Permalänk
Medlem

Ny tyst fläkt till radiator, tips?

Är tvungen att byta ut min Noctua fläkt jag köpte till radiatorn då fläkten klickar något fruktansvärt. Antecs standardfläkt kyler hyfsat, men överröstar allt annat i chassit. Jag vill inte ha en ny Noctua, då jag överlag är missnöjd och tycker att de är fula.

Är nu ute efter en bra ersättare, med fokus på att den ska vara tyst.
CPUn är inte överklockad, men har tänkt att överklocka till 4,0GHz.

Nuvarande temperaturer är ca:
IDLE: 24-26 grader
FULL LOAD: 45+ grader

Vänder mig till er, då jag inte alls litar på specsen som företagen skyltar med

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Medlem

Tycker Schyte GT 1850rpm är bra och tysta, dock om man kör på low ofc men ger redigt bra temps

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyB91:

Tycker Schyte GT 1850rpm är bra och tysta, dock om man kör på low ofc men ger redigt bra temps

Borde det inte ge samma effekt att köpa en GT med lägre varvantal än att köra 1850rpm på low?

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Medlem

Cougar Vortex är nog dom som passar bäst, klarar du av färgen så är det ett fin köp!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Skrivet av Chib:

Är tvungen att byta ut min Noctua fläkt jag köpte till radiatorn då fläkten klickar något fruktansvärt. Antecs standardfläkt kyler hyfsat, men överröstar allt annat i chassit. Jag vill inte ha en ny Noctua, då jag överlag är missnöjd och tycker att de är fula.

Är nu ute efter en bra ersättare, med fokus på att den ska vara tyst.
CPUn är inte överklockad, men har tänkt att överklocka till 4,0GHz.

Nuvarande temperaturer är ca:
IDLE: 24-26 grader
FULL LOAD: 45+ grader

Vänder mig till er, då jag inte alls litar på specsen som företagen skyltar med

om fläkten klickar är den ju defekt

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chib:

Borde det inte ge samma effekt att köpa en GT med lägre varvantal än att köra 1850rpm på low?

Hur någon kan säga att GT 1850rpm är tyst förstår jag inte, jag tyckte mina 1450rpm på 5v lät för mycket
Det är bättre att köpa en med så lågt varvtal du ska köra den på för jag har hört att GT ska börja låta konstigt när man sänker volten dock inget jag själv kan intyga.
1150rpm tycker jag du ska köpa om du har en fläktkontroller annars ännu lägre.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Är du ute efter tyst så kan jag rekommendera Fractal Designs Silent-fläktar Som sagt så skapar de ingen orkan, men helt klart tillräckliga om man vill ha tyst på eländet

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Hur någon kan säga att GT 1850rpm är tyst förstår jag inte, jag tyckte mina 1450rpm på 5v lät för mycket
Det är bättre att köpa en med så lågt varvtal du ska köra den på för jag har hört att GT ska börja låta konstigt när man sänker volten dock inget jag själv kan intyga.
1150rpm tycker jag du ska köpa om du har en fläktkontroller annars ännu lägre.

Satt just och funderade på det, chassits inbyggda fläktkontroll räcker till tre fläktar som jag kopplat till chassifläktarna. Har egentligen ingen lust att köpa fläktkontroll i dagsläget. Är det mer värt att köpa två lågvarvare till radiatorn?

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Är du ute efter tyst så kan jag rekommendera Fractal Designs Silent-fläktar Som sagt så skapar de ingen orkan, men helt klart tillräckliga om man vill ha tyst på eländet

Har tre sådana i chassit som jag är hyfsat nöjda med, förutom att det vibrerar en del

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chib:

Borde det inte ge samma effekt att köpa en GT med lägre varvantal än att köra 1850rpm på low?

Jo klart de är men de kan vara ett plus att ha 1850rpm om man ska clocka mycket och behöver trycka på lite kräm , dock har jag allrig hört nått konstigt med mina när min H80 har sänkt dom nästan helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malawie:

Cougar Vortex är nog dom som passar bäst, klarar du av färgen så är det ett fin köp!

Intressant. Vad är skillnaden på dessa två?
http://www.inet.se/produkt/5321907/cougar-vortex-cf-v12s
http://www.inet.se/produkt/5321909/cougar-vortex-hdb-cf-v12h

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chib:

Satt just och funderade på det, chassits inbyggda fläktkontroll räcker till tre fläktar som jag kopplat till chassifläktarna. Har egentligen ingen lust att köpa fläktkontroll i dagsläget. Är det mer värt att köpa två lågvarvare till radiatorn?

Förutom klickandet(som går på grantin) hur är ljudnivån på Noctua fläkten och vilken är det? Det borde hjälpa mig att avgöra vilken ljudnivå du vill ha. GT 800rpm bör vara perfekt men kanske har du inte lika höga krav som mig och då skulle du kunna ta 1150rpm som presterar lite bättre.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Cooling Stuff

Scythe GT är bra och om man vill inte nå högre överklockning/lägre temps så bättre satsa på 800-1450 modell beroende på behöv och sen dra ner hastighet till nivå man behöver, för exempel genom att koppla fläktar till moderkort och styra efter temp på processor

men GT är rätt fula (smaksak ;P) därför Enermax, Cougar eller Noise Blocker är bättre val, själv är jag mycket förälskad i eLoop från Noise Blocker, mycket prestanda och riktig tysta men satsa på B12-1 eller B12-2 eller PWM, alternativ är Phobya version av eLoop med röd design som ligger på 1600rpm men kan dras ner under 1000rpm för att få den nästa ljudlösa

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Förutom klickandet(som går på grantin) hur är ljudnivån på Noctua fläkten och vilken är det? Det borde hjälpa mig att avgöra vilken ljudnivå du vill ha. GT 800rpm bör vara perfekt men kanske har du inte lika höga krav som mig och då skulle du kunna ta 1150rpm som presterar lite bättre.

http://www.inet.se/produkt/5321294/noctua-nf-s12b-flx
Ljudnivån var helt okej, tyckte att den kunde vara snäppet tystare. Skickar in den på garantin och sätter den som chassifläkt kopplad till fläktkontroll.

Räcker GT 800rpm för ca 4,0 GHz överklockning?

klantig dubbelpost

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling_Stuff:

Scythe GT är bra och om man vill inte nå högre överklockning/lägre temps så bättre satsa på 800-1450 modell beroende på behöv och sen dra ner hastighet till nivå man behöver, för exempel genom att koppla fläktar till moderkort och styra efter temp på processor

men GT är rätt fula (smaksak ;P) därför Enermax, Cougar eller Noise Blocker är bättre val, själv är jag mycket förälskad i eLoop från Noise Blocker, mycket prestanda och riktig tysta men satsa på B12-1 eller B12-2 eller PWM, alternativ är Phobya version av eLoop med röd design som ligger på 1600rpm men kan dras ner under 1000rpm för att få den nästa ljudlösa

Kan hålla med om att GT är ingen skönhet precis
Noise Blocker såg riktigt trevliga ut. Mitt mål är att ungefär 4,0-4,2 GHz överklockning utan att bli varmare än 60 grader i load. Tror du att det räcker med en B12-1? Borde jag kanske köpa två lågvarviga fläktar i push/pull?

Skrivet av Chib:

http://www.inet.se/produkt/5321294/noctua-nf-s12b-flx
Ljudnivån var helt okej, tyckte att den kunde vara snäppet tystare. Skickar in den på garantin och sätter den som chassifläkt kopplad till fläktkontroll.

Räcker GT 800rpm för ca 4,0-4,2 GHz överklockning?

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chib:

http://www.inet.se/produkt/5321294/noctua-nf-s12b-flx
Ljudnivån var helt okej, tyckte att den kunde vara snäppet tystare. Skickar in den på garantin och sätter den som chassifläkt kopplad till fläktkontroll.

Räcker GT 800rpm för ca 4,0 GHz överklockning?

Att använda Noctuan som chassifläkt är vad den är gjord för den är ganska dålig som radiatorfläkt.
4ghz är inga problem alls, det fixar du med stockkylaren. 800rpm kommer garanterat vara ljudlös men jag tror inte heller att 1050rpm skulle vara några problem alls.
Jag har den Noctuan som chassi & nätaggregatsfläkt och på 100% tycker jag att den låter en hel del.
Om datorn börjar låta mer och mer allt eftersom att tiden går är det förmodligen dina Fractalfläktar som börjar lägga av, efter 18månader lät mitt Fractal nätaggregat mer i idle än allt annat i datorn på 100%

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Att använda Noctuan som chassifläkt är vad den är gjord för den är ganska dålig som radiatorfläkt.
4ghz är inga problem alls, det fixar du med stockkylaren. 800rpm kommer garanterat vara ljudlös men jag tror inte heller att 1050rpm skulle vara några problem alls.
Jag har den Noctuan som chassi & nätaggregatsfläkt och på 100% tycker jag att den låter en hel del.
Om datorn börjar låta mer och mer allt eftersom att tiden går är det förmodligen dina Fractalfläktar som börjar lägga av, efter 18månader lät mitt Fractal nätaggregat mer i idle än allt annat i datorn på 100%

Skaffar mig nog en 1050rpm för säkerhetsskull.

