Noctua delar ut gratis kylarfästen inför Intel Haswell

Permalänk
Melding Plague

Noctua delar ut gratis kylarfästen inför Intel Haswell

Kylartillverkaren Noctua håller fast vid traditionen att ge ut gratis fästanordningar vid introduktionen av en ny processorsockel.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt! Fler borde följa detta spår.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk

Länge leve vettiga företag, hoppas resten hoppar på detta tåg!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Jäkla trevligt upplägg det där.
Synd att deras låg profilare släpptes efter senaste bygget annars hade det behövts.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Inte konstigt dom kan dela ut detta gratis med deras hutlösa priser, men smart drag.

Permalänk
Medlem

Grymt! Jag köpte en DH-14 för bara någon dryg vecka sedan. Lite segt att man måste vänta tills man fått sitt LGA1150-moderkort innan de skeppar fästena..

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Så jag kommer kunna använda mina gamla 1156-fästen till 1150 också?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Grymt! Jag köpte en DH-14 för bara någon dryg vecka sedan. Lite segt att man måste vänta tills man fått sitt LGA1150-moderkort innan de skeppar fästena..

Njah, du behöver ju bara ett inköpsbevis. Så jag antar att ett digitalt kvitto räcker, där sparar du en eller två dagar, beroende på varifrån du köper moderkortet.

Sedan så tycker jag inte att du ska klaga, det här är riktigt bra gjort av ett företag. Det är väl klart att de vill ha inköpsbevis, så att man inte kan "ddos":a dem med krav på fästanordningar..

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av putana:

Inte konstigt dom kan dela ut detta gratis med deras hutlösa priser, men smart drag.

Det är ju sånt här som gör att det är värt de extra kronorna. Det kallas service och även om man ger lite extra från början så är det nog billigare än motsvarande saker från andra tillverkare som sedan tar ut extra för sånt här.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Noctua alltid lika generösa, även om dom är lite i dyraste laget vissa gånger så känns dom som en av dom mer seriösare aktörerna på marknaden.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Noctua har alltid grym service! Skickade gratis till mig en liknande uppgradering för en cpu-fläkt förut - gör att man mer än gärna går tillbaka som kund!

Deras kompabilitets lista över moderkort och fläktar är också grym! De testar och ser på alla nya kända moderkort om deras fläktar passar eller inte! Grym service helt enkelt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakuni:

Njah, du behöver ju bara ett inköpsbevis. Så jag antar att ett digitalt kvitto räcker, där sparar du en eller två dagar, beroende på varifrån du köper moderkortet.

Sedan så tycker jag inte att du ska klaga, det här är riktigt bra gjort av ett företag. Det är väl klart att de vill ha inköpsbevis, så att man inte kan "ddos":a dem med krav på fästanordningar..

Missförstå mig inte, jag är inte otacksam! Och som du skriver så går det nog se till att man får prylarna ganska tätt inpå ändå.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Noctua är ju bara bäst

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Snusfri

Se och lär andra företag, detta är kundvård.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av knewt:

Grymt! Jag köpte en DH-14 för bara någon dryg vecka sedan. Lite segt att man måste vänta tills man fått sitt LGA1150-moderkort innan de skeppar fästena..

Eftersom hålbilden är den samma som för 1156/1155 behöver du inte den nya satsen, inget att vänta på

Citat:

Monteringshålen för sockel LGA 1150 är dock identiska med föregångarna (LGA 1155, 1156). De flesta moderna processorkylare för Intels nuvarande plattformar passar till den nya sockeln med befintliga fästanordningar. Bland dessa nämns Noctua NH-C12P SE14, NH-C14, NH-D14, NH-L12, NH-L9i, NH-U12P SE2 och NH-U9B SE2.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Som alltid, Noctua med grym support och ännu grymmare produkter.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Mycket trevligt! Fler borde följa detta spår.

Eftersom Noctua inte har gjort något produktionsfel och således inte skickar ut ersättningsprodukter på deras egna bekostnad så har kunderna redan betalat för den här uppgraderingen när de köpte produkten.

Skrivet av putana:

Inte konstigt dom kan dela ut detta gratis med deras hutlösa priser, men smart drag.

Naturligtvis ligger sådana här marknadsjippon i marginalen redan från början. Istället för att motivera det högre priset med att det ingår ett "service-avtal" med framtida uppgraderingskitt så har man gjort det till ett överraskningsmoment istället.

Säger inte att det är fel, men man bör vara medveten om vad som är gratis

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Eftersom Noctua inte har gjort något produktionsfel och således inte skickar ut ersättningsprodukter på deras egna bekostnad så har kunderna redan betalat för den här uppgraderingen när de köpte produkten.

