Permalänk
Medlem

Bra kylpasta?

Tjenare, Har ni några tips på nån väldigt bra kylpasta? Har hört att articsilver är bra ,vad tycker ni ?
Stort plus om den håller länge!
Tack i förhand.

Permalänk

arctic silver 5

Resultaten kommer förvåna dig ..

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem

MX4 ligger i topp med artic silver 5 i samma trakt.

Personligen använder jag nästan bara MX4 då jag fått lite lite bättre resultat än AS5, sen tycker jag också at MX4 håller längre än AS5 när monterad.

Permalänk
Medlem

Noctua H-1
Kräver t.ex ingen inbränningstid ála AS5 på 200 timmar.

Permalänk
Medlem

okej ,Hittade det här uråldriga testet : http://www.sweclockers.com/recension/5989-kylpastor-2007/12#p... , vad tror ni om artic ceramique ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabbedi1:

okej ,Hittade det här uråldriga testet : http://www.sweclockers.com/recension/5989-kylpastor-2007/12#p... , vad tror ni om artic ceramique ?

Test av kylpastor ska man nog ta med en stor nypa salt. Oavsett om det är från en seriös sida som Sweclockers eller ej. Då det är många olika parametrar som gör att man kan få helt olika resultat.

Men rent generellt, ta valfri kylpasta som är avsedd för CPU. Så kommer det fungera bra.

När man sen ska av med kylaren så kan det skilja mellan olika pastor, hur kletigt och klistrat det har blivit.
Därför väljer Noctua. Bra pasta, snabb effekt och lätt att ta av när det ska demonteras. Men jag vill inte sitta här och påstå att den ena eller andra är bättre på det den ska göra.

Det blir lite fanboyism av detta också...

Permalänk
Medlem

har arctic ceramique 2 hemma den funkar då fint för grafikkort ^^
bytte på en kompis gtx 460 som hade kylpasta som var torr som lera ungefär och gick upp i 80c load trots rengjort kylare
efter bytet kom den inte upp ens i 50 grader vid spelade av bf3 idle låg på 30c efter bytet kom inte ihåg vad idle var innan dock...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

arctic silver 5, men gör rent ytorna förrst

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem