Samsung: "Windows-baserade surfplattor och mobiltelefoner säljer inget vidare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av kira9204:

Windows store 1
Windows store 2
45000 Windows 8 appar säger du?
När jag går igenom soren så är det som att kolla i ett tomt garange, hittar endast ett fåtal, runt 40 st + några till.
Eller finns det såpass många för just ARM? Hur skall det då gå för deras X86 padda?

Ja, det finns drygt 45000 appar. Knappt 30000 av dessa finns tillgängliga på den svenska marknaden, om jag minns rätt (lite osäker på just denna siffra).
Om du inte kan se alla, öppna då Preferences och stäng av "Make it easier to find apps in my preferred languages".

Det finns inga appar som är specifika för ARM. Alla Windows Store appar kan köras på både ARM och x86 system.

Skrivet av kira9204:

Angående Office argumentet så fungerar Quickoffice på Android galant, för att inte nämna att det är gratis.

Inget slår orginalet Microsoft Office

Permalänk
Skrivet av kira9204:

Windows store 1
Windows store 2
45000 Windows 8 appar säger du?
När jag går igenom soren så är det som att kolla i ett tomt garange, hittar endast ett fåtal, runt 40 st + några till.
Eller finns det såpass många för just ARM? Hur skall det då gå för deras X86 padda?
Som sagt, pinsamt dåligt utbud, och ännu pinsamare kvalité.

Angående Office argumentet så fungerar Quickoffice på Android galant, för att inte nämna att det är gratis.

Osäker på om du är alvarlig eller helt enkelt trollar, men i alla fall;
https://skydrive.live.com/redir?resid=765F5EB877462786!3177&a...
https://skydrive.live.com/redir?resid=765F5EB877462786!3178&a...
https://skydrive.live.com/redir?resid=765F5EB877462786!3179&a...

Visserligen inte från den Svenska butiksfronten, men totalt sett skiljer det ungefär 1000 appar mellan de två. Totalt, om man tittar på alla appar som finns oavsett marknad stämmer det som alpha säger, cirka 45000 appar.

Skrivet av alpha:

Det finns inga appar som är specifika för ARM. Alla Windows Store appar kan köras på både ARM och x86 system.

Inget slår orginalet Microsoft Office

Nästan, det finns ett fåtal appar som (oftast) inte kan köras på ARM men fungerar fint på x86 - de blir dock färre och färre.

Vad gäller Office håller jag med. Att hålla på med alla dessa gratisoffice fungerar säkert om man skriver ett dokument om året eller så, men ska man faktiskt arbeta i office mer än så fungerar helt enkelt inte libra, open och resten av gänget. Det blir ungefär som att använda Google Docs istället för Office 365 - mao, en bra tanke, men de flesta företag flyttar tillbaka från Google efter några månader.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Osäker på om du är alvarlig eller helt enkelt trollar, men i alla fall;
https://skydrive.live.com/redir?resid=765F5EB877462786!3177&a...
https://skydrive.live.com/redir?resid=765F5EB877462786!3178&a...
https://skydrive.live.com/redir?resid=765F5EB877462786!3179&a...

Visserligen inte från den Svenska butiksfronten, men totalt sett skiljer det ungefär 1000 appar mellan de två. Totalt, om man tittar på alla appar som finns oavsett marknad stämmer det som alpha säger, cirka 45000 appar.

Om du inte kan se alla, öppna då Preferences och stäng av "Make it easier to find apps in my preferred languages".

Tackar för tipset!
Då jag kör en engelsk version utan Windows 8 PRO X64 så förväntade jag mig faktiskt att jag skulle kunna se alla appar,
och har därmed trott att de appar som jag har sett är hela biblioteket. Jag tyckte väl att det var lite väl tomt.
Dock så tycker jag att <win/super>+i är en väldigt dålig kombination för att nå inställningar, jag trodde aldrig att alternativet fanns förens jag använt Win8 ett tag och ville ändra på en app.
Hur skall en vanlig användare ens få tanken att gå in där liksom?
Dock så blir jag lite förvånad att nästan allt, inklusive gratis desktop program kostar pengar.
Har Microsoft någon dyr certifieringsprocess som bidrar eller?