Naturligtvis ligger sådana här marknadsjippon i marginalen redan från början. Istället för att motivera det högre priset med att det ingår ett "service-avtal" med framtida uppgraderingskitt så har man gjort det till ett överraskningsmoment istället.

Säger inte att det är fel, men man bör vara medveten om vad som är gratis

Men det är ju det som är hela poängen, dom hade likaväl kunnat behålla priserna och skita fullständigt i att göra på detta viset. Men ändå väljer dom att göra såhär som jag tycker är en fin gest och ger ett bra ansikte mot kunderna. Därav min åsikt att fler borde följa detta spår

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Som användare av 2 st DH-14 måste jag säga att detta är grymt bra service. Tummen upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Eftersom Noctua inte har gjort något produktionsfel och således inte skickar ut ersättningsprodukter på deras egna bekostnad så har kunderna redan betalat för den här uppgraderingen när de köpte produkten.

Naturligtvis ligger sådana här marknadsjippon i marginalen redan från början. Istället för att motivera det högre priset med att det ingår ett "service-avtal" med framtida uppgraderingskitt så har man gjort det till ett överraskningsmoment istället.

Säger inte att det är fel, men man bör vara medveten om vad som är gratis

Vad snackar du om??? De skickar ut den på sin egna bekostnad! Kan du inte bara ge de beröm för att de gör lite extra för sina kunder? Helt otroligt! De hade absolut inte behövt skicka ut detta och de flesta företagen hade inte gjort det. Detta är ett riktigt seriöst och bra företag.

Även om de är dyra så har de lång garanti och en superb support. Den som inte vill betala för Noctuas produkter behöver inte köpa de heller. Så kan ni hellre köpa en ny fläkt varje gång ni byter moderkort också!

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem

Noctua kan det här med kundvård.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Noctua är verkligen exemplariska på hur man skapar goda kundrelationer!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Eftersom hålbilden är den samma som för 1156/1155 behöver du inte den nya satsen, inget att vänta på

Tack, missade visst att läsa detta i morse.

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

Vad snackar du om??? De skickar ut den på sin egna bekostnad! Kan du inte bara ge de beröm för att de gör lite extra för sina kunder? Helt otroligt! De hade absolut inte behövt skicka ut detta och de flesta företagen hade inte gjort det. Detta är ett riktigt seriöst och bra företag.

Även om de är dyra så har de lång garanti och en superb support. Den som inte vill betala för Noctuas produkter behöver inte köpa de heller. Så kan ni hellre köpa en ny fläkt varje gång ni byter moderkort också!

Dom gör det för att denna uppgraderingen är redan inkluderad i marginalen för grundprodukten. Absolut inget fel i att göra så, men det gör det ju inte gratis, då man redan har betalat för det. Eller Hur?

Har köpt ett flertal av noctuas produkter genom åren och är kanonnöjd, är ju egentligen inte negativ på det sättet utan synar bara marknadsföringen.

Permalänk
Medlem

kan man beställa den nu?

Permalänk

Med Noctua är produkten en bonus man får då man köper ett Noctua paket.
Paketeringen är det man betalar för, ifs så är bonus materialet najs att ha i datorn.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sunnis:

Dom gör det för att denna uppgraderingen är redan inkluderad i marginalen för grundprodukten. Absolut inget fel i att göra så, men det gör det ju inte gratis, då man redan har betalat för det. Eller Hur?

Har köpt ett flertal av noctuas produkter genom åren och är kanonnöjd, är ju egentligen inte negativ på det sättet utan synar bara marknadsföringen.

Ändrar inte det faktum att Noctua INTE behövde göra det men väljer ändå att erbjuda sina kunder denna möjlighet. Jag ser tex. inte Phantek göra samma sak trots att deras kylare ligger i samma prisklass.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Dom gör det för att denna uppgraderingen är redan inkluderad i marginalen för grundprodukten. Absolut inget fel i att göra så, men det gör det ju inte gratis, då man redan har betalat för det. Eller Hur?

Har köpt ett flertal av noctuas produkter genom åren och är kanonnöjd, är ju egentligen inte negativ på det sättet utan synar bara marknadsföringen.

Jag tror helt enkelt inte du förstår. Om det står någonstans när du köper din fläkt att detta ingår så har du betalat för det. Om det inte gör det så har du INTE betalat för detta! Det betyder att Noctua inte är tvingade eller har lovat något, och då gör de detta frivilligt. Detta är solklart så gör dig inte till nu.

Tro det eller ej, men 1+1 blir faktiskt 2!

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk

skulle vara roligt att se statistik hur många egentligen har de skickat gratis

Permalänk
Medlem

Det här var den enda anledningen till varför jag valde Noctua-kylare och inte någon likvärdig från konkurrenterna. Bäst service på marknaden!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770