Lite off-topic, går det att ha till exempel Noise Blockers 800rpm som chassifläktar, eller blir det det för lite luftflöde?

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Cooling Stuff

B1 klarar jobbet utan problem, 4,2GHz är inte mycket och det kan du klara med låg Vcore så processor blir inte heller så varm, tänk bara på att IB har kass kylpasta mellan IHS och processor så för lägre temp byt den (finns många guidar, en finns på swec)

Som Cruentusa säger, du kan satsa på 1000-1200rpm fläktar och dra ner hastighet, alternativt PWM som kan lätt styras till riktig låga hastigheter

Själv hade jag 3770K @ 4,8Ghz, 2x gtx680 överklockade, moderkort, minne och ombyggd nätaggregat allt under vatten och sen två 360 rads med B12-2, på en av radiatorer var fläktar av nästan hela tiden, på den andra var de i typ 50% så det var överkill med de radiatorer men det var kul
i en annan bygge har överklockat i3 @ 4,2Ghz, överklockat GTX460 och vattenkyld nätaggregat och allt kyls av en 60mm tjock 120 rad (enkel) med B12-2 fast kopplat på 7V vilket ger ca 800-900rpm, temp blir under 60 grader på processor och under 50 på gpu vid spelande

hur som helst, om du satsar på de högpresterande fläktar och bra radiatorer så får du använda fläktar bara på en sida, blir knappt ngt prestandaökning om man kör Push-pull med de men ljudnivå kan bli högre

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt köpa noctua NF-F12 till min radiator och prova..!
http://www.noctua.at/main.php?show=productview&products_id=42...
http://www.overclockerstech.com/noctua-nff12-fan-review/all/1...

S-serien du har är gjorda för att gå tyst, inte för att knuffa luft igenom en tät radiator
Tråkigt med klickandet hur som helst.

Med två fläktar jag hade liggandes hemma lyckas jag hålla 61 grader på min 3570k vid 4.5 GHz, men jag klarar mig med väldigt låg vcore (och har lappat processorn, ska ta bort IHS'en och byta kylpasta när jag får hem en bättre sort)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Schyte GT, skulle satsa på 1450 rpm modellen (möjligen 1850) om jag hade möjlighet att styra fläkten mot temperaturen, annars en 1150 rpm om den ska gå på konstant hastighet.

Observera att GT inte har PWM styrning så man måste ha ett moderkort som kan reglera hastigheten via spänningen till fläkten.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Skrivet av Chib:

Är tvungen att byta ut min Noctua fläkt jag köpte till radiatorn då fläkten klickar något fruktansvärt. Antecs standardfläkt kyler hyfsat, men överröstar allt annat i chassit. Jag vill inte ha en ny Noctua, då jag överlag är missnöjd och tycker att de är fula.

Är nu ute efter en bra ersättare, med fokus på att den ska vara tyst.
CPUn är inte överklockad, men har tänkt att överklocka till 4,0GHz.

Nuvarande temperaturer är ca:
IDLE: 24-26 grader
FULL LOAD: 45+ grader

Vänder mig till er, då jag inte alls litar på specsen som företagen skyltar med

dom här ska visst vara bra

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=335135 Enermax Magma 120mm

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1031110 Enermax TB Silence UCTB12 120mm

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chib:

Är nu ute efter en bra ersättare, med fokus på att den ska vara tyst.

