Permalänk
Avstängd

Kommer PS3 falla i pris?

När PS4 snart lanseras, kommer PS3 falla i pris i samband med detta? Den ligger på kring 2000 kronor just nu, jag tänkte om det är värt att köpa ett PS3 just nu eller om man kommer få det 500 kr billigare om man köper det om en månad?

Permalänk
Skrivet av Emmet45:

När PS4 snart lanseras, kommer PS3 falla i pris i samband med detta? Den ligger på kring 2000 kronor just nu, jag tänkte om det är värt att köpa ett PS3 just nu eller om man kommer få det 500 kr billigare om man köper det om en månad?

Det är nog lungt att köpa ett Ps3 nu det är ju ändå ett tag kvar till Ps4:)

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Du kommer att kunna hitta massa halv nya ps3 av folk som köpt ps4.

Visa signatur

livscoach & tänkare

Permalänk
Skrivet av Skylar7s:

Du kommer att kunna hitta massa halv nya ps3 av folk som köpt ps4.

Det är fortfarande ett tag kvar till Ps4

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

tror inte det kommer sjunka jättemycket i pris. Det finns en gigantisk spelkatalog till PS3 som folk fortfarande vill spela, PS4 är inte bakåtkompatibel, och tillverkningskostnaderna är inte jättemycket lägre än butikspriset.

Några hundralappar lägre är troligt, och kanske att den kommer gå att hitta för 1499 innan den tas bort från hyllorna helt. Men räkna med ca 2000kr ett tag framöver

Permalänk
Medlem

känns rätt ovärt att köpa PS3 nu om det inte är så att man behöver en Blurayspelare.

Annar skulle jag sitta tillbaka njuta av din dator och sen köpa PS4 när det kommer med pengarna du tänkt lägga på PS3.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Jag anser att det definitivt är värt att köpa ett ps3. Den enorma spelkatalog som finns får man bara inte missa. Massor med spel som fortfarande kommer vara lika roliga när ps4 släpps.

Permalänk
Medlem

Den närmaste tiden kommer nog priset ticka ner mot 1000 lappen, har själv haft en teori att till påsk går det och hitta för max 1200kr, får se bara hur väl det håller. Men ska själv köpa ett PS3, väntar dock tills den ligger närmare 1000-lappen eftersom det är ganska få spel som jag kommer köpa och är intresserad av, men för en tusenlapp för konsolen är det överenskomligt.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pnorberg:

Den närmaste tiden kommer nog priset ticka ner mot 1000 lappen, har själv haft en teori att till påsk går det och hitta för max 1200kr, får se bara hur väl det håller. Men ska själv köpa ett PS3, väntar dock tills den ligger närmare 1000-lappen eftersom det är ganska få spel som jag kommer köpa och är intresserad av, men för en tusenlapp för konsolen är det överenskomligt.

Kommer ta ett antal månader tills PS3 kmr falla så mycket i pris Kanske man kan få på nåt erbjudande för typ 1500kr, men antagligen inte billigare.

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emmet45:

När PS4 snart lanseras, kommer PS3 falla i pris i samband med detta? Den ligger på kring 2000 kronor just nu, jag tänkte om det är värt att köpa ett PS3 just nu eller om man kommer få det 500 kr billigare om man köper det om en månad?

Varför skulle priset falla om en månad? Kanske till jul när PS4an är ute. Priset är dock tokigt pressat som det är redan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heskeytime:

Kommer ta ett antal månader tills PS3 kmr falla så mycket i pris Kanske man kan få på nåt erbjudande för typ 1500kr, men antagligen inte billigare.

Hoppas på det bästa, brukar vara ganska bra erbjudanden vid högtider och senast vid jul var 12gb versionen nere på 1495kr, så hoppas på att nu till påsk drar det lite extra på priset. Men absolut, kan ha fel, men hoppas kan man alltid.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lndv:

känns rätt ovärt att köpa PS3 nu om det inte är så att man behöver en Blurayspelare.

Annar skulle jag sitta tillbaka njuta av din dator och sen köpa PS4 när det kommer med pengarna du tänkt lägga på PS3.

Beror ju helt och hållet på vilka spel han vill spela, att skaffa en PS3'a är allt annat än ovärt.

T.ex. hur spelar du Unsharted på PC? Eller varför inte Atelier serien, Metal Gear solid 4?

Skrivet av Pnorberg:

Den närmaste tiden kommer nog priset ticka ner mot 1000 lappen, har själv haft en teori att till påsk går det och hitta för max 1200kr, får se bara hur väl det håller. Men ska själv köpa ett PS3, väntar dock tills den ligger närmare 1000-lappen eftersom det är ganska få spel som jag kommer köpa och är intresserad av, men för en tusenlapp för konsolen är det överenskomligt.

