Asus presenterar extra korta Geforce GTX 670 DirectCU Mini

Permalänk
Medlem

Såg först nu att det kräver dubbla slots. Vicket skräp.
Alla ITX med dubbla slots är för stora tycker jag. Kylaren kan få ta upp två så länge kortet bara använder en bracket.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Om de bara använde sig av titankretsen... då jäklar

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av DST:

Om de bara använde sig av titankretsen... då jäklar

Jag förtår att du är lite sarkastisk men rent ström- och kylningsmässigt skulle vi faktiskt kunna göra det. Men GK110 kräver helt enkelt mer kretskort för att hantera bredare minnesbus etc.

Permalänk
Medlem

Detta är väl ingen nyhet?

i USA i varje fall så har referenskorten alltid varit dessa korta versioner av 670 som jag förstått det?

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Jekean:

Detta är väl ingen nyhet?

i USA i varje fall så har referenskorten alltid varit dessa korta versioner av 670 som jag förstått det?

Referenskortet har ett kort kretskort men inte lika kort som detta. Dessutom så bygger kylaren ut såpass mycket att det är liak stort som vilket vanligt kort som helst.

Permalänk

Nice....då vet jag vad det blir för uppgradering i min lilla älskling )

http://www.sweclockers.com/galleri/10898-operation-mini-itx-a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Referenskortet har ett kort kretskort men inte lika kort som detta. Dessutom så bygger kylaren ut såpass mycket att det är liak stort som vilket vanligt kort som helst.

Ang. kretskortet så står det i artikeln 17cm, medan vad jag kan hitta nämnas ang. referens så ska det vara 6.75 tum vilket är så gott som 17cm det med. Du menar att kretskortet inte är referens? Ambitiöst att behålla SLI-kontakten i så fall.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI