Headset från Corsair, Qpad, Steelseries och Logitech

Permalänk
Medlem

har haft ett G35 (första riktiga headsetet jag ägde) tyckte alldrig det återgav ljud väldigt riktigt men den tidiga versonen av mjukvaran var ganska bra, mitt problem var att dom gick sönder efter 4 månader (jävla plast skit)

sen vart det ett banshee headset satt som en smak på skallen men basen var väldigt över driven och micken tog bort för mycket bas i ljudet men så förbannat skönt.

just nu sitter jag på ett par sennheiser PC 350 och skulle nog säga att jag behöver ett ljud kort för detta headset men gillar över allt ljudet från denna

Permalänk
Medlem

Att steelseries siberia ska ha krafig bas och vara väldesignade var förmodligen det dummaste jag hört..
Brukar tycka ni gör svinbra recensioner men det där var bland det dummaste jag hört på ett bra tag...

Sitter själv på ett par G930 som i princip är ett trådlöst G35, installerade ni verkligen drivrutinerna? för ljudet
i ett par G930 går inte ens att jämföra med ett par sibera, att ni har med dom i samma test är skrattretande..

Permalänk
Medlem

För 299:- tycker jag att mina Siberia V2 var prisvärda.
Har inga större krav mer än att de ska sitta skönt vilket de gör på mig och jag har inget o klaga på dem varken i spel/film/musik.

Men att betala upp runt 800:- för dem skulle jag nog tveka på och gärna titta på något annat.

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Till alla er som tycker att era lurar minsan är dom bästa som finns och det bara måste vara fel på testexemplaren, drivrutiner osv. Testa ett par ordentliga lurar när ni får tillfälle och försök att gå tillbaka sen...

Bra recension för övrigt, kul läsning!

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med recensioner, men just ljud är dock en svår sak att förmedla till någon annan. Oavsett om man är audiofil, nybörjare eller har arbetat inom området länge. Vad person A gillar och uppskattar kan inte läggas över på person B och det person C gillar är inte alls vad vare sig A eller B föredrar, det är verkligen inte så enkelt! Därför är det här testet högst personligt när det kommer till avgörandet av ljudkvalitén. Kvalitén på mic och lurarna i sig samt medföljande mjukvaror var ju bra att ni fick med iaf.

Kan inte heller förstå hur man får fram avgörandet på Corsair lurarna?
I texten står att läsa, om Corsair; "godkänt, varken mer eller mindre" samtidigt som man ser loggan "Sweclockers bra produkt".
Helt ofattbart, om ni frågar mig och det klingar bara oseriöst. Hur kan en produkt som precis blir godkänd få stämpeln bra produkt?

När sedan termer som köttigt mellanregister och snärtig diskant dyker upp i texten då börjar jag verkligen undra...
Jag har sysslat med högtalare och HiFi i många år och jag har aldrig ens från inbitna audiofiler hört talas om de här "fjortis" uttrycken, ursäkta mig men det är inget annat. Snärtig diskant? Känns som testaren tagit något från luften, man brukar möjligtvis tala om snärtig bas men...

Om vi ska dra en koppling till vanliga högtalare så är det ännu svårare(där måste man också ta hänsyn till rumsakustik, så det är betydligt svårare), det är därför som man alltid måste provlyssna själv innan köp. Och vad jag gillar överensstämmer inte alls med vad alla andra gillar. Vissa föredrar lite vassare diskant ála Klipsch-horn medans andra föredrar en betydligt mer avslappnad historia.

"Testet" är det sämsta jag har läst på Sweclockers, på många år. Jag brukar inte klaga här på era tester, därför att de oftast är väldigt bra och informativa. Men detta är inte Sweclockers-nivå...

Vi alla uppfattar och uppskattar ljud på olika sätt, lika självklart som att vi uppskattar och njuter av olika typer av musik.

