Permalänk
Medlem

Samma lurar utan mic för 550kr med frakt då: http://www.aliexpress.com/item/FREE-Expedited-Shipping-TAKSTA...

Bara be dem märka varan till ett lägre pris så slipper man tull också.

Permalänk
Qpad
Skrivet av djlasseman:

Sounds good, verkar bli köp efter jobbet idag.

1339 är ganska precis 3x dyrare, är den 3x bättre?

1339 är fortfarande referens. Men en del tycker till och med att dessa låter bättre, "ungdmligare" mer lättdrivna och lite snärtigare bas. Jag skulle vilja säga att de låter f-b bra.

Visa signatur

QPAD AB | Botkyrkavägen 4 | 143 30 Vårby | Sweden
Tel: +46 8 29 00 70 | Fax: +46 8 29 00 71
eMail: info@qpad.com | www.QPAD.com
FB: www.facebook.com/QPAD

Permalänk
Skrivet av qpad:

1339 är fortfarande referens. Men en del tycker till och med att dessa låter bättre, "ungdmligare" mer lättdrivna och lite snärtigare bas. Jag skulle vilja säga att de låter f-b bra.

Köpte 85an nu på lunchen efter lyssning hos Inet. Holy shit, vilken ljudbild. Jag förväntade mig verkligen inte något ljud i toppklass av ett par headsets, men jag stod helt chockad i butiken och njöt av mina favolåtar. Det var riktigt roligt att höra den stereoseparationen och finessen som levererades. Jäkligt bra jobbat!!

Förstår nu varför recensenterna inte lägger så stor vikt vid micen

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Qpad
Skrivet av djlasseman:

Finns det någon recension som nämner mic-kvaliteten?
FZ skriver att micen är löstagbar.
Spillbyen säger att det finns en av och på-knapp.

Konstigt att inte mer skrivs om micen när det är ett headset som recenseras, det är ju ändå det som skiljer produkten från en hörlur.
Jag vill veta ifall nivån på micen är bra så att man inte behöver boosta micen 20-30 db i windows (som jag måste med Siberia V2s skräpmic) och introducera brus. Samt ifall ljudet är rent och klart, så att folk på Skype och ingame-voice hör tydligt vad man säger.

Jag tog upp din fråga med skribenten på Spillbyen och han tackade för synpunkten och uppdaterade sin recension. Han var så begistrad av ljudet i hörlurarna att han inte tänkte på micken

"En annen ting som er veldig viktig når det kommer til headset og spesielt i disse tider hvor den sosiale spillingen er i fokus, nemlig mic-en. For det første er den avtagbar. Det vil si når man bare skal høre på musikk eller se film, kan man ta av mic-en. For det andre, når du først skal bruke den, så er den utrolig sensitiv og fanger opp lyden/stemmen din krystallklart. Jeg bruker ofte programmer som Ventrilo, Skype og TeamSpeak og i alle disse programmene kunne mine venner si at jeg hørtes helt klar og tydelig uten noe form for bakgrunnsstøy. Dette er selvsagt noe man bør forvente, men det er ikke alltid slik. Har testet ut mic-er på andre merker og ikke alltid at de har vært like sensitive så her har Qpad virkelig gjort en god jobb og funnet frem til riktig oppskrift i forhold til mic-ens viktighet for et slik gamingheadset."

Hela recensionen av QH90 här http://www.spillbyen.no/global/news/3901/

Visa signatur

QPAD AB | Botkyrkavägen 4 | 143 30 Vårby | Sweden
Tel: +46 8 29 00 70 | Fax: +46 8 29 00 71
eMail: info@qpad.com | www.QPAD.com
FB: www.facebook.com/QPAD

Permalänk
Skrivet av qpad:

Jag tog upp din fråga med skribenten på Spillbyen och han tackade för synpunkten och uppdaterade sin recension. Han var så begistrad av ljudet i hörlurarna att han inte tänkte på micken

"En annen ting som er veldig viktig når det kommer til headset og spesielt i disse tider hvor den sosiale spillingen er i fokus, nemlig mic-en. For det første er den avtagbar. Det vil si når man bare skal høre på musikk eller se film, kan man ta av mic-en. For det andre, når du først skal bruke den, så er den utrolig sensitiv og fanger opp lyden/stemmen din krystallklart. Jeg bruker ofte programmer som Ventrilo, Skype og TeamSpeak og i alle disse programmene kunne mine venner si at jeg hørtes helt klar og tydelig uten noe form for bakgrunnsstøy. Dette er selvsagt noe man bør forvente, men det er ikke alltid slik. Har testet ut mic-er på andre merker og ikke alltid at de har vært like sensitive så her har Qpad virkelig gjort en god jobb og funnet frem til riktig oppskrift i forhold til mic-ens viktighet for et slik gamingheadset."

