HP presenterar batteridriven SSD för fildelning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsingen:

Nu bygger nog denna på en vanlig hårddisk, men jag tycker Seagates lösning verkar bättre och har varit ute ett tag på marknaden.

Känns vettigare. Vad är den stora vinsten med SSD? Går aningen snabbare att spara saker på den (om man läser från SSD), men ska den strömma allt trådlöst blir det väl inga hastigheter som en mekanisk disk inte klarar av. Tystare och kanske aningen strömsnålare, men ser inte riktigt poängen. Kanske om tre pers kollar på olika filmer...

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Ser ju exakt likadan ut som Kingston Wi-Drive som funnits ut ett bra tag! Wi-drive

Köpte en från dustin då den va gratis så man behövde bara betala frakten 16 gb för 50kr.
Perfekt att ha i bilen när folk vill kolla lite filmer på sina ipads eller något. Fungerar super!

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Fail..
En 32GB usb minne gick på 250kr... Hänger i min nyckelring..

Skickades från m.sweclockers.com

och den har WIFI?

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Fail..
En 32GB usb minne gick på 250kr... Hänger i min nyckelring..

199 på Clas Ohlson!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk
Medlem

SÅ läskigt lik ut någon sorts smartphone

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Jag använder till sådana ändamål en liten HSDPA router. Den heter D-Link MyPocket Router. Den kan man använda som HSDPA stick med usb sladden, eller man kör via router-läget med WIFI. Den har en Slot för micro SD upp till 32 GB och har utbytbar batteri och laddare samt sladd medföljer. Strömma video eller musik går alldeles utmärkt med VLC:n. Då behöver man ingen additional software.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Hade varit lite coolt att ha en sån där på ~500GB. Hade varit väldigt smidigt på resor osv, bra även att det fungerar på flera enheter samtidigt. Dessvärre känns den helt inaktuell med tanke på priset och utrymmet.

Permalänk
Medlem

Lite rolig idé, men ser inte riktigt hur jag själv skulle använda den. Jag har microSD-kort i telefonen, musikspelaren och kameran, på nyckelringen sitter en microSD-USB-läsare (vad heter det?). Ett microSD-kort på 32GB kostar 150-200 spänn. Jag skulle alltså få 4-5 kort och USB-läsare för samma pengar som den här kostar.

Släng in mer lagring, kortläsare och en liten OLED-skärm så hade det varit rätt shysst att ha på resor som lagring för de foton man tar.
Bra att tillverkarna äntligen börjar använda USB till strömförsörjning dock och inte använder sig av ytterligare en standard av strömförsörjning.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem

3,5 timme? det är ju vad en film är lång

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Inte en så pass intressant produkt, för låg kapacitet, högt pris och lite stor kanske ? För 1000:- så borde man minst få 64GB.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Skrivet av prOZac:

och den har WIFI?

Nja, är inte så lat att jag inte orkar sträcka mig fram till USB porten..

Tyvärr missade jag totalt att grunkan har WIFI.. FAIL på mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Skippa HPs programvara, dubbla utrymmet, och fila på batteritiden.