Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Ska bli kul att se om du får till radiatorn i toppen bra

Snygga bilder hittils också!

Håll en tumme för mig så ska jag ge dig en positiv överaskning med min lösning sen!=) Om allt går vägen med mina kontakter för material och vattenskärning så ser jag inga problem med den lösningen jag redan har ritat upp. Pulverlack har jag redan fått prisförslag på och den biten är jag inte orolig för alls. Pulverlacken väljer jag för att den innebär minst jobb för mig och kommer ge den mest hållbara ytan som dessutom har goda chanser att bli mycket lik Prodigyns originalfärg med halvblank vit.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Åter till Sleeving av PSU
För att göra ett bra jobb är bra verktyg ett måste. Det har jag lärt mig den dyra vägen så ni som läser här kan ju lägga det på minnet och spara tusentals kronor på att slippa köpa först skit och sen bra vektyg=)

Krimptång från Nils borta på MDPC. Mycket bra grej men om jag får önska mej mera så hade jag nu i efterhand velat haft en tång som trycker linjärt och inte likt en sax. Den gör sitt jobb och med lite känsla så blir iaf 97% av alla krimpningar riktigt bra och hållbara.

Lite mer verktyg som behövs. Mer därtill krävs för att lyckas bra och smidigt. Har ingen bra samlad bild på alla verktyg jag använde men dom kommer dyka upp här och var på följade bilder.

Skala bort 3mm, det räcker. Jag använde mestadels hobbykniv för att få ett fint snitt.

Här för-pressar jag pinnen tre klick för att kunna fästa kabeln.

3mm ger bra passning i pinnen.

Perfekt krimpning!

Paracord är mitt val som strumpa, mest för att jag inte ville använda krympslang för att hålla på plats och för att jag var nyfiken på tekniken. Den typen jag använde var inte helt 100% täckande och den ser inte helt vit ut efteråt då färgen på kabeln färgar igenom lite. Smaksak som faktiskt inte stör mig så mycket, det blir lite mer livfullt bara.

Här är två typer och fråga mig inte vilken som är vilken=) Den ena är polyester och den andra nylon, den ena smälter snabbt och den andra smälter knappt alls och får istället brännmärken. Den som smälte var enklast att jobba med då den verkligen gick att fästa stenhårt på pinne/kabel. Den andra var skit rent ut sagt till detta ändamål.

Kolla bara här hur det ser ut. 1. Kanon. 2. Värdelös. (ursäkta att jag inte spännt paracorden utan låtit den sitta korvigt på... Körv!!)

Köp emo-blad! (safety razors /double edge razors) Snittar paracord som ljummet smör.

Trä på och värm snabbt med tändare och kläm ihop mellan tumme och pekfinger. Jag lovar att du bränner dej nån gång=)

En klar!

Snabbspola några timmar frammåt.

Då tar vi 24pins kontakten.

Woho! Denna gick ju snabbt med vanan inne, bara 23 kvar!=)

Speedbump, en orange och en brun kabel som går till samma pin. Hmm....

Lösning!

Klippa...

...och klistra!

Eftersom jag ersatte de båda kablarna med en så fick den nya en sammanlagt area från de gamla. Lite trixande och lödande senare så blev det najs.

24 kablar senare.

Lite skrot från dagens arbete!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Sen kommer Pci-e kablarna, egentligen inte mycket att säga om dessa men samtidigt finns det några saker att nämna som är väldigt viktiga!

Först när jag kopplade ihop kablarna så körde jag helt enkelt in pin 1 till 1 och 2 till 2 osv. Dålig idé.
Mitt nätagg har sin egna lösning på hur kablarna går på de båda sidorna. Gör om gör rätt!
*backa bandet*

Ny kabel för att kunna tillverka i lagom längd.

Snittar upp lite paracords.

Detta vart ju riktigt bra! men tyvärr fel då de inte höll måttet vid kontrollmätningen pga av pinnarna är lite specialkopplade från köpeskicket. Bra tänkt. eller?

då gör vi en Y-kabel då.

