Permalänk
Medlem

Cubitek Mini Cube i sverige

halloj. har kollat lite på mitx chassi på senaste tiden och hittat ett nice chassi fast hittar ingen svensk sida som säljer just det chassit jag söker. det heter
Cubitek Mini Cube och har botten monterat nätagg. någon som har lust att kolla ifall ni hittar ett sånt i sverige för jag har letat men hittar inget alls och
kan inte köpa från utlandet

anledningen till att jag inte har hittat ett ställe är för det inte har släppts än i sverige, googlade om release date innan jag gjorde tråden men hitta inget så trodde det redan fanns på marknaden

Permalänk
Medlem

Tyvärr hittar jag inte det chassit, utan bara andra chassin från Cubitek.
Verkar bara som LionTech har Cubitek-produkter, iallafall enligt prisjakt.

http://www.liontech.se/SearchResult.aspx?q=kw:cubitek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Tyvärr hittar jag inte det chassit, utan bara andra chassin från Cubitek.
Verkar bara som LionTech har Cubitek-produkter, iallafall enligt prisjakt.

http://www.liontech.se/SearchResult.aspx?q=kw:cubitek

har kollat där också men samma som dig så hittar jag det inte

Permalänk

skaffar ja en grym dator blir de med de chassit efter ja såg linustechtips haha

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

Om Liontech nu har en leverantör av diverse andra Cubitek-grejer så kan de säkert ta in Mini Cube om du mailar och frågar.

Permalänk
Medlem

Mailade dom och frågade när man kunde få tag i mini cube chassit i norden. Fick det här svaret

Dear Sir
Mini cube will arrive EU by end of April, please visit www.caseking.de for you purchase.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Mailade dom och frågade när man kunde få tag i mini cube chassit i norden. Fick det här svaret

Dear Sir
Mini cube will arrive EU by end of April, please visit www.caseking.de for you purchase.

mailade dom också. fick samma svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av noeb:

mailade dom också. fick samma svar

Jag skickade iväg ett mail igår också, där jag frågade vad chassit skulle kosta. Vill ha ett nu! Så jäkla snyggt och litet chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FknDemo:

Jag skickade iväg ett mail igår också, där jag frågade vad chassit skulle kosta. Vill ha ett nu! Så jäkla snyggt och litet chassi.

vet. ser chill ut och får plats med stora delar på liten yta. det va det som gjorde att jag fastna för det. men om jag köper ett kommer det bli ett projekt under sommaren då jag ska modda dit en 240 rad i toppen osv och köra vattenkylning i det

Permalänk
Avstängd

Ser ju riktigt trevligt ut, det som oroar mig lite är fläkt platsen på baksidan, ser inte ut som så mycket luft kan passera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Ser ju riktigt trevligt ut, det som oroar mig lite är fläkt platsen på baksidan, ser inte ut som så mycket luft kan passera.

Finns en 120mm plats på botten av chassit också

Permalänk
Medlem

Fick det här svaret angående priset på chassit.

Our MSRP is USD 99,9 without VAT, thanks.

Permalänk
Skrivet av FknDemo:

Fick det här svaret angående priset på chassit.

Our MSRP is USD 99,9 without VAT, thanks.

Kan väl också komma in i diskussionen jag har också fått upp ögonen för detta chassit från LinusTechTips och jag är ganska såld.. Det kommer in lagom till jag har råd att köpa ny burk också så jag kan byta upp mig från min Bitfenix Merc jag har nu.. Det verkar onekligen vara det bästa mini-itx chassit iallafall jag sett på marknaden det spöar all konkurens imo på storlek/möjligheter och priset blir ca 1000 sek för oss?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FknDemo:

Finns en 120mm plats på botten av chassit också

Jo, men om man tittar på själva fläkt hålet så ser det ut som att det är för lite perforering för att någon större mängd lufta ska kunna transporteras genom hålet. Samma gäller fläkten i botten. Men vi får väl se när/om Jonas får göra en rensession på chassit Annars tycker jag det ser grymt nice ut, man kan ju alltid såga lite också för att få mer genomströmning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fårhäst:

Kan väl också komma in i diskussionen jag har också fått upp ögonen för detta chassit från LinusTechTips och jag är ganska såld.. Det kommer in lagom till jag har råd att köpa ny burk också så jag kan byta upp mig från min Bitfenix Merc jag har nu.. Det verkar onekligen vara det bästa mini-itx chassit iallafall jag sett på marknaden det spöar all konkurens imo på storlek/möjligheter och priset blir ca 1000 sek för oss?

