Samsungs mobilchef bekräftar "smart klocka"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

Trådlös laddning är ju på g...

kan ju inte vara så värst hälsosamt att sova med med en klocka på sig som samtidigt laddas trådlöst
I feel like,damn u radiation!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Edlar:

mm, nånstans måste man ju få ideer ifrån. jävla helikopter tillverkare som kopierar leonardo da vinci rakt av!
nämen.. apple utvecklar och förfinar ju uråldriga och inte så värst fungerande grejer medans samsung tar det som apple "förfinat/ utvecklat" och sätter sitt egent namn på det.

sad but true...

Vanligt påstående som jag har svårt att hålla med om. Inte hur apple arbetar, det stämmer bra men hur anser du att samsung "sätter sitt eget namn" på apples grejer? Samsung kör ju Android främst som google utvecklar. Visst utvecklar de Bada själva men det känns mer som en android kopia. Hårdvaran kan man inte påstå är någon kopia. Så jag gissar att du menar designen, där de största likheterna mellan S2 (som du troligen syftar på) och iphone är en hemknapp (som de flesta android telefoner har) och rundade hörn med en metallram. Detta tycker jag inte är nog alls för att kalla den en kopia designmässigt. Ramen på s2:an har dessutom funktionen att skydda skärmen om man lägger telefonen med skärmen nedåt, något som metallramen på min iphone inte hjälper alls med.

Visa signatur

Core 2 Duo 8400@3.6GHz, Asus Extreme Rampage, 2x DDR3 corsair 4GB, AMD R9 280x 3GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltage:

Vanligt påstående som jag har svårt att hålla med om. Inte hur apple arbetar, det stämmer bra men hur anser du att samsung "sätter sitt eget namn" på apples grejer? Samsung kör ju Android främst som google utvecklar. Visst utvecklar de Bada själva men det känns mer som en android kopia. Hårdvaran kan man inte påstå är någon kopia. Så jag gissar att du menar designen, där de största likheterna mellan S2 (som du troligen syftar på) och iphone är en hemknapp (som de flesta android telefoner har) och rundade hörn med en metallram. Detta tycker jag inte är nog alls för att kalla den en kopia designmässigt. Ramen på s2:an har dessutom funktionen att skydda skärmen om man lägger telefonen med skärmen nedåt, något som metallramen på min iphone inte hjälper alls med.

jag menar produkterna i sin helhet, man behöver inte ha ett IQ 200 för att se hur apple har förändrat mobil marknaden och i princip startat en helt ny marknad. (surfplattor, som visserligen fanns innan ipaden men det fanns inte direckt någon marknad och behov för dem)

sen kan du gärna jämföra en mobil som fanns strax innan första iphonen fanns.
Den som var mest lik en iphone var väll LGs 5mp kamera mobil som hade tryckskärm och inga direckta funktioner att bidra med ?
(även denna telefon var väll mer lik en gammal "kontors tegelsten med tryckskärm och pekpenna.)
för att inte tala om hur den averge telefonen såg ut och fungerade då,
sen titta vi på telefoner idag (i det här fallet samsung, men i stort sett alla tillverkare.) och vi kan se en klar likhet både funktion mässigt och design mässigt till Iphonen.
och snälla... ta inte allt ordagrant, man måste kunna se saker i sin helhet..
man kan inte säga: "nää det här är inte likt en iphone för 5öre, titta den har ju hörlurs jacket på höger sida och inte på vänster!"

tror du till exempel att samsung skulle börja tillverka surfplattor om inte iPaden uppfunnits?
nä skulle inte tro det.
alla som inte håller med är bara tjurskallar. man behöver inte vara en "apple fan boy" bara för att kunna se detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edlar:

jag menar produkterna i sin helhet, man behöver inte ha ett IQ 200 för att se hur apple har förändrat mobil marknaden och i princip startat en helt ny marknad. (surfplattor, som visserligen fanns innan ipaden men det fanns inte direckt någon marknad och behov för dem)

sen kan du gärna jämföra en mobil som fanns strax innan första iphonen fanns.
Den som var mest lik en iphone var väll LGs 5mp kamera mobil som hade tryckskärm och inga direckta funktioner att bidra med ?
(även denna telefon var väll mer lik en gammal "kontors tegelsten med tryckskärm och pekpenna.)
för att inte tala om hur den averge telefonen såg ut och fungerade då,
sen titta vi på telefoner idag (i det här fallet samsung, men i stort sett alla tillverkare.) och vi kan se en klar likhet både funktion mässigt och design mässigt till Iphonen.
och snälla... ta inte allt ordagrant, man måste kunna se saker i sin helhet..
man kan inte säga: "nää det här är inte likt en iphone för 5öre, titta den har ju hörlurs jacket på höger sida och inte på vänster!"

tror du till exempel att samsung skulle börja tillverka surfplattor om inte iPaden uppfunnits?
nä skulle inte tro det.
alla som inte håller med är bara tjurskallar. man behöver inte vara en "apple fan boy" bara för att kunna se detta.

Nu snacka vi ju inte inte om olika marknader och vem som skapade behovet utan likheter mellan modellerna som kan ses som kopiering/patentintrång. Att andra tillverkare går in på marknader där det finns pengar att tjäna är självklart.

Visa signatur

Core 2 Duo 8400@3.6GHz, Asus Extreme Rampage, 2x DDR3 corsair 4GB, AMD R9 280x 3GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Edlar:

jag menar produkterna i sin helhet, man behöver inte ha ett IQ 200 för att se hur apple har förändrat mobil marknaden och i princip startat en helt ny marknad. (surfplattor, som visserligen fanns innan ipaden men det fanns inte direckt någon marknad och behov för dem)

sen kan du gärna jämföra en mobil som fanns strax innan första iphonen fanns.
Den som var mest lik en iphone var väll LGs 5mp kamera mobil som hade tryckskärm och inga direckta funktioner att bidra med ?
(även denna telefon var väll mer lik en gammal "kontors tegelsten med tryckskärm och pekpenna.)
för att inte tala om hur den averge telefonen såg ut och fungerade då,
sen titta vi på telefoner idag (i det här fallet samsung, men i stort sett alla tillverkare.) och vi kan se en klar likhet både funktion mässigt och design mässigt till Iphonen.
och snälla... ta inte allt ordagrant, man måste kunna se saker i sin helhet..
man kan inte säga: "nää det här är inte likt en iphone för 5öre, titta den har ju hörlurs jacket på höger sida och inte på vänster!"

tror du till exempel att samsung skulle börja tillverka surfplattor om inte iPaden uppfunnits?
nä skulle inte tro det.
alla som inte håller med är bara tjurskallar. man behöver inte vara en "apple fan boy" bara för att kunna se detta.

Minns farsans gamla p850i (tror jag den hette). Men visst, apple gav helt klart den marknaden ett skjut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

hoppas den tål kyla och har ip 57 eller mer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltage:

Nu snacka vi ju inte inte om olika marknader och vem som skapade behovet utan likheter mellan modellerna som kan ses som kopiering/patentintrång. Att andra tillverkare går in på marknader där det finns pengar att tjäna är självklart.

jag har väll aldrig nämnt något om patentintrång ?
läs mitt första inlägg, relatera till mitt andra inlägg. är det svårt eller ?

och glöm det där med 200 IQ... där var jag tydligen helt fel ute verkar det som.

börjar bli ganska OT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Jag har letat efter något liknande, skulle vilja ha snitt-tid/km och puls på en så'n klocka när jag springer, synkad med Endomondo som jag kör i telefonen. Väldigt krångligt att låsa upp telefonen och kolla när man är ute och joggar. Vet du om de fungerar? Har du testat Pebble själv?

Tyvärr har jag inte testat, men kommer högst sannolikt att skaffa en.

Direkt från deras sida: "We're building some amazing apps for Pebble. Cyclists can use Pebble as a bike computer, accessing the GPS on your smartphone to display speed, distance and pace data. Runners get a similar set of data displayed on their wrist.", så om inte annat kommer de erbjuda någon egen app för löpning.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edlar:

jag har väll aldrig nämnt något om patentintrång ?
läs mitt första inlägg, relatera till mitt andra inlägg. är det svårt eller ?

och glöm det där med 200 IQ... där var jag tydligen helt fel ute verkar det som.

börjar bli ganska OT

"nämen.. apple utvecklar och förfinar ju uråldriga och inte så värst fungerande grejer medans samsung tar det som apple "förfinat/ utvecklat" och sätter sitt egent namn på det."

Det är precis vad du skrev. Och jag höll inte med dig om att Samsung arbetar på det sättet, vilket jag hade argument för, något som du ignorerade och började prata om marknader (man kan inte kopiera en marknad). Sen att du kallar dina meningsmotståndare "tjurskallar" och försöka göra gissningar om andras iq hjälper inte dig.

Jag håller dock med om att detta är OT så jag slutar denna diskussionen här.

Visa signatur

Core 2 Duo 8400@3.6GHz, Asus Extreme Rampage, 2x DDR3 corsair 4GB, AMD R9 280x 3GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltage:

"nämen.. apple utvecklar och förfinar ju uråldriga och inte så värst fungerande grejer medans samsung tar det som apple "förfinat/ utvecklat" och sätter sitt egent namn på det."

Det är precis vad du skrev. Och jag höll inte med dig om att Samsung arbetar på det sättet, vilket jag hade argument för, något som du ignorerade och började prata om marknader (man kan inte kopiera en marknad). Sen att du kallar dina meningsmotståndare "tjurskallar" och försöka göra gissningar om andras iq hjälper inte dig.

Jag håller dock med om att detta är OT så jag slutar denna diskussionen här.

men herregud.

jag menar inte att samsung köper ett lager med t:ex iPads, tar bort apple loggan och skriver dit lite snyggt och prydligt "samsung"...
jag menar ju så klart att samsung inte själva kommer upp med nya produkter utan ofta härmar sina konkurrenter.
jag trodde faktiskt att folk skulle fatta det själva, otroligt nog inte.
sen att apple inte kommer på något från grunden själva heller är ju en annan femma eftersom de faktiskt (tro det eller ej) gör grund jobbet så att andra slipper gå igenom den fasen och istället börja på ett redan fungerande concept.

sen att folk vägrar inse det är ju bara rent löjligt...

jag kan gärna svara på fler frågor i pm.

Permalänk

Om den inte kommer ha funktionen att man ska kunna söka upp var ens mobiltelefon ligger om man tappat bort den, så ser jag ingen nytta med den alls

Visa signatur

| i5 3570k | XFX Radeon HD7870 | CM M2 520w | Crucial Ballistix Sport VLP 8GB | Gigabyte Sniper M3 | CM Hyper 212 Evo | Bitfenix Phenom M White |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Googolplex:

http://www.sonymobile.com/se/products/accessories/smartwatch/

Otroligt vad dåligt Sony marknadsför, de flesta har inte en aning att klockan existerar.

Detta är tyvärr klassiskt, Sony(ericsson) har haft denna produkt i säkert 2 år sen kommer de stora spelarna och gör samma och då blir det en nyhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ortovox:

Detta är tyvärr klassiskt, Sony(ericsson) har haft denna produkt i säkert 2 år sen kommer de stora spelarna och gör samma och då blir det en nyhet

SE:s första försök kom väl redan 2007 med MBW-100? Den modellen var dock riktigt snygg till skillnad från dagens alternativ.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

SE:s första försök kom väl redan 2007 med MBW-100? Den modellen var dock riktigt snygg till skillnad från dagens alternativ.

Håller med. Tror det kommer bli riktigt svårt för dem att få till ett utseende som duger till ett armbandsur.
Svårast blir det på sätt och vis för Apple, de har ju lite mer designkrav på sig, å andra sidan så tror jag också att de kommer lyckas bäst på grund av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Den här typen av produkt finns väl redan? Ser inte vad som är nytt, annat än att Samsung kommer in sent i matchen?

Personligen föredrar jag Pebble.

Själv föredrar jag denna lilla smidiga sak, och dessutom ser man ju tiden riktigt tydligt.

http://www.notis.se/upload/imgAd/ksAd479_1_big.jpg

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Inaktiv

Jag har iallafall v'a'ntat pa denna produkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Själv föredrar jag denna lilla smidiga sak, och dessutom ser man ju tiden riktigt tydligt.

http://www.notis.se/upload/imgAd/ksAd479_1_big.jpg

Jepp, en bärsele på den och sen är det bara att traska ut och ta över världen!

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jepp, en bärsele på den och sen är det bara att traska ut och ta över världen!

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

100 pers för att göra runda hörn?