Lite krympslang fixar det mesta.

Färdigt! Snyggt, och framförallt korrekt kopplat vid kontroll med multimetern.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Fint!

Permalänk
Medlem

mycket fint! men eftersom du gillar vitt borde du kanske kolla på http://www.kfa2.com/GTX680LTDOCv4.shtml#

Permalänk
Medlem

Snyggt som fan! Hämtade igår ut min egen Prodigy som jag tänkt klämma in ett mAtx i. Diggar sleevningen som fan (:

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Snyggt som fan! Hämtade igår ut min egen Prodigy som jag tänkt klämma in ett mAtx i. Diggar sleevningen som fan (:

Tack!
Se till att läga upp lite bilder när du klämmer in mATX i den sen. Alltid kul att se special-lösningar för att få till sina önskemål.
När det gäller sleevingen så går ju kablarna lite som de vill idag och behöver definitivt lite omsorg för att ligga fint. De kommer senare att gå igenom moderkortsplåten och här har jag svårt att bestämma mig.
Ska jag göra ett stort rektangulärt hål så att jag kan trä igenom hela 24pin atx kontakten eller ska jag gå hela vägen och göra 24st 5mm hål och trä varje kabel individuellt genom varsitt hål? Som jag anser det så blir det ju grymt coolt med de små hålen men det innebär oxå att jag måste lossa varje pin i kontakten för att ens kunna montera. Ni som har lossat pinnar från atxkontakter vet ju även hur roligt det är...ironi på högsta nivå, det är skittråkigt!

Vad säger ni? Har någon länk till bild som visar hur det ser ut så posta gärna. Jag har själv haft svårt att hitta inspirationsbilder på båda alternativen.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Tack!
Se till att läga upp lite bilder..

Jodå det kommer jag göra, blir nog en logg oxå

Det skulle ju onekligen vara ballt med egna hål för varje kabel. Fast frågan är ju om det är värt besväret. Du skulle ju kunna ta en spillbit och testa med några sleeves. Men för att se på ett ungefär hur det kommer att se ut.

Annars så är denna rätt ball http://www.overclock.net/t/1309854/cable-sewing-tutorial

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Tack!
Se till att läga upp lite bilder när du klämmer in mATX i den sen. Alltid kul att se special-lösningar för att få till sina önskemål.
När det gäller sleevingen så går ju kablarna lite som de vill idag och behöver definitivt lite omsorg för att ligga fint. De kommer senare att gå igenom moderkortsplåten och här har jag svårt att bestämma mig.
Ska jag göra ett stort rektangulärt hål så att jag kan trä igenom hela 24pin atx kontakten eller ska jag gå hela vägen och göra 24st 5mm hål och trä varje kabel individuellt genom varsitt hål? Som jag anser det så blir det ju grymt coolt med de små hålen men det innebär oxå att jag måste lossa varje pin i kontakten för att ens kunna montera. Ni som har lossat pinnar från atxkontakter vet ju även hur roligt det är...ironi på högsta nivå, det är skittråkigt!

Vad säger ni? Har någon länk till bild som visar hur det ser ut så posta gärna. Jag har själv haft svårt att hitta inspirationsbilder på båda alternativen.

tycker du ska köra på enskilda hål för varje!

är väl inte riktigt samma sak, men detta har jag gjort till min 24 pinnare iaf! #13107857

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

röstar oxå på enskilda hål, i varje hål så monterar du sånna där genomföringsskydd, ser ut som en o-ring typ, du vet nog va jag menar! men för guds skull borra hålen i raka linjer

