OCZ Vector eller Corsair Neutron?

Permalänk
Medlem

OCZ Vector eller Corsair Neutron?

Hej

Har läst testet här på SweC: SSD-lagring test

Står nu i valet och kvalet mellan OCZ Vector & Corsair Neutron...
Tips och idéer, någon som föredrar den ena eller andra?

Niklas

Permalänk
Medlem

Jag skulle köra på en OCZ då jag inte stött på så bra kritik från Corsair's sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bootup:

Jag skulle köra på en OCZ då jag inte stött på så bra kritik från Corsair's sida.

Okej, tackar för svar. Jag lutade lite åt OCZ, har preliminärt lagt den i kundvagnen och sparat det hela
Ska bara fixa finansieringen nu...

Permalänk
Medlem

Stopp! Köp inte någon av dem där faktiskt! Varför står det mellan just de två? Det enda du får av att vara dusmsnål är huvudvärk och ledset öga! Mer information om varför du ska köpa just de modellerna?

Visa signatur

i7 4790k @ stock, 16gig ram @1866mhz, GTX TITAN @ stock kylare 1000ghz; Soundblaster Zx som driver AKGQ701/ATH-M50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grayson:

Stopp! Köp inte någon av dem där faktiskt! Varför står det mellan just de två? Det enda du får av att vara dusmsnål är huvudvärk och ledset öga! Mer information om varför du ska köpa just de modellerna?

Jag har inte köpt något ännu
Vad då dumsnål? Jag har en PNY 120 GB SSD disk nu som funkar okej, dessa utklassar den lätt. Men jag blir nyfiken av vad du syftar på?

Tips?

Permalänk
Medlem

Som sagt Grayson, vaddå dumsnål? Ge tips då?

Permalänk
Inaktiv

OCZ Vector. Det är en högprestandaenhet. Corsair Neutron tillhör mellanklassen och har sämre prestanda och kortare garantitid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

OCZ Vector. Det är en högprestandaenhet. Corsair Neutron tillhör mellanklassen och har sämre prestanda och kortare garantitid.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, det var ett bättre svar Tack.
Men då till nästa fråga, OCZ hade ju stora problem för ett par år sedan, men denna disk ska vara safe menar du?

Och om jag blandar in Plextor och denna disk: Plextor M5 Pro vad säger du då? OCZ eller Plextor?

Niklas

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ApeviaX:

Okej, det var ett bättre svar Tack.
Men då till nästa fråga, OCZ hade ju stora problem för ett par år sedan, men denna disk ska vara safe menar du?

Och om jag blandar in Plextor och denna disk: Plextor M5 Pro vad säger du då? OCZ eller Plextor?

Niklas

Med OCZ Vector har de hårdtestat enheten i sex månader innan släpp. Varje uppdatering av firmware testas i två månader innan den skickas ut. Dessutom är det fem års garanti.

Egentligen är det likvärdiga alternativ, men Vector ska vara lite snabbare. Ta den du känner för

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Med OCZ Vector har de hårdtestat enheten i sex månader innan släpp. Varje uppdatering av firmware testas i två månader innan den skickas ut. Dessutom är det fem års garanti.

Egentligen är det likvärdiga alternativ, men Vector ska vara lite snabbare. Ta den du känner för

Skickades från m.sweclockers.com

Aha! Ja jo okej, då låter det bra, ska bara lyckas välja nätagg nu också... Fan så mkt man vill ha på en begränsad budget... Har gjort mindre justeringar för att kunna dra igång bygget, sen möjliggjort uppgradering på ett smart vis

Nicke

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ApeviaX:

Aha! Ja jo okej, då låter det bra, ska bara lyckas välja nätagg nu också... Fan så mkt man vill ha på en begränsad budget... Har gjort mindre justeringar för att kunna dra igång bygget, sen möjliggjort uppgradering på ett smart vis

Nicke

XFX Core Edition är de mest prisvärda aggen. Vill du ha något lyxigare väljer du Fractal Design Newton R4. Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

XFX Core Edition är de mest prisvärda aggen. Vill du ha något lyxigare väljer du Fractal Design Newton R4. Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Tja ja har ett XFX o ett Fractal i 2 olika burkar, dock sugen på Corsair 860i platiunum... Modulärt och minst 80+ gold är krav...