte custom vattenkylning

Visa signatur
Permalänk
Medlem

750w, 150mm, modulärt? Är det tyst också blir det köp till nästa mini-itx system :).

Om det inte blir ett SFX agg med lägre effekt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

jag är på väg att fynda ett vattenkylningskit till mitt ft03-mini då det bara är plats för en 78 mm hög kylare..:)

Skickades från m.sweclockers.com

Som sagt, beroende på omständigheter.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Äntligen kommer det block som är gedigna i metallbas i slutna system, aluminium och koppar istället för plasthölje och en massa LEDshit.

Ge mig nu.

Kan inte säga säkert, men ser dock ut som att det sitter en led i loggan på den om man klickar och förstorar bilden

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk

1500w Jaha, då är det bara att koppla in dammsugaren och köra.

Permalänk
Medlem

Vattenkylarna såg riktigt snygga ut! Men nu vill jag se lite nya lådor.
En ny SG09 med snyggare front, tack!

Permalänk
Avstängd

Snyggt, en sån här blir det!

Permalänk
Medlem

Gärna ett test på dessa kylare när de kommer ut!

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Hittade mer info om kylaren ! 120mm TD03 & 240mm TD02 bilder.

Hittade specifikationer på franska, http://www.cowcotland.com/news/35126/nouveaux-kits-watercooli...
Tyvärr bara 3.3W pump, lär inte gå att utöka loopen direkt. Dock trevliga 45mm tjocklek på radiatorn !

Visa signatur
Permalänk

Det intressanta med vattenkylningen dom visade var ju radiatorns tjocklek, inga 25mm där inte. Tror det var 45mm tjocklek vilket ger mkt bättre kylförmåga, yes!!

Tyvärr i aluminium och inte koppar som swiftech's, gillar 240mm rad's då utbudet av bra radiator-fläktar är lite tunnt i 140mm's storlek(läs. Schyte HT finns ej i 140mm)

Permalänk
Hedersmedlem

Jonas eller någon annan som kan veta, fanns det någon utvecklad mjukvara till deras slutna vattenkylning? Om inte, hur - om det ens går - styrs fläktarna. Ser ut att vara 3-pinskontakter.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd

Aja baja att blanda koppar och aluminium, dom reagerar med varandra och det finns risk att läckor uppstår i framtiden. Även om man har en vätska som minskar korrisionen så kommer den tappa dom egenskaperna med tiden även i ett slutet system.

Vore bättre om dom gjorde den i förnicklad koppar. Men det kanske bara är utsidan som är aluminium för att spara en slant på varje enhet.

Skickades från m.sweclockers.com