Nvidia släpper Geforce 314.22 WHQL för Bioshock Infinite och Tomb Raider

Permalänk
Medlem

Verkar som ett ovanligt bra spel.
Har nog aldrig sätt så otroligt höga betyg från samtliga spelsidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Intressant för nästan varenda spel de senaste månaderna som finns i listorna är spel jag inte kört, inte kommer köra eller inte kommer köra.
Enda gångerna jag uppdaterar är om det behövs för att köra spelet eller om det faktiskt ger något till spelen jag kör.
Fast ser nu att jag sitter på 310.64, så det kanske är dags att uppgradera om ett tag.

Tankade faktiskt ner nya idag till datorn hemma. "Överklocka" skärm och allt möjligt kul ju!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Skumt, jag upplever inte detta problemt. Testat avinstallera samtliga Nvidia drivrutiner samt kört Driver Sweeper sedan installerat om senaste drivrutinen?

ja det hart jag gjort med funkade inte och kör du med 3 skärmar med i surround då???

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 | MB: MSI X570 MEG UNIFY | CPU: AMD Ryzen 7 3800X | DDR4: G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo | GPU: Sapphire Radeon RX 6700 XT 12GB Nitro+ Gaming OC | M.2: Samsung 970 EVO Plus 500GB | PSU: Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Heatsink: Fractal Design Celsius S36 | Display: BenQ XR3501 Curved 144Hz | O/S: Windows 10 Pro 64-Bit

Permalänk
Skrivet av R4UWR:

Har redan förbeställt spelet fast detta var ett väldigt intressant pris. Får man koden på steam här då eller och är sidan trovärdig?

Jag svarar som i en annan tråd: Ja, lika seriösa som Steam, Green Man Gaming, GOG, GetGamesGo, GamersGate och alla andra.

Man får en Steam-kod ja. Alla spel som är steamworks fungerar enbart på Steam = du måste liksom få en kod.

Tycker det är lite konstigt att det är så få här som känner till Greenmangaming och övriga billig alternativ. Detta är ju ändå ett PC-forum.
Steams standardpriser är alltid högre än konkurrensen och Greenmangaming brukar ofta ha 20-30%-rabattkoder man kan använda.

Vid release brukar ett spel på steam kosta 49 eller 59 euro. Det blir 400-500 kr.
Hos greenman eller övriga konkurrenter kan man hitta samma spel för typ 44 dollar eller 30 pund, vilket blir 300 kr. Ibland billigare, neråt 239 kr.

Permalänk

Är Bioshock-serien väldigt bunden till de tidigare spelen eller funkar det att hoppa rätt in? Har aldrig lirat något av de tidigare, men det verkar ju riktigt intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtfulBotcher:

Är Bioshock-serien väldigt bunden till de tidigare spelen eller funkar det att hoppa rätt in? Har aldrig lirat något av de tidigare, men det verkar ju riktigt intressant.

Det är en helt separat handling som inte är knuten till tidigare Bioshock spel. Så du kan hoppa in rätt lugnt utan att ha spelat tidigare i serien.
Dock är första Bioshock enormt bra, och väl värt att spela. Och kostar inte speciellt mycket nu heller.

Du kan fortfarande få nya Bioshock. Plus första Bioshock, Xcom och ett extra spel på greenmangaming.com http://www.greenmangaming.com/bundles/
Lägg på denna koden för 20% rabatt GMG20-FDSCL-AQQXD

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Schneider:

ja det hart jag gjort med funkade inte och kör du med 3 skärmar med i surround då???

Testat i 3D, ja. Dock inte i surround.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Testat i 3D, ja. Dock inte i surround.

gjort det med hjälper inte så antar felet liger i Driver antar att nvidia inte har fixat Surround support än för Tomb Raider iaf inte så TressFX ska funka för jag testade att köra med 1 skkärm och då funkar TreesFX men inte i Surround

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 | MB: MSI X570 MEG UNIFY | CPU: AMD Ryzen 7 3800X | DDR4: G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo | GPU: Sapphire Radeon RX 6700 XT 12GB Nitro+ Gaming OC | M.2: Samsung 970 EVO Plus 500GB | PSU: Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Heatsink: Fractal Design Celsius S36 | Display: BenQ XR3501 Curved 144Hz | O/S: Windows 10 Pro 64-Bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Burks:

av Nvidias nya drivare???

