Battlefield 3: End Game lanseras för PC

Permalänk
Medlem

Hehe tänkte direkt på Codename Eagle, urgammalt spel men väldigt roligt. Att sitta i sidovagnen medans brorsan kör morotcykeln, med en RPG i händerna medans man försvarar sig i 120 knyck mot attackerande polare i helikoptrar och zeppelinare. Asballt!

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Sweeeeeeeeeeeeeeeeeeet!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Nja, i bc2 kunde du ta skydd bakom ett hus utan att dø nån sekund senare.

BF3 ser ibland ut som ett Konsollspel (2d træd øverallt på kharg island trots ultra settings), speciellt då texturerna saknar djup och att alla ær så fruktansvært låguppløsta och sedan ser allting så monotont ut, svart, vitt och lite grønt alt. brunt.

ja så kan jag hålla med dig faktiskt men antar att det skulle vara lite vänligare för lägre presterande hårdvara sen får du ju inte glöma Blåt! massviss med blå. Det jag upplevde i bc2 var att det var mkt känsligare om man körde mot spelare med högre ping då man ibland sköt 2m bakom dom....

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Inaktiv

BF2 tycker jag är lite mer realistiskt än BF3 och det var just därför jag gillade bf2. BF3 är lite mer åt quake hållet där man springer och plaffar och mycket känns ganska okontrollerat. Det finns ingen riktigt känsla av att man kontrollerar ett område. Man är inte direkt rädd för att dö heller och man dör ganska ofta.

det är i alla fall min upplevelse.

Ps. något de borde lägga till senare är drönare vilket har blivit ett ganska vanligt vapen i militären numera. Kan bli svårt att implementera så att det blir roligt för alla dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Han skrev inte ett enda ord om Battlefield 2, han skrev endast att BC2 och BF3 är "epic fail". Resten har du fantiserat ihop alldeles på egen hand.
Men precis som jag skrev så är det många som föredrar om en spelserie har samma recept i efterföljarna. Trean är väldigt olikt de tidigare spelen.
Det känns som fokus har lagts enbart på det visuella och det är många som tycker det. Sedan får du jättegärna tycka att det är okej, det struntar jag i, men är det verkligen korkat av andra när dom tycker att det bara förstör serien med för stora ändringar? Om nu dessa personer önskar ett nytt spel som påminner mer om dom gamla i serien, istället för att fortsätta göra expansioner till ett spel som inte passar dom, vad är det för fel med det? Det vill säga, han tycker inte som du. Jag tycker att din kommentar var korkad däremot.

Han får tycka vad han vill, har inte någonstans sagt emot det. Bara för jag tycker hans kommentar för idiotisk så betyder det inte att jag har rätt och han har fel i våra tycken om BF3. Jag tycker personligen det finns massa fel i BF3 och massa ändringar de inte borde ha gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Det där med capture the flag och motorcyklarna ser jäkligt ballt ut, men vi vet hur bra det fungerar med snabba fordon i BF3.
Kommer bli samma hackiga orprecisa upplevelse som med alla andra fordon

Jag har alltid kunnat maxa järnet med snabba fordon i BF3 utan hack.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Man får väl inget speciellt "övertag" in-game med premium, utan det är väl bara kötider och sånt?

Ja och det är fult nog
Allt som påvisar att man är av ett högre kast, pga att man slängt pengar på spelet är vidrigt.

Det räcker med att man pröjsat 500 spänn för skiten, inte ska man behöva betala 500 till för slippa bli behandlad som en andraklassmedborgare som inte har tillgång till "premium" servrar och dessutom missgynnas i serverköer.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av skog1s:

Jag har alltid kunnat maxa järnet med snabba fordon i BF3 utan hack.

Du menar att du kan lyckas med roadkills online med bilarna utan problem?

Permalänk
Medlem

Det enda dom har lyckats med i BF3 är "infantry-play" om man kan kalla det så.
Önskar verkligen att fordonen vore roligare att spela med, men tack vare det att FOV'n i fordon inte går att ändra så suger de fet pung. Får väl tacka konsollerna för ultralåg FOV där..!
Sen att det ska börja brinna efter att ha förlorat ett visst "hp" på fordonet gör inte saken bättre. Sen en annan sak, och det är att ammunitionen i tex en heli är obegränsad. Jag saknar att behöva åka tillbaka till basen för att fylla på ammo...
På så sätt så kunde helikoptern vara jävligt stark, men var tvungen att åka iväg tillslut som gav fienden andrum mellan attackerna.

Sen saknar jag också gruppsystemet + commander från BF2/2142, som många andra.

Därför ogillar jag hur DICE har gjort med Battlefield. Vill ha det som det exakt som det var i BF2, MEN med BF3s infanteri-känsla, grafik och destruction.

Visa signatur

ASUS Z370 E Gaming | Intel Core i5 8600K | Fractal Design Celcius S24 | 16gb ram 3000Mhz LED | EVGA GeForce GTX 1080 FTW | XFX Core Edition 750W Modulär | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av majathebeat:

Jag kopplade in min PS3 dosa i datorn just för att få bättre kontroll i Air Superiority, jag måste säga att jag gillar det starkt, mycket skott i luften samtidigt! Men för min del är CTF den bästa delen med motorcyklarna

Hur kopplar du in ps3 kontroll i datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The raT:

Hur kopplar du in ps3 kontroll i datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad från 1 inlägg*

Påhopp kommer inte att tolereras. Trivsel, respekt. Skriv era inlägg argumentativt utan att kasta skit eller okvädesord.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Vad säger ni nu efter en tids spelande - Är End Game något att ha?

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShockCore:

Vad säger ni nu efter en tids spelande - Är End Game något att ha?

Absolut, CTF är en rolig spelstil och ett litet avbrott mot de andra...och dom nya banorna ser riktigt bra ut.kul också att spela t.ex TDM på de nya banorna..

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Skrivet av Rogga67:

Absolut, CTF är en rolig spelstil och ett litet avbrott mot de andra...och dom nya banorna ser riktigt bra ut.kul också att spela t.ex TDM på de nya banorna..

Sweet, TDM är aldrig fel

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |