Headset från Corsair, Qpad, Steelseries och Logitech

Permalänk
Medlem

Alltid kul med lite recensioner, men jag kan nog inte hålla med om att G35 sitter dåligt på huvudet, själv tycker jag dom sitter som en peng.
inget tryck eller liknande som det pratas om. sen microfonen har aldrig någon klagat på när jag kör mumble iaf, ni kanske borde fixa era inställningar så micen reagerar lite snabbare så slipper du säga saker 2 gånger

Permalänk
Medlem

Blev rätt så sugen på ett par QPAD QH-85/90 när jag läste detta test, men mikrofontestet skrämde mig lite hehe. Sitter idag med ett par G930 och är rätt så nöjd med dom, men komforten är bedrövlig.

Ni som har dessa lurar, är mikrofonen så hemsk?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Omdöme och resultat: Gamerhörlurar är skit och vi alla som har sånna vet och vi säger det till folk som ska köpa nya lurar.
Samt at 7.1 lurar är inte en ersättning till riktig 7.1, vem kunde ana det.

Sitter själv på Sibera men det var pga att alla klagade på att de hörde sig själva då jag sitter häldre med högtalare då jag vill njuta av mitt ljud.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Skrivet av KKay:

Blev rätt så sugen på ett par QPAD QH-85/90 när jag läste detta test, men mikrofontestet skrämde mig lite hehe. Sitter idag med ett par G930 och är rätt så nöjd med dom, men komforten är bedrövlig.

Ni som har dessa lurar, är mikrofonen så hemsk?

Nej verkligen inte, jag har QH-90 och upplever inga problem alls. Mikrofonen är ju riktad så kan gissa på att visa vrider den fel?

Permalänk
99:e percentilen

Man ska verkligen inte läsa såna här recensioner om man inte vet att man har Det Bästa av Det Bästa. Jag läste recensionen av Corsair HS1, Sennheiser PC 360 och Steelseries 7H som Andreas länkade på sida 2. Det är inte världens bästa känsla när recensionen avslutas med:

Steelseries 7H blir förloraren i testet, och jag kan tyvärr inte rekommendera dem till någon seriös spelare när det finns så mycket annat att välja på.

Och så sitter man här med just 7H som man trodde var helt OK.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att ni valde just Siberia v2 med USB?
Har ägt 2st Siberia v2 hittills, och för priset man betalade (500-600kr max, icke-USB) så sitter de väldigt skönt. Mikrofonen är inget att jubla över, men med tanke på priset anser jag headsetet vara ett av de bättre. Missförstå mig inte nu, sitter med ett Sennheiser PC 360 nuförtiden, som verkligen har bättre ljud än Siberia v2, men sen kostar den ju 2-3 ggr mer.

Vilka fler headset finns det i prisnivån 500-600kr som faktiskt är minst lika bra och har lika hög komfort som Siberia v2?
Efter recensionen kan jag dock inte mer än att rekommendera PC 360 om man nu ska ha ett headset för runt tusenlappen. Visst, de kostar ett par-tre hundra kronor mer, men de pengarna är de garanterat värda.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Och vart i hela friden testar ni inte Sennheiser PC360 för? Ett headset som garanterat är värd de extra 100-lapparna man får betala.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Blev rätt så sugen på ett par QPAD QH-85/90 när jag läste detta test, men mikrofontestet skrämde mig lite hehe. Sitter idag med ett par G930 och är rätt så nöjd med dom, men komforten är bedrövlig.

Ni som har dessa lurar, är mikrofonen så hemsk?

Har ett par QH-85 och det är ingen som klagat hittills. Är väldigt nöjd med dessa lurar och jag är ändå kräsen efter att ha jobbat i över 10 år med ljud.

Permalänk
Medlem

Jag har Qpad QH-90 vita. Jag har dock inte provat mikrofonen ännu... men ljudet är underbart, kanske lite hög diskant, men kan fixa det i min riktiga dator. De är riktigt snygga, känns som god kvalité, snygg låda, massa olika sladdar. Tycker det är ett fulländat headset, jämfört med mitt AKG nånting leksaksheadset som inte passar ett normalstort huvud och som man får ont av att ha på sig efter en lång tid som tillslut gick sönder. Nu har jag Qpad mus, tangentbord, musmatta och headset och inte missnöjd med något!

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk

Lite tråkigt att inte Sennheiser finns representerade i testet.
De har klart mer seriös inställning.

Permalänk

Oväntade resultat...

Visa signatur

Here's the deal -- I'm the best there is. Plain and simple. I wake up in the morning and I piss excellence.

Permalänk
Medlem

slö volymratt på Corsair? den är ju alldeles för snabb?

Permalänk
Medlem

Snälla Sweclockers gör en recension av RAZER TIAMAT 7.1

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem

Fattar dock inte var ni fått prislappen för siberia ifrån? Visst det är en special special special version, men om man tar "orginal svart" så kostar det bara runt 500kr, absolut inte mer. I detta fallet får man vad man betalar för. Fattar dock inte hur Corsair kan få "bra produkt" när ljudet är skit och kostar nästan 1 lakan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Blev rätt så sugen på ett par QPAD QH-85/90 när jag läste detta test, men mikrofontestet skrämde mig lite hehe. Sitter idag med ett par G930 och är rätt så nöjd med dom, men komforten är bedrövlig.

Ni som har dessa lurar, är mikrofonen så hemsk?

Har G930 och alla jag pratat med säger att de hör mig skitbra och klart. De flesta jag pratar med har G35 och det hörs kristallklart. Tror den som gjorde testet har fått ett dåligt exemplar eller inte vet vad han gör. Sök på andra test av dessa lurar så ser man genomgående bra betyg.