Hela recensionen av QH90 här http://www.spillbyen.no/global/news/3901/

Det låter ju suveränt. Jag förstår honom som jag nämnde tidigare, ljudet i hörlurarna gör att man glömmer micen

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Skrivet av qpad:

Jag tog upp din fråga med skribenten på Spillbyen och han tackade för synpunkten och uppdaterade sin recension. Han var så begistrad av ljudet i hörlurarna att han inte tänkte på micken

"En annen ting som er veldig viktig når det kommer til headset og spesielt i disse tider hvor den sosiale spillingen er i fokus, nemlig mic-en. For det første er den avtagbar. Det vil si når man bare skal høre på musikk eller se film, kan man ta av mic-en. For det andre, når du først skal bruke den, så er den utrolig sensitiv og fanger opp lyden/stemmen din krystallklart. Jeg bruker ofte programmer som Ventrilo, Skype og TeamSpeak og i alle disse programmene kunne mine venner si at jeg hørtes helt klar og tydelig uten noe form for bakgrunnsstøy. Dette er selvsagt noe man bør forvente, men det er ikke alltid slik. Har testet ut mic-er på andre merker og ikke alltid at de har vært like sensitive så her har Qpad virkelig gjort en god jobb og funnet frem til riktig oppskrift i forhold til mic-ens viktighet for et slik gamingheadset."

Hela recensionen av QH90 här http://www.spillbyen.no/global/news/3901/

Finns det något knep för att få upp volymen på micen, utan att det för den skull brusar en massa?

Jag kör med ingången i bak på moderkortet, har ett Asus Sabertooth (Intel HD Audio via Realtek ALC892 with 8-channel support).

Testar via Skypes provsamtal, så att man kan höra sig själv via inspelning.
När jag maxar volymen på micen med 30 dB boost, så hör jag mig själv tydligt, men det är tyvärr väldigt mycket brus.
Vid 20 dB hörs jag lite sämre, men också mindre brus.
Vid 10 dB boost hörs väldigt dåligt, nästan inget brus.
Vid 0 dB boost så hörs jag som en viskning, inget brus.

Jag skulle vara nöjd med min rösts nivå vid 30 dB och brusets nivå vid 10 dB.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Qpad
Skrivet av djlasseman:

Finns det något knep för att få upp volymen på micen, utan att det för den skull brusar en massa?

Jag kör med ingången i bak på moderkortet, har ett Asus Sabertooth (Intel HD Audio via Realtek ALC892 with 8-channel support).

Testar via Skypes provsamtal, så att man kan höra sig själv via inspelning.
När jag maxar volymen på micen med 30 dB boost, så hör jag mig själv tydligt, men det är tyvärr väldigt mycket brus.
Vid 20 dB hörs jag lite sämre, men också mindre brus.
Vid 10 dB boost hörs väldigt dåligt, nästan inget brus.
Vid 0 dB boost så hörs jag som en viskning, inget brus.

Jag skulle vara nöjd med min rösts nivå vid 30 dB och brusets nivå vid 10 dB.

http://i.imgur.com/V0bPu.png

Mick boost ger alltid brus i en dator. Om du vill ha medhörning så du hör dig själv i micken skall du gå in på > Ljud > Uppspelning > Egenskaper för högtalare > Nivåer. Sätt på mickrofonljud ut. Micken brukar som standard vara avstängd.

Därefter går du in på Ljud > Inspelning > Egenskaper för mikrofon > Nivåer och anpassa inspelningsnivån på Micken så att den inte är för känslig/okänslig.

Lycka till.

Visa signatur

QPAD AB | Botkyrkavägen 4 | 143 30 Vårby | Sweden
Tel: +46 8 29 00 70 | Fax: +46 8 29 00 71
eMail: info@qpad.com | www.QPAD.com
FB: www.facebook.com/QPAD

Permalänk
Qpad
Skrivet av djlasseman:

Finns det något knep för att få upp volymen på micen, utan att det för den skull brusar en massa?

Jag kör med ingången i bak på moderkortet, har ett Asus Sabertooth (Intel HD Audio via Realtek ALC892 with 8-channel support).

