Spelveckan: The Walking Dead – Survival Instinct

Permalänk
Skrivet av Kinekin:

Det kommer mycket mer info om BF4 nästa vecka.

Trevligt ^^

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

TB/TotalBiscuit sågar det med: http://www.youtube.com/watch?v=-5sohwDTyPg

Akta er för skroten.

Jag tror bestämt att TotalBiscuit gillade spelet

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

DmDoom måste vara beviset på att vi behöver ett nytt Doom. Hoppas innerligt på att Carmack har vett nog att återgo till rötterna med Doom 4 och inte lansera ännu en besvikelse likt Doom 3. Vill ha ljusa rum, enorma banor och röra mig fram i överljudshastigethet.

Bara ljudet av hagelbössan får mig att rysa.

Permalänk
Skrivet av Startrance:

Jag tror bestämt att TotalBiscuit gillade spelet

Tycker ärligt talat inte TotalBiscuit är så väldigt bra på att göra reviews, dock är han bättre på att gå igenom hur spelet är för PC, men han rör ytterst lite om hur spelet är gameplay mässigt, och han hade ju uppenbarligen bara spelat väldigt lite av spelet när han gjorde den där reviewen

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Tycker ärligt talat inte TotalBiscuit är så väldigt bra på att göra reviews, dock är han bättre på att gå igenom hur spelet är för PC, men han rör ytterst lite om hur spelet är gameplay mässigt, och han hade ju uppenbarligen bara spelat väldigt lite av spelet när han gjorde den där reviewen

Hans "wtf is" serie är inte recensioner. Det är "first impression-videos" där han helt enkelt pratar om sin uppfattning av spelet utan att ha spelat speciellt mycket av det.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Tyskdjävlar! Om de inte vore för deras löjliga lagar om att man inte får skjuta på människor i spel så kanske vi kunde fått nått annat än Zombieshooters och Ailiendödare i FPS segmentet. Sorgligt eller som man säger på engelska "Fucking sad"

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst det här får jag lust att köpa Super Meat Boy bara för att stödja utvecklarna, inte speciellt intresserad av spelet.
Trist att se vad folk skriver om nya TWD, jag hade hoppats på det :/

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludric:

DmDoom måste vara beviset på att vi behöver ett nytt Doom. Hoppas innerligt på att Carmack har vett nog att återgo till rötterna med Doom 4 och inte lansera ännu en besvikelse likt Doom 3. Vill ha ljusa rum, enorma banor och röra mig fram i överljudshastigethet.

Bara ljudet av hagelbössan får mig att rysa.

Pratar inte du om Wipeout fast utan fordon?

Quake Live finns ju fortfarande för den som önskar den sortens action, det har dock dött av lite känns det som. Mitt favorit-Doom är faktiskt till denna dag fortfarande Doom II i en variant som en kompis till mig gjorde kallat random-Doom (har borde kallat det RanDoom men vi var nog inte så brajta på den delen då) vilket bytte ut föremål och monster enligt slumpgenerator, nycklar var dock orörda. Riktigt kul då även lätta banor kunde vara stört omöjliga och nya utmaningar varje gång.

Edit: Inte helt otippat fick kompisen smeknamnet "Mr Launcher" och vi ansåg alla att han hade en hagelbössa gjord av guld..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Hans "wtf is" serie är inte recensioner. Det är "first impression-videos" där han helt enkelt pratar om sin uppfattning av spelet utan att ha spelat speciellt mycket av det.

Har alltid tolkat det som reviews, antagligen därför jag tyckt de varit rätt dåliga reviews

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Jag tror bestämt att TotalBiscuit gillade spelet

Han poängterade att spelet har en del bra idéer men att det är riktigt klantigt gjort.

Skrivet av Lasergurka:

Tycker ärligt talat inte TotalBiscuit är så väldigt bra på att göra reviews, dock är han bättre på att gå igenom hur spelet är för PC, men han rör ytterst lite om hur spelet är gameplay mässigt, och han hade ju uppenbarligen bara spelat väldigt lite av spelet när han gjorde den där reviewen

TB gör inte reviews, endast first impressions.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Det är inte det förra walking dead spelet som det pratas om, utan ett nytt spel som är helt annorlunda.

Är inte detta spel episode 5-10?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

The Walking Dead: DiCE Edition

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Är inte detta spel episode 5-10?

Nej, helt annan spelserie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Efter att ha läst det här får jag lust att köpa Super Meat Boy bara för att stödja utvecklarna, inte speciellt intresserad av spelet.
Trist att se vad folk skriver om nya TWD, jag hade hoppats på det :/

Gör det! Ett riktigt bra plattformsspel! Jag har typ köpt det tre gånger för att stödja utvecklaren.
Och gillade utvecklarens blog post. Håller helt med personen!

EDIT:
Bra pris på steam nu btw:
http://store.steampowered.com/app/40800/?snr=1_7_15__13

Permalänk
Medlem

Pinsamt dåligt spel enligt mig. ar hört en del bra om storyn men en bra story rättfärdigar inte hur dålig spelmekanik som helst.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wladir:

Pinsamt dåligt spel enligt mig. ar hört en del bra om storyn men en bra story rättfärdigar inte hur dålig spelmekanik som helst.