Och denna teori är baserad på vad exakt? Dina drömmar?

PS4 släpps som tidigast i November i år, det är långt till dess och före dess så kommer ingen prissänkning från sony, vist priset lär sjunka lite då det sjönk genom 2 st nya modeller de släppte ( dock idioti att köpa 12GB mollen vill bara punktera deta då du kommer inte kunna spela många spel i huvud taget och kommer behöva delta spel bara för att kunna spela nästa och vänta i 20 min för varje installation )

Sedana kan vi ju kolla lite på stastestik också då prisjakt är snälla att dela med sig av den.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1416913
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1416914

Alla andra modeller har utgått, går att hitta för hyfsat pris här och var men det är enbart på att butiker vill bli av med dom inte någon prissänkning.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att de kostade 6-7.000 när de kom och det är långt kvar till PS4 lanseringen, så kommer de inte tappa något nu, om ens något när PS4 är lanserad..

//Lasse

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att köpa ett begagnat? Finns ju från ca 1300 kr med ca 2-5 spel på köpet.

Permalänk
Medlem

PS3 kommer garanterat att sjunka i pris så fort PS4 lanseras, men som sagt du kan tjäna mer på att köpa begagnat

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

PS3 kommer garanterat att sjunka i pris så fort PS4 lanseras, men som sagt du kan tjäna mer på att köpa begagnat

Inte säkert de kommer sjunka med tanke på att ps4 inte kommer ligga runt 2000kr utan snarare runt 4000 eller mer. Sen om du tittar på prisjakt hur ps2 ändrats sen slutet av 2005 (innan ps3 fanns här) så har det inte direkt sjunkit mycket. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=48124

Så ska man spara pengar är det nog bra att ta en titt på begagnade ps3.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

om dom följer den tidigare trenden så lär dom inte sjunka speciellt mycket om ens nånting alls, andra bullar vore det om det blev som för gamla xbox'n när 360 var på ingång då jävlar sjönk priset och konsolerna var slutsålda innan man ens han va me

Permalänk

Eftersom att Sony redan gör förlust på VARJE konsol de säljer så tror jag inte att de sänker priset mer. Dessutom pressar handlarna det så hårt att de knappt gör vinst. Skulle inte tro att någon extrem-sänkning kommer inträffa. Kanske 200 spänn. Köp nu om du vill ha en.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Ps4 inte värt kostnaden

Visa signatur

i7 3770
gtx 670
16gb ram ddr3
ssd 120gb
haf 912

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Beror ju helt och hållet på vilka spel han vill spela, att skaffa en PS3'a är allt annat än ovärt.

T.ex. hur spelar du Unsharted på PC? Eller varför inte Atelier serien, Metal Gear solid 4?

Och denna teori är baserad på vad exakt? Dina drömmar?

PS4 släpps som tidigast i November i år, det är långt till dess och före dess så kommer ingen prissänkning från sony, vist priset lär sjunka lite då det sjönk genom 2 st nya modeller de släppte ( dock idioti att köpa 12GB mollen vill bara punktera deta då du kommer inte kunna spela många spel i huvud taget och kommer behöva delta spel bara för att kunna spela nästa och vänta i 20 min för varje installation )

Sedana kan vi ju kolla lite på stastestik också då prisjakt är snälla att dela med sig av den.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1416913
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1416914

Alla andra modeller har utgått, går att hitta för hyfsat pris här och var men det är enbart på att butiker vill bli av med dom inte någon prissänkning.

Ja det är baserat på mina drömmar, vad annars? Härligt spydig kommentar, men oj, titta! nu går det och få tag på PS3 för 1390kr!
Är ju jäkla svårt också och sätta in en 2,5" disk i en PS3 eller hur? Tänka sig, har en 250gb liggandes här hemma som väntar på att hamna i ett PS3. Alltså för min del är det bättre och köpa den billiga 12gb.

innan du gormar ut en massa dynga så tänk efter, alla har inte samma kriterier eller lever samma liv som du

http://www.dustinhome.se/product/5010674974/sony-playstation-...