Testar via Skypes provsamtal, så att man kan höra sig själv via inspelning.
När jag maxar volymen på micen med 30 dB boost, så hör jag mig själv tydligt, men det är tyvärr väldigt mycket brus.
Vid 20 dB hörs jag lite sämre, men också mindre brus.
Vid 10 dB boost hörs väldigt dåligt, nästan inget brus.
Vid 0 dB boost så hörs jag som en viskning, inget brus.

Jag skulle vara nöjd med min rösts nivå vid 30 dB och brusets nivå vid 10 dB.

http://i.imgur.com/V0bPu.png

Hej djlasseman

Hur gick det för dig? Fick du ordning på medhörningen?

Visa signatur

QPAD AB | Botkyrkavägen 4 | 143 30 Vårby | Sweden
Tel: +46 8 29 00 70 | Fax: +46 8 29 00 71
eMail: info@qpad.com | www.QPAD.com
FB: www.facebook.com/QPAD

Permalänk
Skrivet av qpad:

Hej djlasseman

Hur gick det för dig? Fick du ordning på medhörningen?

När jag lyssnar på mig själv så hör jag ganska mycket brus, men det är ingen på Skype som klagar så jag antar att det fungerar bra.
Tack för tipsen.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem

Köpte ett par QH-90 igår och det är delade tankar nu... Ljudet är (som många andra skriver) mycket bra för den här prisklassen. Dock håller jag med i FZ recension när de skriver "Om jag ska känna mig mindre nöjd med något, så är det ironiskt nog den balanserade ljudbilden. Den är på gränsen till för balanserad, och saknar den tunga basen och den kristallklara diskanten."

Känns inte som om jag får samma inlevelse som jag får med mitt gamla Roccat Kave då just ren diskant och den tyngre basen inte når hela vägen och ljudet blir nästan lite lamt stundtals. Detta kan jag absolut leva med och som de skrev i sin recension går det ju att ordna genom att pilla med lite mjukvara.

Jag kommer lämna tillbaka headsetet men inte på grund ljudet, inte på grund av pass formen (kanske lite små lurar men inget som jag tänkte på efter en stund, annars mycket bra passform), inte heller på grund av kvaliteten som är riktigt bra. Nej för mig faller det på micken.

Micken måste till att börja med vara exakt inriktad mot munnen för att få med allt ljud och ärligt talat inte låta riktigt dåligt. När jag väll hade ställt in den och testa att spela in lite upptäckte jag snabbt att ljudet nästan var lite "plastigt". Det var klar och tydligt men vart är basen? spelade nästan ingen roll hur jag lekte med rösten, ljudet förblev i samma "plastiga" läge. Även personer på Skype och Teamspeak konstatera detta och bad mig byta headsetet till mitt gamla för det blev jobbigt att lyssna på QH-90 i längden.

Riktigt synd att ett annars riktigt bra headsetet faller på micen.

Permalänk

@Korvspad......

Vilket lustig....omdöme du gav Detta fattar jag inte riktigt, men du kan säkert förklara.

1. "Den är på gränsen till för balanserad, och saknar den tunga basen och den kristallklara diskanten."....okej, betyder detta att du bara tycker att den levererar i mellanregistret....fattar inte hur en lur som denna kan vara "För balanserad"....
Beroende på om du väljer öppen eller sluten kåpa, påverkas ljudbilden, och i QH90....ja, om man inte får upp basen i den luren....då vetifasen vad man håller på med

Jag tycker dom levererar en bra fast snärtig bas, men bra djup, och diskanten är distinkt och klar.... MEN det kan bero på bra hårdvara för övrigt...men levererar, det gör dom!

2. ehhh....plastig mic?....skrattar... Måste bara fråga om meningen med att sitta på Skype, TS eller Venten är för att man SKA höras klart och tydligt genom allt ljud i spelen...??? Grejen är väl det att ett par så billiga lurar, som låter som ett par dubbelt så dyra lurar, och en mic som man kan ta bort på ett smidigt sätt, måste vara en ren vinst?

Plastigt ljud och ingen bas....i micen? Ehhhh....min erfarenhet och många andra som har flera års erfarenhet av gaming, musik (produktion), audiofiler mm känner inte alls igen detta du skriver, tvärtom! Men detta kan ju vara en högst personlig reflektion från din sida, som jag och andra inte alls kan identifieras oss med

Ja...har väl spelat några år, och i vår TS kan vi vara mellan 20-30 personer på t.ex fredagspubben och de som haft QH-headsetten har INTE haft problem med kommunikationen om man säger så....