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

sexigtsexigt, lite och vit och sexig ;D

ang att kablarna är inte ordanade och bara ligger hur som helst, välkommen till mjuk sleeve^^
nej men att göra ett hål för varje lär göra dej sjuk.. jag tycker att du ska antingen ta en gammal 24pin och såga ut kanten för att för att få samma funktion Spille's ide
men jag tycker att du ska göra samma sak som honom http://www.youtube.com/watch?v=fSmg2uiowx0

jag använde ståltråd som jag köpte från nån blomster affär

Permalänk
Medlem

Hmm...
Att sy kablarna var ju faktiskt riktigt snyggt! Det skulle jag kunna tänka mig att göra i moderkorts änden och den biten som kommer vara över moderkortsplåten. En annan lösning för att slippa se ett helt rektangulärt hål i moderkortsplåten men som ändå inte är lika krånglig som att ha 24 enskilda hål är att göra en täckplåt med 12 spår i som täcker över det stora rektangulära hålet. Jag ska skissa lite på det!

Om det skulle bli lösningen med 24 hål så kommer dessa att vattenskäras, raka linjer är ett krav och manuellt arbete går fetbort=)

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Detta skulle funka för mej, ett lagom pilligt alterntiv för att få en tajt passning runt kablarna och som går att ta bort utan större problem.
Några sådana i polerad alu skulle faktiskt gå att sätta lite varstans utmed kabelhärvan för att slippa sy t.o.m. Det lilla gapet syns ändå inte då det kommer vara på under/in-sidan.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

http://dl.dropbox.com/u/39367418/Dator%20Bitfenix%20Prodigy%2...

Detta skulle funka för mej, ett lagom pilligt alterntiv för att få en tajt passning runt kablarna och som går att ta bort utan större problem.
Några sådana i polerad alu skulle faktiskt gå att sätta lite varstans utmed kabelhärvan för att slippa sy t.o.m. Det lilla gapet syns ändå inte då det kommer vara på under/in-sidan.

Ser najs ut, försök å få bitarna eloxiderat i nån snygg färg!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk

More pics har själv prodigy

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Mer kommer! Jag har några bilder till på lager hemma som kommer ut i helgen om jag hinner. Ska även lägga till en "to do lista" på förstainlägget med klickbara länkar till rätt inlägg så man kan hitta lättare. Det är ganska många punkter kvar på listan upptäckte jag, hehe.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Målning av PSU

För att hålla mig till färgschemat vitt och blått så ska gamla PSUn få lite ny färg. Denna sprayar jag själv för att testa hur det blir att spraya plåt och för att jag inte orkar vänta med att ha den isärplockad tills alla andra bitar ska på pulverlack.

Lite förebilder:

Bra bild för att se hur allt ska sitta ihop. Det var relativt enkelt att montera isär allt och det som var mest krångligt var faktiskt att få ut nätbrunnen och on/off knappen då dessa sitter fastklämda med hållare som är ihoptryckbara.

Försök inte minnas saker utan papper och penna!=)

Dags för rengöring. Denna PSU har en stor plastbit som täcker halva fläkten. Skumt att täcka för en 140mm fläkt kan man ju tycka men orsaken måste vara att rikta luftflödet inuti PSUn för att få så mycket luft som möjligt genom hela lådan och fläkta på alla komponenter.

Nu hoppar vi fram en vecka och då ser det ut såhär.

Färdig med PSUn!

Känns nästan som att detta kommer vara värsta biten i hela bygget och det är mycket skönt att vara klar såhär långt och nu i skrivande stund faktiskt sitta och skriva på datorn som fungerar fullt som den ska=)

Next up!:

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

En vettig startknapp behövs då jag väljer att helt plocka bort originalpanelen med On/off, reset usb och ljud. Lite synd att göra detta och förlora usb portar och ljud men om sanningen ska fram så var usbportarna så dåliga att jag gör mig själv en tjänst att ta bort dom och ljud/mic kommer jag ändå att ha i framtida mekaniska tangentbord. Jag vet faktiskt inte vad felet är på Bitfenix Prodigys original usb portar i sidopanelen men dom tappar kontakten ibland och går så långsamt att det är oanvändbart. Jag har redan köpt en ny USB 3.0 kabel som jag kommer modda in någonstans där det passar sen och hoppas då på bättre prestanda.