Och tittar man på statistik som du vill hänvisa till så gick PS2 ner under 1000-lappen kring April-Maj 2006, för att sedan hålla en längre period under 1000-lappen till hösten 2006, PS3 lanserades November 2006 i Japan, Mars 2007 i Sverige.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=48124

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Ja det är baserat på mina drömmar, vad annars? Härligt spydig kommentar, men oj, titta! nu går det och få tag på PS3 för 1390kr!
Är ju jäkla svårt också och sätta in en 2,5" disk i en PS3 eller hur? Tänka sig, har en 250gb liggandes här hemma som väntar på att hamna i ett PS3. Alltså för min del är det bättre och köpa den billiga 12gb.

innan du gormar ut en massa dynga så tänk efter, alla har inte samma kriterier eller lever samma liv som du

http://www.dustinhome.se/product/5010674974/sony-playstation-...

Och tittar man på statistik som du vill hänvisa till så gick PS2 ner under 1000-lappen kring April-Maj 2006, för att sedan hålla en längre period under 1000-lappen till hösten 2006, PS3 lanserades November 2006 i Japan, Mars 2007 i Sverige.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=48124

Kampanj priser är inte samma sak som ett prissänkning, vet inte vart du får det ifrån, en 12GB PS3'a pris ligger runt 1700-1800 kr. Den du länkar till har kampanjpris. Ska man räkna med absolut möjligtvis sätt att få tag på saker så kan jag säga att jag köpte en Xbox 360 2 veckor efter sin släpp för 1800 kr när de normalt gick för 4000 under en liten kampanj.

Du behöver lite extra saker om du ska installera en HD i en 12GB model, den saknar bland annat HD rack, du hittar dom på ebay för 100 kr + frakt, i Sverige runt 150 http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1676&xSec=124. Sedan behöver du en HD som går på någon hundralapp För 500GB så ca 400+ men vet ej ifall dessa är kompatibla. För gemene man är detta en otrolig svår uppgift att fixa. Du tjänar mer på att köpa 500GB modellen rakt av ( Sedan vet i fan om den är kompatibel men men )

Nu är du redan över 500GB modellen i pris... i alla fall, vist har du delarna så men det är en helt annan femma.

Sedan förövrigt, det finns spel som inte är kompatibla med 12GB modellen på grund av HD utrymmet. Men vist har du alla delar vist varför inte. Men vad har detta med ett prissänkning åter igen att göra?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Kampanj priser är inte samma sak som ett prissänkning, vet inte vart du får det ifrån, en 12GB PS3'a pris ligger runt 1700-1800 kr. Den du länkar till har kampanjpris. Ska man räkna med absolut möjligtvis sätt att få tag på saker så kan jag säga att jag köpte en Xbox 360 2 veckor efter sin släpp för 1800 kr när de normalt gick för 4000 under en liten kampanj.

Du behöver lite extra saker om du ska installera en HD i en 12GB model, den saknar bland annat HD rack, du hittar dom på ebay för 100 kr + frakt, i Sverige runt 150 http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1676&xSec=124. Sedan behöver du en HD som går på någon hundralapp För 500GB så ca 400+ men vet ej ifall dessa är kompatibla. För gemene man är detta en otrolig svår uppgift att fixa. Du tjänar mer på att köpa 500GB modellen rakt av ( Sedan vet i fan om den är kompatibel men men )

Nu är du redan över 500GB modellen i pris... i alla fall, vist har du delarna så men det är en helt annan femma.

Sedan förövrigt, det finns spel som inte är kompatibla med 12GB modellen på grund av HD utrymmet. Men vist har du alla delar vist varför inte. Men vad har detta med ett prissänkning åter igen att göra?

Jag räknar då in kampanjpriser, går det och få tag på en produkt för ett specifikt pris så går det, vilket är det jag tippar på, påskrea med PS3 12gb för kring 1000-lappen. Om priset inte dyker ner mot 1000kr så är det inte länge kvar innan det dyker upp kampanjer från olika butiker, idag ligger konsolen under 1500kr hos två butiker, utanför Sveriges gränser under 1300kr.

Jag bryr mig inte vad gemene man kan och inte kan göra när det gäller priset på en produkt, som jag skrev, jag har en 250gb 2,5" hårddisk liggandes som väntar på att hamna i en PS3 12gb version, så det är löst, behöver inte köpa någon hårddisk och inte heller för den delen någon rack, inget måste för att montera hårddisken, men en fördel om konsolen flyttas runt en del. Några gummiploppar och skruvar på hårddisken så är det löst.
Om nu Kalle Svenssons inte kan montera en hårddisk i en 12gb version så är det hans problem, inte mitt.
Så för mig kommer det kosta, ja endast konsolpriset.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Jag tror inte den kommer sjunka nu. Men skulle Nintendo sänka priset på Wii U inför lanseringen av PS4 och Nextbox kanske både PS3 och X360 faller lite till i pris. Notera att detta bara är spekulationer.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I