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kira9204:

Hur skall en vanlig användare ens få tanken att gå in där liksom?

Microsoft hade säkert någon god tanke om att det skulle bli lättare att hitta appar, men här i Sverige hittar man ju nästan ingenting om man inte stänger av den där inställningen. Microsoft borde ändra standardvärdet på denna inställning så man hittar fler appar när man gör sin första sökning. Jag håller helt med om att det är förvirrande.

Skrivet av kira9204:

Dock så blir jag lite förvånad att nästan allt, inklusive gratis desktop program kostar pengar.
Har Microsoft någon dyr certifieringsprocess som bidrar eller?

Nja, om jag gör en sökning på * och väljer att bara visa gratis-appar, så får jag drygt 21000 träffar. Endast en begränsad mängd av dessa är desktop-appar, som kanske finns som trial, men där den fullständiga versionen kostar pengar. Sedan finns det förstås en del appar som är gratis, men som kräver abonnemang - exempelvis Netflix. Totalt sett verkar ändå mer än hälften av apparna vara gratis.

Permalänk
Avstängd

Hade köpt en windows lur om dom kunde göra SGS-serien med både windows och android.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av kira9204:

Tackar för tipset!
Då jag kör en engelsk version utan Windows 8 PRO X64 så förväntade jag mig faktiskt att jag skulle kunna se alla appar,
och har därmed trott att de appar som jag har sett är hela biblioteket. Jag tyckte väl att det var lite väl tomt.
Dock så tycker jag att <win/super>+i är en väldigt dålig kombination för att nå inställningar, jag trodde aldrig att alternativet fanns förens jag använt Win8 ett tag och ville ändra på en app.
Hur skall en vanlig användare ens få tanken att gå in där liksom?
Dock så blir jag lite förvånad att nästan allt, inklusive gratis desktop program kostar pengar.
Har Microsoft någon dyr certifieringsprocess som bidrar eller?

Jag håller med om att denna inställningen är otroligt idiotisk. Dock har jag aldrig upplevt den som "enabled by default" på någon av mina installationer (och det har blivit en hel del nu - säkert installerat ett femtiotal gånger sedan första beta'n. Att inställningar i övrigt finns där de finns, alltså charms/settings tycker jag fungerar bra, man behöver helt enkelt "lära" sig att appen du använder för närvarande har sina inställningar där iställetför att varje app ska ha en egen knapp begravd någonstans i UIet.

Vad gäller gratis vs betalappar säger jag, igen, som alpha - ungefär hälften, på global basis, verkar vara fria. Annars finns det en certifieringsprocess men den kostar inte speciellt mycket, $99 per år och jag ser den som bra då Microsoft faktiskt stoppar malware från att finnas i butiken på samma sätt som Apple.

Skrivet av alpha:

Microsoft hade säkert någon god tanke om att det skulle bli lättare att hitta appar, men här i Sverige hittar man ju nästan ingenting om man inte stänger av den där inställningen. Microsoft borde ändra standardvärdet på denna inställning så man hittar fler appar när man gör sin första sökning. Jag håller helt med om att det är förvirrande.

Yep. Jag tror att funktionen fungerar felaktigt - dvs det är en bugg, men eftersom Microsoft är så jävla enkla att rapportera buggar till blir det nog inte fixat förrän Windows Blue om ens då. Som jag förstår det skulle denna funktionen fortfarande ha visat ALLA appar som finns tillgängliga för dig men den skulle lägga större vikt på de, i detta fallet Svenska apparna och visa dem först/överst. Någonstans har det blivit fel helt enkelt, för det fanns som sagt en god tanke bakom.

Skrivet av Skuggan74:

Hade köpt en windows lur om dom kunde göra SGS-serien med både windows och android.

? Alltså, dual boot? Eller hur tänkte du? Om du helt enkelt vill ha SGS'ans form, utseende och känsla har de ju i princip recyclat Android lurar sedan deras första WP7 enhet.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]