Permalänk
Medlem

Vilka hörlurar rekommenderas till Xbox? Gärna att dom fungerar till datorn med.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Har själv ett par G35:or och brorsan har ett par V2:or. Själv har jag ingen vidare koll på vad som är bra eller när det gäller ljud, men jag antar att jag har fel när jag säger att jag är nöjd med ljudet i lurarna. Personligen så är basen en viktig del för mig och G35:orna levererar riktigt bra. Tycker även att lurarna sitter helt perfekt på huvudet och dom öronformade kopparna är inget jag kan klara mig utan längre. Dom väger dock en hel del iom det inbyggda ljudkortet osv, men har fortfarande inga problem att bära dom under ett antal timmar. Mikrofonen låter enligt mig tydligt och bra, förväntar mig inte hur mkt som helst på den fronten. G35:orna håller även borta ljud som kommer utifrån riktigt bra, vilket är väldigt skönt i film och spel.

V2:orna faller mig inte lika bra i smaken, den usla komforten förstör allt. Dom sitter säkert mkt bättre för ånga andra, men dom formar sig inte alls lika bra runt huvudet som G35:orna och dom små runda kopparna är riktigt jobbiga att ha över öronen. Ljudet är det inget större fel på men vissa detaljer kan vara svåra att höra i både musik och spel. Mikrofonen gillar jag inte alls, det är ibland svårt att höra vad någon säger men jag har varit med om värre.

Själv föredrar jag iaf G35:orna av dessa två, mest på grund av hur dåligt V2:orna sitter på huvudet. Komforten är enligt mig minst lika viktigt som ljudet. Har inte testat dom andra lurarna i testet så kan inte säga något om dessa.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokklo:

det enda alla gör i den här tråden är att försvara sina köp och försöker säga att siberia v2 och logitech g35 är jättebra och bästa ljudet någonsin. Acceptera bara att ni inte har köpt det bästa istället för att klaga på testet.

Siberia V2 är ju knappast bra ljud, men de är ju mer eller mindre budgethörlurar. De brukar väl ligga uppe på rea titt som tätt för en 300-400 kronor. Du jämför alltså ett par hörlurar som kostar hälten så mycket med övriga. Varför?

Ingen skulle någonsin komma på den urbota dumma iden att jämföra ett GTX 660 med ett HD7970 och sedan kyligt konstatera att 660 nog inte är lika bra. Känns som rescensenten istället kunde tagit in ett annat headset i samma prisklass. Jag har väldigt svårt att tro att rescensenten ärligt talat tror att bara för att steelseries lagt till något sketet usb ljudkort så är det plötsligt värt nästan dubbelt så mycket vad gäller ljudkvalitet.

Permalänk
Medlem

Håller med några av föregående talare, har själv både G35 och gamla siberia v2, G35 är mycket bättre i mitt tycke.

Till er alla som funderar på att handla ett headset == testa först, ljud uppfattas olika från person till person. Tycker verkligen denna recension skulle ha påpekat detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plajton:

Själv sitter jag på ett Logitch G35 headset, nog fan tycker jag att ljudet inte är något vidare men mikrofonen är ju förfan hur bra som helst.

Inget brus och kristalklart ljud, har ni mixtrat något med mikrofonen eller vad är det talan om?

Det här får ni fan reda ut, själv har jag jämfört min G35a mikrofon med en Samson studiomikrofon (utan någon vidare konfiguration) och när jag spelade in min röst så märkte man knappt skillnad.

Skulle vara kul om ni kollade upp detta.

Nu är ju inte Samson någon direkt fantastisk tillverkare på mickar...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Jag brukar verkligen gilla Sweclockers recensioner. Men jag kan inte hjälpa att tycka att denna recensionen känns vinklad..
Som jag skrivit tidigare så har jag ägt ett par G930 tidigare, jag ville ha riktigt kvalitétsljud så jag gick och köpte ett nytt ljudkort och ett par Sennheiser HD650.

Men att ens jämföra G930 mot ett t.e.x Siberia är ju bara löjligt? Och att såga G930 så hårt?
När jag köpte mitt headset (G930) så provlyssnade jag x antal olika hörlurar i olika prisklasser och i olika utföranden.
Och jag kan med handen på hjärtat säga att Corsair Vengeance inte har i närheten av samma komfort eller ljudkvalité som Logitech har.

Jag kan hålla med om att Logitech har en dålig mjukvara, men att klaga på Logitechs ljudkvalite och samtidigt höja Corsair till molnen? Det är ju bara......

Jag anar ugglor i mossen

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Avstängd

SteelSeries Siberia V2 är för övrigt inget 800kr's headset.

Om man ska köpa de så är de värt 500-600kr, jag kör de ihop med de senaste soundblaster Z och ljudet där ifrån utklassar de mesta utan ljudkort.

Men använder dem sällan, föredrar att köra med högtalare just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

550 låter mycket, brukar ligga runt 250kr på rea

Mjo det kan nog tyckas lite saftigt för det. Köpte det i all hast på teknikmagasinet. Har dock 30 dagars öppet köp och både kartong och kvitto kvar.
Kollade runt på lite headsets efter att ha läst runt i tråden och blev toksugen på att lämna tillbaka mitt nyinköpta V2 och investera i ett Asus ROG headset.

Visa signatur

Razer Book 13 - i7/16gb | Xiaomi Pad 5 | PS5 | Xbox Series X | Steam Deck 256gb | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Personligen så brukar jag hålla mig borta från "gaming"-produker och köpa hörlurar från företag som kan hörlurar (tänk Sennheiser, AKG, Audio-technica osv.) och separat mick från företag som kan mickar. Sennheisers HD555 brukade vara sjukt prisvärda gaminglurar om man inte hade något emot öppna lurar, vet inte om motsvarande hörlur av uppföljarna fortfarande är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ophe:

Personligen så brukar jag hålla mig borta från "gaming"-produker och köpa hörlurar från företag som kan hörlurar (tänk Sennheiser, AKG, Audio-technica osv.) och separat mick från företag som kan mickar. Sennheisers HD555 brukade vara sjukt prisvärda gaminglurar om man inte hade något emot öppna lurar, vet inte om motsvarande hörlur av uppföljarna fortfarande är det?

När mina HD555 gick sönder, köpte jag PC360 (som är HD555+boom mic). Vem behöver uppföljare, lol?

Ärligt talat grovt besviken över valet på headsets som recenserats, de flesta visste väl redan att det var skit? Kunde ju iaf slängt med några i alla prisklasser, billigare och dyrare.

Permalänk

Har trådlösa versionen av Logitech G35, "G930". Jag tycker ljudet är fantastiskt när jag fått pilla med den medföljande mjukvaran! (som dock inte verkar vara samma) Läste en del ljudtekniska kurser på gymnasiet så jag älskar att pilla med EQn! Utan mjukvara är det dock kasst ljud och äcklig diskant som ni nämner.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K | ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | ASUS P8Z77-V | BenQ 24" XL2410T 120Hz | Windows 7

Permalänk
Medlem

Sitter på ett par Logitech G35 och jag är absolut ingen audiofil men jag tycker ljudet i dom är okej och i BF3 tycker jag det låter bra.
Nu är det dags för mig att byta snart ändå men då blir det väl prova Qpad QH-90 som det pratas mycket om här.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att denna test inte tillför speciellt mycket då de lurar med högst kvalitet uteslutits. Till exempel Sennheisers PC360.

När du väl testat Sennheiser så går du aldrig tillbaka igen Har ett bar HD 589 till mina portabla gamingprodukter vid sidan av PC360n till gaming datorn. De kostar lite extra men kvaliteten är också därefter.

Recensioner hittas här och här.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett ett par coolermaster storm sirus med i testet
Vassare lurar än de här i testet.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Är det inte dem med 3.5 kontakt som är billigare? den dem testar är ju med usb, tror dem är dyrare

Kan ni inte testa pc360, 363d, triton lurar, och andra runt 1000-2500? kr

Skrivet av Alucius:

Jag måste säga att denna test inte tillför speciellt mycket då de lurar med högst kvalitet uteslutits. Till exempel Sennheisers PC360.

När du väl testat Sennheiser så går du aldrig tillbaka igen Har ett bar HD 589 till mina portabla gamingprodukter vid sidan av PC360n till gaming datorn. De kostar lite extra men kvaliteten är också därefter.

Recensioner hittas här och här.

SweC har gjort test på pc360
http://www.sweclockers.com/recension/13420-corsair-hs1-sennhe...