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk

Vill inte verka bitter, men allvarligt:

Citat:

Nasal och trist mikrofon

Kan det inte var så att en "trist mikrofon" är just det för att vara diskret?
Inte direkt så att alla mikrofoner ska se ut som en enorm tops, eller? (Smaksak antar jag, men jag använder mikrofonen för att kunna spela in ljud eller bara prata i skype, inte för att rensa öronen)

eller

Citat:

Korkad mjukvara

Som sagt, inte för att verka bitter men, "Korkad mjukvara"?
Dåligt uttänkt, ok, men vem f*n använder ordet "korkad" i en recension?

Känner väll mest att recensenten redan hade en aning om vad han tycker och tänker om produkterna
samt kanske en och annan åsikt som etsat sig fast från diverse forum.
Kan även påpeka att jag inte är ett fan av någon av dessa headsets, tycker bara att de förtjänar en ärlig chans.

~ Majsodlarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

Har G930 och alla jag pratat med säger att de hör mig skitbra och klart. De flesta jag pratar med har G35 och det hörs kristallklart. Tror den som gjorde testet har fått ett dåligt exemplar eller inte vet vad han gör. Sök på andra test av dessa lurar så ser man genomgående bra betyg.

Jo det är min uppfattning om micken på G930 också, men nu funderar jag på att byta till QH-85/90 då jag hatar passformen på G930.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Tycker de skulle haft med någon Sennheiser också

Btw ljudet från micken på G35 vad jag vet låter väldigt bra till skillnad från "alla". Har inte lyssnat på så många menar jag med det.

Permalänk
Skrivet av Miindz:

Fattar dock inte var ni fått prislappen för siberia ifrån? Visst det är en special special special version, men om man tar "orginal svart" så kostar det bara runt 500kr, absolut inte mer. I detta fallet får man vad man betalar för. Fattar dock inte hur Corsair kan få "bra produkt" när ljudet är skit och kostar nästan 1 lakan.

Är det inte dem med 3.5 kontakt som är billigare? den dem testar är ju med usb, tror dem är dyrare

Kan ni inte testa pc360, 363d, triton lurar, och andra runt 1000-2500? kr

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem

Intressant att ni nämner att Siberia V2 ger för hög bas, enligt mig så är basen alldeles för fjuttig och diskant å mellanreg något för överdimensionerad :/ För övrigt så är ljudkvaliten ganska kass... mina kostade 250kr som kanske ändå är ganska hyfsat, men dom är absolut inte värda mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Varför? Helt annan prisklass

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Intressant att G35:an fick så dåligt resultat ljudmässigt. Utan mjukvaran igång låter det piss ja, men det finns en bra equalizer att tillgå. Jag tycker att ljudet är över förväntan när jag jämför mot mina Grado SR80. Det når inte upp till samma kvalitet men det är definitivt inte "dåligt" ljud.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon81912:

Teatade ni att köra med något program i bakgrunden när ni testade Vengeance 2000? Jag upplevde lite brus i bakgrunden, på flera olika datorer med flera olika Vengeance 2000. Fick ni en modell där detta brus inte fanns eller hör det inte till det normala?

Jag hör inget brus i mina. Byt dom.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

Har G930 och alla jag pratat med säger att de hör mig skitbra och klart. De flesta jag pratar med har G35 och det hörs kristallklart. Tror den som gjorde testet har fått ett dåligt exemplar eller inte vet vad han gör. Sök på andra test av dessa lurar så ser man genomgående bra betyg.

samma här!
Äger själv 3 olika headset , Corsair, Steelseries och Logitech ( Trådlösa modellen )
alla 3 är bra...
Det enda är att det kan bli svettigt om man sitter 5 timmar med dom...

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Varför? Helt annan prisklass

Förvisso men mina Sennis har jag haft i snart 6-7 år och funkar fortfarande perfekt. Kvalité kostar, så är det bara

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Uppdatering: Kort innan publiceringen skickade Corsair ut en ny betamärkt drivrutin för hörlurarna och surroundfunktionen, som rättar till bristerna i installationsförfarandet. Det är i skrivande stund inte klart när dessa drivrutiner släpps för kunderna.

Kan ni ge oss en länk till dessa drivisar? Kanske även funkar på mina lurar.

Har ett par Corsair Vengeance 1500 och drivrutinerna är ju fan det kassaste jävla skräpet som finns. Har redan RMA't ett par via inköpstället då kabeln börjat glappa (nya lurarna har iofs samma problem, trots försiktig hantering) men det värsta av allt är att deras drivisar kommer med sjukt irriterande 'white noise' då man av nån anledning inte kan mutea Line-In som man kan med Windows default drivisar...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Hade ett par G35 en gång men jag gav skiten till brorsan för dom klara inte av Cod med den volym jag ville ha då dom börja spraka, nu har jag Sennheiser Pc 360 och dom är kanon förutom att när jag vrider upp ljudet hör polarna det i skype och om det beror på att vibrationerna fortplantar sig ut i mikrofonbommen (som är rätt stum) eller om det läcker ut så mycket ljud att micken plockar upp det vet jag inte.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem

har ett par Logitech G35 som jag fick i present. Ingen direkt ljudofil (eller vad det nu heter) så jag märker knappt något skillnad på A och B. Men det finns equalizer inställningar att ladda ner från internet. Gör det.

Permalänk
Medlem

Har haft G35 tidigare, och har nu Vengeance 2000.

Jag känner inte alls igen mig i beskrivningen av G35, speciellt inte mikrofonen. Det är den klart bästa jag har hört på teamspeak (flera kompisar har/hade G35). Jag tycker faktiskt Vengeance 2000 har något sämre mikrofon än G35.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175