Ljudnivån står i direkt relation till varvtalet. Jag valde Nexus på 700-800 rpm för att det är snygga, s/v och inte d/b (diarré och bajsbruna), kostar hälften av Nochtua och skyfflar fler kubik per timme. Om varvtalet räcker för dig beror stort på radiatoryta. Är det bara 120 så kan det bli lite i underkant.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Köpte två sånna här till min 620! Vart knäpptyst! http://www.inet.se/produkt/6308771/noctua-nf-p12-pwm-120mm

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling_Stuff:

B1 klarar jobbet utan problem, 4,2GHz är inte mycket och det kan du klara med låg Vcore så processor blir inte heller så varm, tänk bara på att IB har kass kylpasta mellan IHS och processor så för lägre temp byt den (finns många guidar, en finns på swec)

Som Cruentusa säger, du kan satsa på 1000-1200rpm fläktar och dra ner hastighet, alternativt PWM som kan lätt styras till riktig låga hastigheter

Själv hade jag 3770K @ 4,8Ghz, 2x gtx680 överklockade, moderkort, minne och ombyggd nätaggregat allt under vatten och sen två 360 rads med B12-2, på en av radiatorer var fläktar av nästan hela tiden, på den andra var de i typ 50% så det var överkill med de radiatorer men det var kul
i en annan bygge har överklockat i3 @ 4,2Ghz, överklockat GTX460 och vattenkyld nätaggregat och allt kyls av en 60mm tjock 120 rad (enkel) med B12-2 fast kopplat på 7V vilket ger ca 800-900rpm, temp blir under 60 grader på processor och under 50 på gpu vid spelande

hur som helst, om du satsar på de högpresterande fläktar och bra radiatorer så får du använda fläktar bara på en sida, blir knappt ngt prestandaökning om man kör Push-pull med de men ljudnivå kan bli högre

IB, IHS, PWM?
Är inte jättehaj på förkortningar. Har arctic silver kylpasta liggandes hemma som jag lika gärna kan ta och applicera.

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Cooling Stuff
Skrivet av Chib:

IB, IHS, PWM?
Är inte jättehaj på förkortningar. Har arctic silver kylpasta liggandes hemma som jag lika gärna kan ta och applicera.

IB = Ivy Bridge dvs tredje generationen core från intel (din processor)
IHS är den aluminiumskallet som skyddar processor
PWM är pulsstyrning för fläktar, de får fast 12V spänning och sen har de fyra pin där den fjärde ger pulser för att styra exakt hastiheten

Arctic Silver 5 blir bra, frågan är om du vågar ta bort IHS för att byta kylpasta
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Visa signatur

Cooling Stuff Fri frakt för sweclockers medlemmar, skriv rabatt kod: SWECLOCKERS
Hur montera system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling_Stuff:

IB = Ivy Bridge dvs tredje generationen core från intel (din processor)
IHS är den aluminiumskallet som skyddar processor
PWM är pulsstyrning för fläktar, de får fast 12V spänning och sen har de fyra pin där den fjärde ger pulser för att styra exakt hastiheten

Arctic Silver 5 blir bra, frågan är om du vågar ta bort IHS för att byta kylpasta
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Många tack, tror jag inte jag vågar

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Medlem

Skillnaden är lagret. HDB ska vara tystare, jag har PWM varianten (HDB lager) och den är tyst... väldigt tyst. Max varv så hörs den, men det är inte mycket

Visa signatur

|| ASrock Z77E-itx || MSI HD6950 Twin Froster III Power Edition || i5 3570K @ 4,2 GHz || Corsair VENGEANCE LP 8GB (2x4096MB) 1600Mhz || 128 Gb Samsung 830-serie SSD || be quiet! Pure Power L8 530W || Inklämt i Cooler Master Elite 120 advanced

Permalänk
Medlem

Ser att många tipsar om chassifläktar, men det är ju en radiatorfläkt du ska ha. (Högt statiskt tryck).
Gentle typhoon eller Corsair SP 120 + en fläktkontroller är vad du bör kika på skulle jag säga.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ser att många tipsar om chassifläktar, men det är ju en radiatorfläkt du ska ha. (Högt statiskt tryck).
Gentle typhoon eller Corsair SP 120 + en fläktkontroller är vad du bör kika på skulle jag säga.

Sant, får nog bli en Corsair isf. Är det någon speciell fläktkontroller du rekommenderar, eller uppfyller de flesta alla krav?

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chib:

Sant, får nog bli en Corsair isf. Är det någon speciell fläktkontroller du rekommenderar, eller uppfyller de flesta alla krav?

Bra val.
Dom är väl mer eller mindre likvärdiga. Ta bara en som har så många kanaler som du behöver

Visa signatur

#framtiden