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Använder ett par trådlösa Turtle Beach PX5 som jag är rätt så nöjd med. Har inte fått min bas perfekt inställd bara...

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Underbart! Vore fint om de hade med dessa i jämförelsen med lurarna i denna test så man får se att de spelar i en annan division.

Sedan vore det intressant att få en test på Sennheisers nya 7.1 gaming lurar. PC363D för att se hur de fungerar.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Som vanligt mycket flame runt ljudrecensioner. Det är en farlig burk surströmning att öppna det har jag alltid sagt till amatörer och proffs. Vad folk inte förstår är att det:

1. Finns ytterst få universella ord, begrepp eller uttryck för att beskriva ljud så alla förstår. Inte i närheten av tillräckligt många. Så man lånar ord så som varmt, snärtig osv, men orden har inte samma betydelse för alla som läser den.
2. Att hyra en mikrofon setup för frekvensmätning av hörlurar kostar tusentals kronor om dagen.

Överlag tycker jag redaktionen gjort ett bra jobb och tagit in relevant personal till att göra jobbet. Det är mer än vad man kan säga för 90% av recensionerna av dessa typer av produkter. Litar ni på t.ex TTL eller Linus techtips när det kommer till ljudrecensioner? Nja tror knappast det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av usilusken:

Köper man rena hifi-lurar får man väldigt bra ljud för 1000:-. Därför tycker jag det är ytterst viktigt att recensionen tar det på så stort allvar. Audiofil eller inte, alla påverkas av ljudet och det har stor betydelse för hur du undermedvetet upplever saker och ting.

Jag förstår din vänliga ironi, men kan ändå konstatera att du inte har så stor förståelse för vilka som är audiofiler. Begreppet är idag rätt negativt laddat tyvärr. Jag skulle vilja kalla mig audiofil. Jag lyssnar på all möjlig musik, men mest elektroniskt. Mina högtalare kosta 6000:- (och jag fick löda filter själv), mina lurar 700:- och mitt headset 350:-. Jag bryr mig mycket om ljudet, men jag har också stor kunskap om vad jag ska lyssna efter och hur jag hittar en produkt som är bra trots att den kan vara billig. Man måste inte vara perfektionist. Det är snarare så att jag blir ledsen när folk, som min kära kollega på jobbet, googlar "best gaming headset" och kommer fram till Astro A40 för 2000:- och trycker köp utan att ens ha provlyssnat dem.

Det inte negativt att va "audiofil" och köpa grejjer man är nöjd med för 350:- när andra gladeligen kastar pengar i sjön under ursäkten "jag är inte audiofil", vilket i sammanhanget skulle kunna bytas ut mot: "jag har mycket pengar och vet inte vad jag gör".

Min poäng är att en audiofil inte behöver vara perfektionist, utan kan va en vanlig snål Svensson fast med stor kunskap om ljudideal och var man hittar produkter som är bra men ändå billiga. Att maximera nytta/nöje per krona.

ojjjj....

Jag är mycket medveten om vad en s.k Audiofil är, och det finns inget ont om folk som älskar ljud och att ljud är ett stort intresses - absolut inte!! Att man inte vill betala en massa pengar (snål som du uttryckte det hela) - är väl i grund upp till var och en, men det jag syftade på att är att jag ser inte det som den högsta vetenskapen att SC sätter sig och tycker till om ett gäng headset! Dom har möjligheten, dom kan ge sin bild av vad dom tycker (precis som vem som helst kan) och detta är väl för att upplysa folk på ett så bra sätt dom bara kan göra det på.
Jag köper även att det finns folk som har mer kunskap, eller har än djupare och vetenskapliga grunder för sin inlägg när det gäller hur man bör definiera bra ljud, eller hur man bör mäta ljud, eller vad som ska vara kriterierna för hur det ska låta....

Men någonstans så bör det finnas en reell och sund tanke bakom vad man jämför med...
Vad man betalar för att få tillräckligt bra ljud - är ju högst personligt, och lyssningsintryck samma sak. Men Efter ha gått igenom 50+ headset i en test, köpt dyra och billiga lurar - så gör jag min bedömning efter hur skönt lurar sitter, konstruktion och hur bra dom låter i BF3 ))))

För mig är QH90 en helt fantastiskt billig lur för vad den levererar - och ja, det går alltid att göra bättre lurar, och ja det finns olika smaker....och absolut inget ont om att folk brinner för ljud - jag försöker bara ha en så nykter inställning jag kan när jag väljer lurar, och när det kommer till pris, så har jag fram till idag inte hittat lurar som levererar bättre än dessa för 950:-...

