Aion: The Tower of Eternity

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av scienta:

Tja grabbar! Behöver lite hjälp. Jag vet inte om det är p.g.a. min förkylning som hjärnkapaciteten är nedsatt, men jag hittar ta mig tusan inte hur jag loggar in på spelet!

Jag har ett NC Master Account, men hittar ingenstans där jag kan göra ett Aion Account. Har bara hittat information om att man ska logga in med ett separat konto för just det spel man vill in på, men hittar inte vart man gör ett sådant konto (eller information om att jag redan gjort ett). Samt att det någonstans stod att man "numera" ska logga in med sitt Master Account, men hur kan man göra det när det inte går att skriva "@" i rutan för användarnamn?

NCSoft har inte hand om Aion längre, utan det är Gameforge som har det.
http://www.aionfreetoplay.com

Skrivet av Kakmonstr3t:

Alla som lirar på Perento och är asmo kan söka sig till mitt nya Legion
Vanakrigarna!

Kontakta:
Kakmonstret
Devann

för invite

Oh. Spelar ni mycket? När är ni inne då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

NCSoft har inte hand om Aion längre, utan det är Gameforge som har det.
http://www.aionfreetoplay.com

Tack för att du tar dig tid, men det svarar dessvärre inte riktigt på min fråga om hur jag ska göra för att kunna logga in? :/

EDIT: Ah, nu tror jag att jag är med. Ska fixa ett konto via den sidan istället? Varför är inte det "vanliga" stängd? :S

Förövrigt är det ju nästan idé att lägga ned skiten direkt om det är Gameforge som håller i det...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Inaktiv

Hade man ett Aion-konto hos NCSoft så skulle man föra över det till gameforge.

Tycker inte att det har varit så farligt med Gameforge, det enda jag klagar på sådär är väl att det tar lite tid för uppdateringarna att komma och att det är för dålig bot-kontroll.

Permalänk

Jag kör Asmodian på perento, adda om ni vill lira, jag heter Tomtenissen. Började lira ganska nyligen så är bara lvl 13, skulle vara kul o joina guilden men jag har inte sett någon av er online :/

Permalänk
Medlem

Spelar på Telemachus
lvl 47 Sorcerer! .. heter Revalia hör av er om ni vill spela dredgion

Visa signatur

Dator: Taurus eSport GTX680 CPU:Intel i7-3770K GPU:EVGA GTX 680 2048 MB Moderkort: ASRock Z77 RAM: Corsair Vengeance LP 2x8192 MB 1600Mhz CHASSI: Silverstone Sugo SG08B 600W SSD: Samsung 840 250 GB HDD: 3TB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Kul att se att Telemachus lever fortfarande.
Har för mig att jag lirade där.

Hur många är det som spelar i guilden? Jag spelade ju vid release så hade varit lite roligt att komma igång igen men den sociala biten är viktig.

Permalänk
Inaktiv

Spelar guilden mest PvE eller PvP?

Permalänk

Jag har rerollat Elyos på Anuhart, verkar vara en mer aktiv och roligare server. Där heter Jag Tomtefar, är en level 15 ranger, det är bara adda om ni vill lira eller något. Hade varit kul o skapa en svensk guild där

Permalänk

Haha vi från gillet testade Tera och har fastnad för det nu istället XD Humörsvängar gällande spel som en gravid kvinna! haha

Permalänk
Inaktiv

Fuck you

Testade förresten Aion på amerikanska servrarna. Allt är bättre, utom pingen, är typ mitt intryck hittills

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Fuck you

Testade förresten Aion på amerikanska servrarna. Allt är bättre, utom pingen, är typ mitt intryck hittills

Hahaha Testa Tera det är F2P nu och pvpn är sjukt nice!

Permalänk
Inaktiv

Gillar inte PvP, och Tera känner jag inte för (spelar det förut)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Gillar inte PvP, och Tera känner jag inte för (spelar det förut)

Tera är ett schysst spel.
Synd att dem precis som aion förstörde det med en F2P modul som är Pay to win...

Aion börjar bli brutalt tråkigt. Nu införs även AP keys till shoppen för Eye-kistorna. Tror Gul nyckel skulle ligga på 299 Aion coins.

Urs urs urs... Dom tjänar mer på Free2Play idag än en subscription påtanke med hur restricted man blir om man inte köper gold packs och just att du även kan sälja skiten ingame för 20-25kk beroende på server så köper ju folk bara för att få kinah.. Så jävla drygt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Spetch:

Tera är ett schysst spel.
Synd att dem precis som aion förstörde det med en F2P modul som är Pay to win...

Aion börjar bli brutalt tråkigt. Nu införs även AP keys till shoppen för Eye-kistorna. Tror Gul nyckel skulle ligga på 299 Aion coins.

Urs urs urs... Dom tjänar mer på Free2Play idag än en subscription påtanke med hur restricted man blir om man inte köper gold packs och just att du även kan sälja skiten ingame för 20-25kk beroende på server så köper ju folk bara för att få kinah.. Så jävla drygt

Spela på amerikanska servrarna då, dom har inte gold packs..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Spela på amerikanska servrarna då, dom har inte gold packs..

NA har också en shop. Sen så har dem Shugo event just nu, där om du köper lite resetscrolls i deras Aionshop, så kan du tjäna flera millioner AP och få ett par hundra mithril medals på en dag.

Det är ju nästan värre. Det räcker inte med att NCSoft har förstört AbyssPoint syftet med att införa Arena gear. Nu ska man få AP och medals nästintill gratis eller vs. något som har någonting alls att göra med PvP.

Nej, så jävla dumt. Spelet var som bäst mellan 2.0-2.5.

Permalänk
Medlem

Haha, US shoppen är 100 gånger värre än EU shoppen iaf fast ändå säger folk att NA servers skulle vara bättre. Dom säljer ju verkligen allt, http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gM3VN8... kolla den tex. Dom säljer ju även 100% supplements bland annat. dessutom så har US gold packs också.... Det är bara att dom heter något annat.

Permalänk
Inaktiv

NA är mycket mindre låst än vad EU är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

NA är mycket mindre låst än vad EU är.

Så mycket låst är man inte om man har ägt spelet innan och faktiskt flyttade över kontot.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zyller:

Så mycket låst är man inte om man har ägt spelet innan och faktiskt flyttade över kontot.

Nej, det är nog relativt lika med veteran status på EU.

Permalänk
Medlem

Du är låst om du inte har 44kr på kontot och köper 100 aion coins och därav använder 99 för ett goldpack?
Eller lägger ut 20-25kk ingame. Inte ett dugg låst tycker jag, det var ju fan dyrare förrut.

Men tack vare F2P får de inte grymt mycket mer pengar. Tråkigt.... Sluta med att göra spel F2P om ni har planer på att lägga in en ingame shop! Snälla..

Permalänk
Medlem

Till er som spelar Elyos på Perento.

Double Nature, Svensk legion, recruitar members nu. Skriv ett mail ingame till "Spetch" eller "Spheal" om ni är intresserade.
#Nolltolerans på drama. Då vi spelar för att ha roligt och medelåldern där troligtvis ligger på 23-24 så orkar vi inte med folk som klagar eller tjafsar. Ni åker ut direkt
#Level spelar ingen roll, i nuläget ligger vi mellan 30-60. (Majoriteten är level 60).
#2 Characters per person. Dvs, du får joina med en alt/twink.
#Vi kommer göra aktiva rundor till t.ex. Tiamat Hideout. Då TH kräver mycket från spelaren så kommer vi enbart ta med folk som har en tillräckligt bra gear. Detta kommer vi avgöra. Vi kör ju självklart saker som TF/rentus/raksang/ef/am osv.. där ALLA är välkomna.

Hoppas vi ses ingame
Mvh
Spettan

Double Nature är gamla "Legion of liberty". Rankade i top #100 och vi tar enbart in Svenska medlemmar för tillfället.
Poster som Centurions kan man inte ansöka som. Detta får man om man visar gott intryck och bra aktivitet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Spetch:

Till er som spelar Elyos på Perento.

Double Nature, Svensk legion, recruitar members nu. Skriv ett mail ingame till "Spetch" eller "Spheal" om ni är intresserade.
#Nolltolerans på drama. Då vi spelar för att ha roligt och medelåldern där troligtvis ligger på 23-24 så orkar vi inte med folk som klagar eller tjafsar. Ni åker ut direkt
#Level spelar ingen roll, i nuläget ligger vi mellan 30-60. (Majoriteten är level 60).
#2 Characters per person. Dvs, du får joina med en alt/twink.
#Vi kommer göra aktiva rundor till t.ex. Tiamat Hideout. Då TH kräver mycket från spelaren så kommer vi enbart ta med folk som har en tillräckligt bra gear. Detta kommer vi avgöra. Vi kör ju självklart saker som TF/rentus/raksang/ef/am osv.. där ALLA är välkomna.

Hoppas vi ses ingame
Mvh
Spettan

Double Nature är gamla "Legion of liberty". Rankade i top #100 och vi tar enbart in Svenska medlemmar för tillfället.
Poster som Centurions kan man inte ansöka som. Detta får man om man visar gott intryck och bra aktivitet.

Vad har ni för inställning till att hjälpa lägre levlade (lvl 20-35)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Vad har ni för inställning till att hjälpa lägre levlade (lvl 20-35)?

Inga problem alls! Vi har folk i alla levlar. Sålänge du inte spammar om hjälp 24/7 så är det inga problem
Bara att fråga om någon i legionen har tid att hjälpa dig lite, dock ska vi ju inte behöva göra alla quest åt dig

Permalänk
Medlem

Otroligt besviken på 3.9....
Önskar att de kan lägga till en 2.0/1.9 realm... Ni vet, på den tiden där spelet satte krav på spelaren....

Permalänk
Medlem

3.9 var ju inte mer än en patch där dom implementerade lite små saker som rookie server och sådant att förvänta sig att den ens skulle göra något för endgame är ja lustigt. Själv tycker jag den är underskattad. Om du vill köra 1.9-2.0 är det väl bara twinka, på perento så är det ju alltid action i abyss mestadels western shard då och så kan du ju rifta till heiron och nu med cross server dreds och arenas är det ju väldigt kort vänte tid. Synd bara att det verkar vara lite för lite svenskar som kör detta.

Permalänk

Tjena! hur är Aion nuförtiden? har inte spelat sedan de höjde leveln till 60. tyckte att det förstörde lite. Gillade aion mera när det var nysläppt, gelkmaros patchen var helt okej också.

Permalänk
Inaktiv

Aion känns inte så jättehardcore, men det gör inte mig något, tvärt om. Men jag vet att andra inte gillar det.
Jag spelar på NA, tycker EU är skräp.

Permalänk
Medlem

Funderar lite på att testa detta. Tips på server med svenskar samt eventuellt ett svenskt guild? Lär börja en helt ny gubbe isåfall.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Perento lär det finnas en del svenskar kvar på antar jag

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superzebb:

Perento lär det finnas en del svenskar kvar på antar jag

Jepp. Iaf när jag spelade där.