Samma sak ljudkvalitet - man brukar ju säga "skit in - skit ut".....vad är det för kvalitet på ljudfilerna du lyssnar på??.....
Alla vet att man lätt kan förvanska ljudet genom filter, inställningar i program mm...det är ju ingen nyhet precis, men för att skapa en bra (personlig ljudbild) så måste du väl ändå hålla med om att "grundinställningar" ska leverera så bra, rent och klart ljud man bara kan frambringa, för att sedan om man nu tycker om djup bas, trycka till basen, och/eller lyfta diskanten.....eller tycker du jag är ute och reser???

Jag anser personligen att din kritik mot headsettet och micken är helt obefogad....QH90 är det bästa som träffat marknaden i den prisklassen utan jämförelse!

DD

Visa signatur

3 burkar....snabb, snabbre och snabbast!

Permalänk

http://www.fragbite.se/?articleID=10589

För er som fortfarande är intresserade

Permalänk

Detta med ljudet - och basen...

http://www.gamereactor.se/hardvara/94771/Qpad+QH-90/?sid=99eb...

Vill bara säga att jag är otroligt nöjd med det, och min polare i OG - toknöjda....

DD

Visa signatur

3 burkar....snabb, snabbre och snabbast!

Permalänk
Medlem

Har ett, bra ljud, bra mic, men har jag min mobil nära skickar micen ut mobilfrekvenser till polarNa i skype osv. Det är de enda minuset med de här headsetet annars är det riktigt, riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag ser att andra har frågat det här med men jag har inte hittat något riktigt bra svar. Jag har inget instickskort för ljud i datorn utan kör mitt headset rakt i moderkortet. När jag snackar med folk i skype så hörs jag då knappt och får dra på Mic boost i Windows. Detta skapar en himla massa bakgrundsbrus, är det någon som vet hur man löser detta och kan få upp ljudet på micen utan att behöva använda boosten?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Det enda mindre bra jag hittar är mikrofonen, som jag anser är okej, men inte mer. Annars är det otrolig valuta för pengarna!
Ljudkvalitén är underbar och kommer troligen få köpa ett nytt ljudkort för att göra det rättvisa. Qpad har också tänkt på bra finesser som att mikrofonen är borttagbar så man inte ser helt efterbliven ut om man använder det när man inte sitter vid datorn. Priset är otroligt bra satt (1000 kr) och jag tycker personligen att det konkurrerar starkt med bl.a PC360.

9.5/10

Permalänk
Inaktiv

Lägg till ca 300 och få Sennheiser PC360

Permalänk
Medlem

Jag som skapade tråden har inte fått arslet ur vagnen än och köpt detta headset som jag fortfarande är intresserad av, utan här sitter jag med mitt sketna Siberia v2.

Detta headset är inte skönt att ha på sig längre och har inte något vidare ljud men det beror väl mest på att jag kör på det integrerade ljudkortet. Så köper man ett par QH-90 lurar så kanske det är bäst att köpa ett kort till det med.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

En fråga: Hur får jag bättre ljud med mikrofonen? Spelade in mig själv och ljudet var klart godkänt men jag vet en kille som streamar och har samma headset, hans mikrofon låter MYCKET bättre och klarare. Hur fan då? Hjälper ett separat ljudkort i detta fall? Någon inställning/program man måste fixa i?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

En fråga: Hur får jag bättre ljud med mikrofonen? Spelade in mig själv och ljudet var klart godkänt men jag vet en kille som streamar och har samma headset, hans mikrofon låter MYCKET bättre och klarare. Hur fan då? Hjälper ett separat ljudkort i detta fall? Någon inställning/program man måste fixa i?

Ett bra ljudkort är skillnaden, antingen har man ett moderkort med ett uselt "on-board" ljudchip, eller så har man ett top notch moderkort med hyfsat "on-board, ELLER så har man ett separat ljudkort för dem som söker det där "lilla extra"

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

Ett bra ljudkort är skillnaden, antingen har man ett moderkort med ett uselt "on-board" ljudchip, eller så har man ett top notch moderkort med hyfsat "on-board, ELLER så har man ett separat ljudkort för dem som söker det där "lilla extra"

Det gör alltså så stor skillnad? Har hört mycket om att folk inte kan höra skillnaden på ett separat ljudkort och ett integrerat. Spelar det stor roll för mikrofoner?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Köpte ett par Qpad QH-90 för ett år sedan, de har fungerar kanon fram tills nyligen då min mic har börjat brusa något otroligt och skickar iväg jätte konstiga ljud ( kommer periodvis). Någon annan som upplever dessa problem och vet någon lösning?