Så jag hoppas att du (och andra) inte tar illa upp för att jag använder Audiofil som ett begrepp på kunskap kring musik, och sedan tar det bästa som finns och jämnför detta med ett par lurar för 950:-..

DD

Ps. En Lada och en Ferrari tar sig fram i 70 båda två.....men att jämföra dessa två vore ren idioti...eller hur?

Visa signatur

3 burkar....snabb, snabbre och snabbast!

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Hellowiener:

Du har inte spelat så mycket med nån med extern mick märker jag!

Köpte den byte mig från headset till DT990 och den micken och nu när jag pratar med folk på skype emot innan så om ingen andas typ som en häst så hör man inte om någon är i samtalet fan bästa micken jag har köpt.

Samson Meteor Mic

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

*avkortad text

Jag har också sysslat med HiFi i många år och läst otaliga recensioner. Därför kan jag bara hålla med att man förväntar sig mer tydliga uttryck i en ljudrecension.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

Underbart! Vore fint om de hade med dessa i jämförelsen med lurarna i denna test så man får se att de spelar i en annan division.

Sedan vore det intressant att få en test på Sennheisers nya 7.1 gaming lurar. PC363D för att se hur de fungerar.

Det verkar lite intressant. Dock så har jag aldrig varit något fan av 7.1 ljud. Jag har provlyssnat på 5.1 och 7.1 hörlurar i en hifi affär. Tycker det blir med rundgång i huvudet. Känns som ljudet bara studsar runt utan att följa filmen (tittade på film med dom). Fick inget riktigt grepp om upplevelsen utan mest ljudet kom från alla håll.

Känner likadant med hemmabio. 5.1 är alldeles lagom hemma. Man sitter oftast inte längre än 3 meter ifrån. För att få ut 7.1 gäller det att högtalarna sitter runt en. Förlitet rum så blir det samma sak. Ljudet studsar runt och allt blir bara förvirrande.

Allt försäljningsnack med 7.1 ljud är för mig samma sak att prata om Hz till tv. 5.1 duger alldeles utmärkt till hörlurar.
Många var besvikna över att testaren inte användes sig av funktionen på G35 med 7.1. Jag kan tänka mig (jag själv som spekulerar) att det blir för grötigt. Ljudet blir inte balanserad.
Absolut finns det folk som älskar 7.1 och det får stå för dom. Alla har vi olika smaker för ljud och det är därför det finns olika märken med olika inriktningar. Så kommer det alltid att vara.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk

Jag älskar mitt G35! Grabben har avverkat massor med headset som jag haft förmånen att testa...Roccat Cave (5.1), Steelseries 4H, Plantronics 367, Sibiria V2, Creative Fatality, Plextronics från Kjell& Co, Trust från Ö&B (3st), Ace (2st) och några jag inte kommer ihåg.
Jag tycker att mina Logitech G35 varit bäst, men så använder jag dem bara till gaming och fps-spel typ Call of Duty.
Tycker man kan konstatera en sak...smaken är som baken...delad!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Kul med sånna här recensioner! Själv sitter jag på ett par sennheiser pc360 och har absolut inga planer på att byta bästa jag någonsin ägt och jag har ägt sammanlagt 2 st headset!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har haft några olika headset. 25-600kr
Tryck mot tinning är för mig ett stort problem pga av min skalle å känslighet kanske.

Man köper ett headset, sätter det över datorn 1v å kan därefter börja använda dessa headset utformat för små barns skallar.
Sitter just nu på ett par Solic 200MV.
Inhandlade för 100kr på Jula å tamefan de bästa jag haft hittils.

Medioker bas återgivning
3,5mm phono
Perfekt microfon med utmärkt återgivning.

För 100 å att headset brukar gå sönder efter 1-2 år så är det ett solklart val .:P

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.