Priset lär ligga runt 1000kr, mer eller mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Jo, men om man tittar på själva fläkt hålet så ser det ut som att det är för lite perforering för att någon större mängd lufta ska kunna transporteras genom hålet. Samma gäller fläkten i botten. Men vi får väl se när/om Jonas får göra en rensession på chassit Annars tycker jag det ser grymt nice ut, man kan ju alltid såga lite också för att få mer genomströmning.

Det skulle vara kul med en recession! vi får hoppas att det kommer en

Permalänk
Skrivet av FknDemo:

Det skulle vara kul med en recession! vi får hoppas att det kommer en

Ingen recension men dom som inte sett så går iaf Linus igenom denna och kommer med lite småtips för dom som är intresserade http://www.youtube.com/watch?v=S41p4VvWWbo

Permalänk
Medlem

tänkte bara säga till er som är intresserade av det här chassit så har jag mailat liontech och dom svarade så här
"Hej,

Om mina leverantörer ta in den, så säljer vi den också och den dyka upp på vårt webb så snart dem tar in den.

Med vänlig hälsning / Best regards"

tror det här chassit nästan kommer slå ut bitfenix prodigy när det kommer

Permalänk
Medlem

Får ni tag på nått chassi eller?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Får ni tag på nått chassi eller?

här finns det till salu och bara där jag vet om att det går köpa det
http://www.ncix.com/products/?sku=82033&vpn=CB-MNI-B004&manuf...
ifall jag ska köpa det vill jag att det ska komma till sverige

Permalänk
Medlem

Hmm, är det verkligen en fördel att ha agget under moderkortet på en sån här liten ITX-låda?

Det gör det väl bara trängre för grafikkortet att få in luft? Dessutom kan inte grafikkortet ta luften utifrån via hålen i botten lika enkelt. Nästan så jag tror ovanför moderkortet kan vara bättre, även om det känns lite old-school..

Håller med 1Kolli om de små fläkthålen också..
Men söt låda ändå och man blir lite nyfiken

Själv är jag även nyfiken på Jonsbo V7 som inte heller finns i sverige tyvärr

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

va ett tag sedan jag kollade efter det här chassit men nu så såg jag att cubitek mini cube finns hos en svensk återförsäljare. här har ni länk
http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:6399121

Permalänk
Medlem

någon som har skaffat detta chassi och kan berätta hur det funkar med kylningen? tråkigt att det är 90 mm fläkt som utblås. antar att man kan få bättre cirkulation om man fixar en liten större luftinsläpp. är ju lätt fixat med en såg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

någon som har skaffat detta chassi och kan berätta hur det funkar med kylningen? tråkigt att det är 90 mm fläkt som utblås. antar att man kan få bättre cirkulation om man fixar en liten större luftinsläpp. är ju lätt fixat med en såg.

hittade det här

källa: http://www.hardwareheaven.com/reviews/1675/pg4/cubitek-mini-cube-case-review-install-and-testing.html

Permalänk
Medlem

@noeb @Roger W* @DDemis eller någon annan som har köpt detta? Vad blev omdömet?

*minsann lurigt att klura ut hur man snabel-a-aede dig.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Nope, jag köpte Ncase M1 istället.
Nästa låda blir nog ATX

@gibbe var det svårt att sätta @ på mig? Är det svårt att fixa snabel-a till personer med mellanslag månne?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Nope, jag köpte Ncase M1 istället.
Nästa låda blir nog ATX

@gibbe var det svårt att sätta @ på mig? Är det svårt att fixa snabel-a till personer med mellanslag månne?

Sätt bara själva användarnamnet mellan citattecken, t.ex. @"God dag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nope, jag köpte Ncase M1 istället.
Nästa låda blir nog ATX

@gibbe var det svårt att sätta @ på mig? Är det svårt att fixa snabel-a till personer med mellanslag månne?

Ja, man var tvungen att sätta namnet inom citationstecken. Inte sett det nånstans.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian