Katastroflansering för nya Sim City

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

Fattar inte hur EA som sitter på miljarder dollar i budget inte ens kan fixa servrar !!
Men när de handlar om att ta pengar från oss , ja då är dom duktiga som fan på de !

Kapetalismens usa som alla lovordar

Men egentligen, nu är de la mer avancerat än så med om jag jämför med servrarna på jobbet pratar vi la om ca 45 papp för beräkningsmodulen och ca 25 papp för lagringsenheterna. Säg att du behöver 5 st beräkningsheter och 25 lagringsenheter så är vi la uppe i 0,8 mille. Som sagt det är mer avancerat än så men säg att du komme upp i ca 2 mille per server i omkostnader för server hallar har de garanterat redan....

Tänk på att detta är skattat men i alla fall en liten hint....

Visa signatur

Dator 1: AMD Phenom II x6 T1100, Asus Sabertooth 990FX, 16GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz, AMD HD6950 2GB, Crucial m4 SSD 128GB, 2x Samsung 1TB 5400 RPM | Dator 2: Intel Core i5 2,6 GHz, 2x4GB DDR3 1600 MHz, Nvidia Geforce GT630, Crucial m4 SSD 128GB | Dator 3: Intel Celeron G530, Gigabyte GA-H61MA-D3V, 8BG Kingston HyperX DDR3 1333MHz, AMD HD5450 512MB, Crucial M4 64GB |

Permalänk
Skrivet av Scepticer:

Påtvingad multiplayer och DRM sänkte detta spel som hade ALL potential i världen.

Ger mig tusan på att den lilla stadsstorleken har med online-aspekten att göra också.

Må EA brinna.

den lilla stadsstorleken är ju bara för att dom kommer säkert (nu är det ea vi snackar om) släppa dlc där du kan köpa större kartor..

så himla trist att dom ska hålla på att verkligen mjölka ut allt o alla hela jävla tiden , kolla bara på the sims spelen tex..

typ exempel på hur ea funkar!

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Skrivet av andyboy88:

Trollar du eller är seriös?

har försökt spela i flera timmer utan att lyckas en enda gång att starta en stad "Sim city servers are down. Attempting to reconnect"

Syftade på "Able to play? Ye right".
Så nej, det funkar inte, tror du missförstod lite

EDIT: Detta kom upp för en stund sedan.
"Inom 3 dagar ska vi ha uttökat vår serverkapacitet" -.-
http://www.simcity.com/sv_SE/blog/article/En-forumpost-fran-K...

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk

Äntligen fick jag min nyckel från g2play.net

Nån som vill spela ? adda mig gärna;)

shqiiptarii88 på orgin !

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Discokungen
Skrivet av BengansBlogg:

Ja jädrar...

Detta måste ju vara sämsta spelsläppet någonsin eller?

Tänkte att så här några dagar efter så måste det väl vara lite stabilare och EA har fått upp fler servrar. Men icke, så här ser det ut just nu:

http://i48.tinypic.com/sg28i1.jpg

Vilket skämt!

Vad jag kan se så har de lyckats få upp hela 3 servrar till sen release. Kunde spela en halvtimme igår men det är allt så här långt...

Det är ganska sjukt att man inte kan byta språk heller. Utöver alla andra problem då.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Inaktiv

Spelet har rullat på riktigt fint för mig ikväll. Jag har spelat i flera timmar och allt har gått stabilt och fint tills strax efter kl 1 på natten då ett hopp mellan två städer fastnade i en oändlig laddningsskärm.

Skrivet av Flamso:

Det är ganska sjukt att man inte kan byta språk heller. Utöver alla andra problem då.

Prova byta språk i Origin till Engelska (eller vad för språk som nu önskas). Jag brukar köra med English UK eller USA och får alla mina spel på Engelska. Ser verkligen inte bra ut med Svenskt språk i spel i mitt tycke.

Permalänk
Medlem

Detta mjölkandet med DLC känns lite som ett F2P mmo.
Du får spela gratis men du kan inte göra ett skit förrens du faktiskt betalar i månaden.

Här är skillnaden köp spelet för 500 spänn sen ska du inte ens kunna spela spelet fullt ut vi ska ha restriktioner och sen ska du paya för de senare med.

Sen att de totalt failat med CDKEYS till olika leverantörer är väl med najs.
New DLC "You can now play on 10 more servers!"
Hell yeah!