Valet av on-knapp förr ganska snabbt på en "Phobya Vandal-proof" då jag tycker dom är grymt stiliga, sen att dom håller för mer våld än lådan som sitter i och att de går att köpa i olika färger är bara ett plus=)

Temporärt ditsatt bara för att kunna använda datorn. Denna kommer sitta på fronten när den väl är tillverkad.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

asafet startknapp!!! ser super ut!

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

Vart köpte du startknappen ifrån? Ser extremt frän ut!

Supernice logg förresten!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Den köpte jag på aquatuning.com , Product No.: 71129. Finns en del på ebay också har jag sett.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Lite stillastående här. Det händer lite saker ändå även om det inte finns något att skriva om. Nu i helgen ska jag rita klart mina plåtbitar för att sedan kunna skicka dom på skärning. Jag har redan nu hittat designen för front och fläktgaller så det bör gå "fort" att knåpa ihop finaldesignen... någon dag eller så, hehe. Allt som behandlar millimeter och decimaler har en tendens att dra ut på tiden och när man har möjlighet att kontrollmäta så tar det ännu längre tid! Tur att det är roligt iaf!

Designen kommer bli något i stil med "Voronoi shelf" som jag sagt tidigare, för det är ju så roligt att sitta å pilla med splines!=)...not.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Fräänt!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

Woho! Spontaninköp efter jobbet på en fredag=)

SteelSeries 6Gv2 med MX cherry black brytare.

Otroligt skönt att skriva på, låter en del mer än vad jag är van vid men utan att ha provat de andra färgerna på brytare så känns detta som ett tangentbord som jag kommer trivas med. Jag trodde innan att svarta brytare skulle kännas för tröga utav det jag läst mig till men nu när jag sitter med det så känns de helt rätt, visst är det lite trögare än vanliga rubberdomes men inte så att det känns ansträngande i fingrarna=). Är det nu man ska falla in i träsket och köpa på sig en massa tillbehör då kanske?=) O-ringar, custom keycaps, DIY handlovstöd, osv. hehe.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Jag har sj ett mekaniskt med röda brytare å läste en tråd om o-ringar, ska testa de då dom slår i botten lite för lätt. Hoppas på goda resultat!! Var vattenskär du dina prylar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

Bygget ser ut att bli fint, men det gör ont i mig att se att du sleevar och målar ett budget-agg.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Bygget ser ut att bli fint, men det gör ont i mig att se att du sleevar och målar ett budget-agg.

Tro mej, det gör mer och mer ont i mej för varje dag jag tänker på det också. Detta får vara med ett tag till och om jag känner att jag har lite pengar som skaver för mycket i plånboken så ska jag köpa mig ett 100% modulärt nätagg av bättre rang och göra en ännu bättre sleeving på det. Det jag inte är nöjd med på detta OCZ är att kablarnas färg blöder igenom sleeven och att PCI-e kablarna inte är kopplade helt raka med 1-1 och 2-2 osv. Skulle ju vara ett plus också om man kunde hitta ett 100% modulärt nätagg som dessutom var vitt från början!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Såg faktiskt en bygglogg på youtube som kanske kan vara till hjälp eller inspirera lite.
http://www.youtube.com/watch?v=QhN4sTWgXuk

Visa signatur

asd

Permalänk
Medlem
Skrivet av piercing:

Var vattenskär du dina prylar?

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan jag tyvärr inte gå ut med. Dock lutar det mest åt laserskärning nu istället via en bekant.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rlx:

Snyggt!

Såg faktiskt en bygglogg på youtube som kanske kan vara till hjälp eller inspirera lite.
http://www.youtube.com/watch?v=QhN4sTWgXuk

Snygg logg det där. Våra byggen kommer på sätt och vis bli liknande då färgschemat är ungefär det samma. Mitt färdiga kommer dock vara mer åt det vita hållet och med helt olika lösningar på typ allt=)

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll