Corsair lanserar rekordsnabbt DDR3-minne med inkluderad kvävekylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

En RAM-dsk för nån som jobbar med komprimering eller har laddningstider har nytta utav det.
Detta är väl ca 30ggr snabbare än en SSD?

Men även RAM-diskar med vanlig hastighet är ju många gånger snabbare än SSD. Och då får man betydligt mer utrymme för pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk

Jävlar va inte värt att köpa dom där minnena!

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

8gb bara........

Nej det är 64Gb.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Nej det är 64Gb.

"Paketet heter Corsair Vengeance Extreme och innehåller två moduler på 4 GB vardera för totalt 8 GB DDR3."

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

"Paketet heter Corsair Vengeance Extreme och innehåller två moduler på 4 GB vardera för totalt 8 GB DDR3."

bit vs byte...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

bit vs byte...

8 grambit alltså?

viktigt att skriva rätt, men ibland lite väl fånigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

"Paketet heter Corsair Vengeance Extreme och innehåller två moduler på 4 GB vardera för totalt 8 GB DDR3."

Precis, totalt 8GB eller 64Gb.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

bit vs byte...

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Dimman:

Precis, totalt 8GB eller 64Gb.

Men herre gud jävla bitpoliser..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kvickstick:

Nu heter ju modulerna Vengeance Extreme! Kommer snart kit med 4x4 som heter XTREME för 10.000 SEK.

Xtreme?!? Snarare XXXXXXXXTREEEEEEEEMMMMM!!!!!!!!! (kom ihåg att använda en drös med utropstecken eftersom jag har hört att det gör dig och din produkt extra coooooool).

Skrivet av Topgun:

Ska bli intresssant att läsa benchmarks och reallife experiance med 3000Mhz minnen under huven

Beror väl på användningsområden men jag tvivlar att det gör någon enorm skillnad någonstans.. Detta är mer en produkt för de vars e-penis inte är stor nog.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Haha, totalgalet. Skulle aldrig ens komma på tanken att köpa, men kul produkt ändå.

De fick hellre ta fram icke-ECC 16 GB-stickor istället (för hur ska jag annars få 32 GB på en mini-itx-planka). :'-(

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Till alla som tycker de är dyra: Det är nog mycket dyrare att leta en processor med en 3ghz IMC än att köpa dessa. Tänk om de skulle klocka lika bra procentuellt som mina 1600mhz minnen som jag kör i 2400mhz i 7-11-7-28-1T eller 2800 med slappa timings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Men herre gud jävla bitpoliser..

"Mitt internet är rätt bra, ca 10mb/s."

Berätta gärna för mig och alla andra vad en person som skriver det menar. När saker bara kan betyda en sak, fine, men när det kan feltolkas så är det snarare helidiotiskt att inte se till att skriva rätt för att undvika missförstånd.

I det här fallet: Minneskretsar anges som standard i bit medans man brukar ange moduler i Byte.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

"Mitt internet är rätt bra, ca 10mb/s."

Berätta gärna för mig och alla andra vad en person som skriver det menar.

Jag skulle anta att en person har 10 Megabit när denne skriver så, eftersom att hastighet mäts i bit. Är det inte så, då får denne förklara vad som menas.

Dessutom skrev inte "KlyfftPotatis" "Gb", utan han skrev "gb", i små bokstäver. Vad jag vet så finns det ingen sådan förkortning ändå, så varför började ni grina om att han skrev gigabit? Det skulle lika gärna kunnat ha lästs som "GB", men ni språkpoliser gjorde ett val: att läsa det som "Gb".

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Jag skulle anta att en person har 10 Megabit när denne skriver så, eftersom att hastighet mäts i bit. Är det inte så, då fårdenne förklara vad som menas.

Du antar att han menar så, vilket illustrerar problemet, man kan inte veta. Det finns inget som heter att "hastighet mäts i bit". Man brukar ange bandbredd i (k/M/G/T)bit/s oftast medans man brukar använda sig av byte/s vid överföringar. (Notera "per sekund").

Skrivet av m4gnify:

Dessutom skrev inte "KlyfftPotatis" "Gb", utan han skrev "gb", i små bokstäver. Vad jag vet så finns det ingen sådan förkortning ändå, så varför började ni grina om att han skrev gigabit?

Om andra grinar eller inte eller hur de tolkar saker får stå för dom, jag menade bara att allmänt upplysa om förvirringen mellan bit och byte.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Du antar att han menar så, vilket illustrerar problemet, man kan inte veta. Det finns inget som heter att "hastighet mäts i bit". Man brukar ange bandbredd i (k/M/G/T)bit/s oftast medans man brukar använda sig av byte/s vid överföringar. (Notera "per sekund").
Om andra grinar eller inte eller hur de tolkar saker får stå för dom, jag menade bara att allmänt upplysa om förvirringen mellan bit och byte.

Håller med om att det behövs upplysa om bit och byte, men att göra det som ni gjorde där uppe, genom att trolla folk, är inte rätt sätt att göra det på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Håller med om att det behövs upplysa om bit och byte, men att göra det som ni gjorde där uppe, genom att trolla folk, är inte rätt sätt att göra det på.

Well jag var ganska saklig i det jag skrev? Vad andra skriver får stå för dom, återigen.

Vill du ha ett skräckexempel? http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Rena soppan att försöka reda ut vad folk faktiskt vill ha sagt.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux