Permalänk
Medlem

FPS drop CS:GO

Hej allesammans!
Jag har spelat CS i några år nu och CS:GO i ca. 3-4 månader. Jag har alltid legat på ca 140 fps stabilt. Men nu ca 3 dagar tillbaks har jag fått fps drop. Den ligger runt 100 fps i ca 5-10min, men går sen ner till 30 fps, ligger där ett tag och går senare upp till ca 100 igen. Jag har laddat ner senaste drivrutinerna till grafikkortet, jag har dammat av datorn invändigt. Vet ej vad jag ska göra härnäst. Snälla hjälp mig, vill kunna spela normalt.

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon idé?

Permalänk
99:e percentilen

Låter som Flashs fel. Har du uppe YouTube eller något annat som kan ha att göra med Flash samtidigt?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Datorn har inte samlat på sig dam över tiden som orsakar värmeproblem som leder till FPSdippar?

Permalänk
Medlem

Kollat så grafikinställningarna inte har ändrats, jag kör datorn i speccsen på lägsta för att få det mesta fpsen jag kan få, ligger stabilt på 300, (på 120hz skärm) tvungen o skryta..iaf dra ner inställningarna om du inte är grafik kåt, men om det gäller att hitta anledning varför det har droppat så vet jag inte tyvär :S

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Kollat så grafikinställningarna inte har ändrats, jag kör datorn i speccsen på lägsta för att få det mesta fpsen jag kan få, ligger stabilt på 300, (på 120hz skärm) tvungen o skryta..iaf dra ner inställningarna om du inte är grafik kåt, men om det gäller att hitta anledning varför det har droppat så vet jag inte tyvär :S

Varför maxar du inte bara spelet.. ? Din rigg äter 120 fps till frukost på 1080p fulla inställningar och skärmen kan ändå inte visa mer än 120 bilder i sekunden så va spelar 300 fps för roll? Du kommer aldrig att dippa under 120fps.

Permalänk
Medlem

Hej tack för alla svar! Jag har dammat av datorn för någon timme sen, fortfarande FPS dippar. Jag har lägsta grafikinställningarna. Men som sagt detta är något skumt, jag har ju spelat spelet i 3 månader utan problem.

Permalänk
Medlem

Det är något som inte är skumt, så grafikinställningarna ska det inte kunna vara. Jag har ju somsagt 120-170 fps ett tag, sen dippar det till 40fps, sjukt irreterande.

Permalänk
Skrivet av hede:

Varför maxar du inte bara spelet.. ? Din rigg äter 120 fps till frukost på 1080p fulla inställningar och skärmen kan ändå inte visa mer än 120 bilder i sekunden så va spelar 300 fps för roll? Du kommer aldrig att dippa under 120fps.

I cs så spelar det roll om man ligger på 300 fps istället för 120 fps, sen när det kommer till upplösning så är det en personlig sak då jag tex sitter med 4:3 och 1024P med allt på lägsta då jag personligen tycker att det är lättare att se saker samt får lättare att aima hs och liknande. CS är inte BF3 där det inte spelar lika stor roll som i cs

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derbi_QuiZ:

I cs så spelar det roll om man ligger på 300 fps istället för 120 fps, sen när det kommer till upplösning så är det en personlig sak då jag tex sitter med 4:3 och 1024P med allt på lägsta då jag personligen tycker att det är lättare att se saker samt får lättare att aima hs och liknande. CS är inte BF3 där det inte spelar lika stor roll som i cs

Nej det spelar ingen roll om du har 120 eller 300.

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Nej det spelar ingen roll om du har 120 eller 300.

jo det spelar roll, finns till och med en tråd här på forumet där de har kommit fram till att det spelar roll och det gör det faktiskt känner iaf jag.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derbi_QuiZ:

jo det spelar roll, finns till och med en tråd här på forumet där de har kommit fram till att det spelar roll och det gör det faktiskt känner iaf jag.

Är det inte speciella caps man måste nå då? typ 233/333 fps osv..