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk

ag fick spelet igår och har sedan igår inte haft några som helst problem med att ansluta/spela..
Tråkigt att de finns så många som inte kan spela/ansluta

Nån som vill lira tillsammans ? lägg till mig på orgin : shqiiptarii88
så skapar vi en region tsm

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Om jag inte förstått det fel så ligger EA's servrar på Amazon EC2, med den finurliga möjligheten att "Amazon EC2 enables you to increase or decrease capacity within minutes, not hours or days. You can commission one, hundreds or even thousands of server instances simultaneously." Men jag gissar att EA helt enkelt är för snåla för det.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av anon5930:

Spelet har rullat på riktigt fint för mig ikväll. Jag har spelat i flera timmar och allt har gått stabilt och fint tills strax efter kl 1 på natten då ett hopp mellan två städer fastnade i en oändlig laddningsskärm.

Prova byta språk i Origin till Engelska (eller vad för språk som nu önskas). Jag brukar köra med English UK eller USA och får alla mina spel på Engelska. Ser verkligen inte bra ut med Svenskt språk i spel i mitt tycke.

Jag hade aldrig funderat på att köpa det, hah. Det går helt mot mina principer. Jag har inte köpt Ubisoft-spel sen de började med hårdare DRMs och tänker fortfarande inte göra det, trots att de har slutat. Jag vägrar ta sån skit, som konsument, då det faktiskt är vi som står för makten med våra pengar. Så länge folk inte förstår det och tycker det är okej att bli överkörda av stora företag så kommer vi ha sånt här. Även om det är ett bra spel.

Nja, Origin har inte funnits på min dator sen jag gjorde misstaget att köpa BF och spela det i några veckor. Ser inte poängen.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flamso:

Jag hade aldrig funderat på att köpa det, hah. Det går helt mot mina principer. Jag har inte köpt Ubisoft-spel sen de började med hårdare DRMs och tänker fortfarande inte göra det, trots att de har slutat. Jag vägrar ta sån skit, som konsument, då det faktiskt är vi som står för makten med våra pengar. Så länge folk inte förstår det och tycker det är okej att bli överkörda av stora företag så kommer vi ha sånt här. Även om det är ett bra spel.

Nja, Origin har inte funnits på min dator sen jag gjorde misstaget att köpa BF och spela det i några veckor. Ser inte poängen.

Varför pratar du då på om att det inte går att byta språk?

Din förlust oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Om jag inte förstått det fel så ligger EA's servrar på Amazon EC2, med den finurliga möjligheten att "Amazon EC2 enables you to increase or decrease capacity within minutes, not hours or days. You can commission one, hundreds or even thousands of server instances simultaneously." Men jag gissar att EA helt enkelt är för snåla för det.

Har man inte kodat skiten korrekt från början är det inte säkert att det hjälper att man lägger till fler servrar eftersom användarna fortfarande ansluter till den som är överbelastad.
Men visst, i en perfekt värld borde det bara vara att trycka "gief moar" för att täcka behovet.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt spelet och tycker det är strålande (när det funkar) men som många nämnt är det rent idiotiskt att alltid behöva vara online bara för att ens kunna spela. Inte mycket bättre blir det när varenda server benämns som "upptagen" och ideligen kastar ut en.

Så i huvudsak är det ett bra spel i dåligt format.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av anon5930:

Varför pratar du då på om att det inte går att byta språk?

Din förlust oavsett.

För att det är ganska löjligt att det inte går att byta språk, utöver allt annat.

Nja, jag vet inte det. Även om det är ett bra spel så ser jag industrin som helhet, jag vill inte ha spel som är förstörda av stora bolag.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Offtopic men läser du mitt inlägg med ett minimum av intelligens så framgår det rätt tydligt att jag äger minst 6 spel som på ett eller annat sätt är kopplade till uplay

"Har bara använt uplay till att ladda ned Assassins Creed 3"
Det är vad du skrev, och har du bara använt uplay till just det så kan du, som sagt inte dra en sådan slutsats.
Helst ska du ha använt det mer och till flera spel.
Står fast vid att du helt enkelt bara haft otur.

Permalänk
Medlem

De ville väl inte sjuta upp på release.. Nästa gång får dom sätta release lite senare så dom hinner finslipa!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

''Att veta vad som gäller, är inte alltid bäst eller smartast. men det är vad som gäller.''