Jag spelade i några timmar och kom rätt långt, men mitt tålamod tog slut till sist. Spelmotorn är katastrof, AI:n i spelet är löjeväckande, grafiken hopplöst förlegad osv. Jag gav verkligen spelet en chans men spelets uselhet tog överhanden till sist.
Storyn är okej men räcker inte heller till för mig för att jag skall fortsätta spela.
4/10 i betyg av mig.

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Medlem

Ville bara droppa in och tacka Niko Häkkinen för denna trevliga veckans spel- uppdatering. Både denna och de tidigare är mer än välkomna och alltid känns det som det är i vart fall något av spelen som just tilltalar en. Two thumbs up för detta initiativ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tycker ärligt talat inte TotalBiscuit är så väldigt bra på att göra reviews, dock är han bättre på att gå igenom hur spelet är för PC, men han rör ytterst lite om hur spelet är gameplay mässigt, och han hade ju uppenbarligen bara spelat väldigt lite av spelet när han gjorde den där reviewen

Jo han hade spelat ca: 20 minuter utav spelet fast spelet i sig är runt 3-5 timmar beror hur man spelar det, så det är inte direkt mycket att utgå ifrån då det kommer till gameplay.

Spelet är en totalkatastrof

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk

"To protect themselves, users should be disabling the "origin://" link from being triggered in their browsers"

Och vart gör man det, i Firefox?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Är inte detta spel episode 5-10?

seriöst? o.O *facepalm*

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Är inte detta spel episode 5-10?

Detta är ett spel baserat på TV-serien. Närmare bestämt ett FPS av Activision.

The walking dead (ep. 1-5) från indie devsen Telltale är baserat på serietidningen och är ett point n click adventure som dessutom är 10 ggr bättre än Survival Instinct. Och detta vet ja även om jag bara spelat det från Telltale

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

seriöst? o.O *facepalm*

varför facepalm? det har utannonserats att episode 5-10 ska komma snart, så jag tänkte att det här var det eftersom det heter the walking dead!?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuggarn:

Det är inte spelets svagheter som gör mig förbannad, utan det är att de tar 50 euro för skiten.

Jag kan sälja dig en fylld hundbajs påse för 30 euro ink frakt. Det är ungefär samma kvalitet på den och nya Walking Dead Survival Instinct.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Att Survival instincts suger har inget med konsoler att göra. Det går att göra snyggare och bättre spel på konsol än det. Det handlar om att de som gjorde spelet ville tjäna pengar så snabbt som möjligt med så lite jobb som möjligt. Sluta låtsas att pc är några eliter där allt är bättre. Hade inte konsol funnits så hade Survival instincts likväl kommit och det hade varit lika uselt som nu.

Det ser riktigt flat ut. Det hade kanske funkat om de kört cel-shade ala telltale, då kanske det hade sett trevligt ut tom. Det här ser mest ut som att allt är utbankat med rostiga plåtskyfflar. Grafiskt rent hemskt och fruktansvärt nerdummat ....

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Det ser riktigt flat ut. Det hade kanske funkat om de kört cel-shade ala telltale, då kanske det hade sett trevligt ut tom. Det här ser mest ut som att allt är utbankat med rostiga plåtskyfflar. Grafiskt rent hemskt och fruktansvärt nerdummat ....

Jag tror fortfarande inte att det har med konsoler att göra. Det går att göra snyggare spel på konsol. Det går att göra mycket bättre gameplay på konsol och det går att göra mer avancerade spel. Det här var ett fult försök att hoppa på ett fungerande tåg. Utan att behöva lägga mycket tid på det. Hade bara pc funnits och det fortfarande funnits en lika stor marknad för spel som nu så är jag helt 100 på att detta spel skulle kommit. Det här var bara en dålig cash grab av Activision som troligtvis kommer misslyckas kraftigt.

Jag håller med. Spelet ser helt fruktansvärt ut, både grafiskt och gameplaymässigt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Citat:

Hearthstone – Heroes of Warcraft släpps till Windows, Mac och Ipad under 2013. Betatestningen inleds under sommarmånaderna.

Fan då, tycker detta ser riktigt lovande ut och hade förhoppningar att även kunna spela det på min Android platta, även om jag kommer använda min PC primärt. ;_;

Permalänk
Skrivet av Mögel:

Fan då, tycker detta ser riktigt lovande ut och hade förhoppningar att även kunna spela det på min Android platta, även om jag kommer använda min PC primärt. ;_;

Kommer säkert till Andriod så småningom ska du se. Men kan förstå att det börjar med Ipad. Lär vara enklare – inte så mycket olika hårdvara att ta hänsyn till plus och Ipad-markanden är ju ändå väldigt stor.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Gick inte på spelet såg hur dålig grafiken var och det laggade som fan fast jag inte ens hade bra grafik inställt!

Säger bara dont even bother..

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Tycker Metro ser helt okej ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke074:

Metro: Last Light Ska typ föreställa sig nazister inget med det, men en sak så la jag märke på att dom hade inte de riktiga nazistmärket i spelet med. Antagligen så får dom inte ha det i spelet.

I boken kör fascisterna med det treuddade hakkorset samt C:et istället för det "riktiga". Så det har faktiskt ingenting med regler/lagar/whatever att göra.
http://metrovideogame.wikia.com/wiki/Fourth_Reich

Tycker det är rätt schysst att de ska ha tagit den så vanliga cymbolen med "C" och gjort det till sin grej. Det är smart propaganda liksom. Läs boken, förresten, om du inte gjort det. Helt grym läsning!