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Är det inte speciella caps man måste nå då? typ 233/333 fps osv..

så kan det vara ja, vet inte till 100 hur det är och så men man märker att man träffar lite oftare än om man ligger på 120 hela tiden. ett exempel på det är cod 4 så kunde man tydligen hoppa upp på ett ställe om man hade 250 fps men gick inte om man hade under det.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Nej det spelar ingen roll om du har 120 eller 300.

Spelar du CS eller? Man märker skillnad på 120 och 300 konstant.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Är det inte speciella caps man måste nå då? typ 233/333 fps osv..

Nej inte i CS.
Högre FPS är bara bättre kort sagt, spelar man inte ett competetive esportspel utan bara BF3 och säger att man inte behöver mycket fps ska man kanske lugna sig.
CoD4 var enormt beroende av hur hög FPS man hade, du sköt fortare ju högre FPS du hade och hopphöjd/hopplängd förändrades vid 125/250 fps.

hede bara för att du är dålig på spelet betyder inte det att spelet är dåligt.
Sure lite mer kraft till wallbangs behövs men annars är det helt okej i sin nuvarande form om man lämnar Matchmakingskiten.
ADAD bör också fixas men overall helt okej spel på bra servrar. Snabbare gameplay än 1.6 bara.

Till TS prövat ominstallera spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Spelar du CS eller? Man märker skillnad på 120 och 300 konstant.

CS GO är inte cs. 1.6 är cs.. GO är någon nerdummad version för handikappade... Men det är kul o spela lite då och då men det är inte cs.

Permalänk
Medlem

Snälla håll er till ämnet.
Värt att nämna var att jag laddade ner AMD Catalyst Installer Manager, som skulle ladda ner alla drivrutiner till senaste versionen av sig själv. Tankade ner det från AMD:s hemsida. Efter att jag tankade det så kraschade datorn. Senare när jag skulle starta datorn så efter 2 min stängde skärmen ner sig men datorn var fortfarande igång. Jag fick hålla på och ladda ner drivrutinerna manuellt och lägga in, detta gjorde jag igår. Efter detta så fungerade datorn utan problem tills för några minuter sedan. Datorn stängde av sig och fick bluescreen. Jag har lyckats få igång datorn nu igen men detta känns inte bra. Det måste blivit något fel med installationen av AMD Catalyst installer manager, för jag kan ej avinstallera det utan kan bara reparera det? Vad ska jag göra, ska jag testa att reparera programmet? Är rädd att datorn ska få flipp igen och stänga av sig.

Permalänk
Medlem

Någon som vet något? Anything..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av eskyy:

Ingen som har någon idé?

Skrivet av eskyy:

Någon som vet något? Anything..

Observera att det inte är tillåtet att skriva inlägg vars enda syfte är att bumpa upp en tråd i listan. Detta fyller trådar med ointressanta och orelevanta inlägg samtidigt som det är orättvist mot andra trådskapare som följer reglerna.

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

Varför maxar du inte bara spelet.. ? Din rigg äter 120 fps till frukost på 1080p fulla inställningar och skärmen kan ändå inte visa mer än 120 bilder i sekunden så va spelar 300 fps för roll? Du kommer aldrig att dippa under 120fps.

ofT: mera fps såklart ! , körde mina första 40 matcher på en redig skit dator samt skärm ! , och nu ligger man på 204 (tror jag) competitv matcher
och man märker skillnaden , sen får du ju tro vad du vill, många har kallat det placebo , men jag har iaf märkt skillnaden !

OnT , dina driver fel , av-installera driversen, kör driver cleaner , om-installera !:)

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

ofT: mera fps såklart ! , körde mina första 40 matcher på en redig skit dator samt skärm ! , och nu ligger man på 204 (tror jag) competitv matcher
och man märker skillnaden , sen får du ju tro vad du vill, många har kallat det placebo , men jag har iaf märkt skillnaden !

OnT , dina driver fel , av-installera driversen, kör driver cleaner , om-installera !:)

men om du sitter på en 120HZ skärm så visas ju inte mer än 120 bilder i sekunden om du ligger på dina 3miljoner fps så det spelar ju ingen roll alls.. du kan ju inte se de bilder som kommer efter 120 efter som det är tektiskt omöjligt för skärmen att visa dem, de existerar ju inte, de finns inte, kaputt..

Jag förstår inte, vad är det jag och alla andra som säger emot har fel på för pungt? Förklara gära (tekniskt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

men om du sitter på en 120HZ skärm så visas ju inte mer än 120 bilder i sekunden om du ligger på dina 3miljoner fps så det spelar ju ingen roll alls.. du kan ju inte se de bilder som kommer efter 120 efter som det är tektiskt omöjligt för skärmen att visa dem, de existerar ju inte, de finns inte, kaputt..

Jag förstår inte, vad är det jag och alla andra som säger emot har fel på för pungt? Förklara gära (tekniskt)

finns en tråd om det här, med mycket bra fakta , sitter i skolan så kan tyvär inte hitta den :S

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

men om du sitter på en 120HZ skärm så visas ju inte mer än 120 bilder i sekunden om du ligger på dina 3miljoner fps så det spelar ju ingen roll alls.. du kan ju inte se de bilder som kommer efter 120 efter som det är tektiskt omöjligt för skärmen att visa dem, de existerar ju inte, de finns inte, kaputt..

Jag förstår inte, vad är det jag och alla andra som säger emot har fel på för pungt? Förklara gära (tekniskt)

Bara för att skärmen inte visar det så rullar motorn på bättre.
Som att begränsa 1.6 till 60 FPS, du vet exakt hur det blir då.

Permalänk
Medlem

Det verkar vara något problem med CS:GO mjukvaran, har en rigg med 680GTX som laggar ibland. Andra mer krävande spel testade på ultra utan problem med 1920x1200. De kanske patchar bort det med lite tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

men om du sitter på en 120HZ skärm så visas ju inte mer än 120 bilder i sekunden om du ligger på dina 3miljoner fps så det spelar ju ingen roll alls.. du kan ju inte se de bilder som kommer efter 120 efter som det är tektiskt omöjligt för skärmen att visa dem, de existerar ju inte, de finns inte, kaputt..

Jag förstår inte, vad är det jag och alla andra som säger emot har fel på för pungt? Förklara gära (tekniskt)

Skrivet av Gainsgoblin:

Bara för att skärmen inte visar det så rullar motorn på bättre.
Som att begränsa 1.6 till 60 FPS, du vet exakt hur det blir då.

Ungefär det som nämns i den tråden ja, att högre fps gör att motorn rullar bättre, och även om den lilla skillnaden gör något , eller får mig att träffa ett skott till så är det bra nog för mig.

@Hede, ska hitta tråden sen när jag kommer hem.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Ungefär det som nämns i den tråden ja, att högre fps gör att motorn rullar bättre, och även om den lilla skillnaden gör något , eller får mig att träffa ett skott till så är det bra nog för mig.

@Hede, ska hitta tråden sen när jag kommer hem.

Jaså, I see, tack tack.

Permalänk
Medlem

Hittade felet. Grafikkortsfläkten var trasig. Precis köpt en ny så ska kolla om det hjälpte!

Permalänk
Medlem

för att fortsätta ot diskussionen. i cs 1.6 är ju rejält buggat och där vill man ha så mycket fps som möjligt. men cs go har mig veterligen inte dessa fel i motorn.

bara du har högre fps än din hertz så är det lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

för att fortsätta ot diskussionen. i cs 1.6 är ju rejält buggat och där vill man ha så mycket fps som möjligt. men cs go har mig veterligen inte dessa fel i motorn.

bara du har högre fps än din hertz så är det lugnt.

1.6 ska vara buggit hahah, minns när de uppdaterade det alla fick rage! det vart en omedelbar rollback på den uppdateringen

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

Varför maxar du inte bara spelet.. ? Din rigg äter 120 fps till frukost på 1080p fulla inställningar och skärmen kan ändå inte visa mer än 120 bilder i sekunden så va spelar 300 fps för roll? Du kommer aldrig att dippa under 120fps.

fast det är typ som i 1.6 man maxar inte man kör på lägsta typ. finns ingen mening med att köra på högsta inställningarna.