Sorry. Självfallet spelet.

Skrivet av KlyfftPotatis:

än en gång så ligger AMD efter

Med vadå? Drivrutiner? AMD lanserade sin uppdatering för sex dagar sedan.

Skrivet av Playboy_1338:

Kan bero på att Amd,s drivrutins utvecklare har lika låg kompetens som ett gäng dagisbarn.

Inte direkt. Det är inte lätt att koda drivrutiner och dessutom har AMD skärpt till sig en hel del på den fronten. De börjar mer och mer lika Nvidia där det kommer (räknar inte med diverse betor) en drivrutin lite då och då med en drös med ändringar och optimeringar ist för en liten ändring men flertalet drivrutiner per månad som man körde med förut.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Håret buggar fortfarande, dock så flyter det på ganska bra nu i 2560x1440 på ultimate

Permalänk
Medlem

Är det nån som testat om drivisarna på något sett har fixat problemet med Tomb Raiders sikte i 3D (3d vision). Eller detta kanske måste patchas i spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Håret buggar fortfarande, dock så flyter det på ganska bra nu i 2560x1440 på ultimate

Som jag hört det så buggar det med sli där var gpu tar på sig sin egen instans att räkna ut hårfysiken, och sen blandas dessa separata beräkningar lite hejvilt när det renderas. Undras om de på något smidigt vis kan fixa det. Med physx låter de ju fysikberäkningarna gå på ett kort istället, så de kanske får fixa några specialprofiler för directcompute-fysik också. Tomb raider kanske inte blir det sista med tressfx.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Kör 314.22 och nyss startat Bioshock Infinite på Ultra med rigg i sign, flyter som en dröm!

Citat redigerat
Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

Vad står WHQL för?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Som jag hört det så buggar det med sli där var gpu tar på sig sin egen instans att räkna ut hårfysiken, och sen blandas dessa separata beräkningar lite hejvilt när det renderas. Undras om de på något smidigt vis kan fixa det. Med physx låter de ju fysikberäkningarna gå på ett kort istället, så de kanske får fixa några specialprofiler för directcompute-fysik också. Tomb raider kanske inte blir det sista med tressfx.

Ett till problem är att nvidias kort är riktigt dåliga på opencl. Men det lär nog fixas till nästa generation så vi inte behöver lida igenom ett till Tomb Raider.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Vad står WHQL för?

Skickades från m.sweclockers.com

Windows Hardware Quality Labs

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Liten sammanställning av betyg från diverse sidor som jag hittade lite varstans. Kan ju säga att det är nog en av de bästa poängen jag har sett genom hela fältet.

Tycker varje CoD-spel och Bioware-spel någonsin har fått sådana betyg från dessa högst trovärdiga, seriösa och inte utpressade eller betalda sidor. Läs RPS's review för lite mer nyansering, kanske.

Permalänk
Medlem

Hur är det med FOV? går det att ställa?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Jag kan inte installera detta, på med mitt MSI geforce GTX 670, =/

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Hur är det med FOV? går det att ställa?

I BioShock? Ja det går.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Det är en helt separat handling som inte är knuten till tidigare Bioshock spel. Så du kan hoppa in rätt lugnt utan att ha spelat tidigare i serien.
Dock är första Bioshock enormt bra, och väl värt att spela. Och kostar inte speciellt mycket nu heller.

Du kan fortfarande få nya Bioshock. Plus första Bioshock, Xcom och ett extra spel på greenmangaming.com http://www.greenmangaming.com/bundles/
Lägg på denna koden för 20% rabatt GMG20-FDSCL-AQQXD

Ok, tack for tipset jag ska kolla upp det. Känns alltid lite tveksamt att gå tillbaka till tidigare spel med tanke på grafiken, men den ser rätt hyfsad ut.

Permalänk
Medlem

Ännu en anledning varför det gröna krossar det röda laget!
Grymt jobbat Nvidia!

Förvånad att ens Radeon släppts stabila drivisar till 7970 än

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Skrivet av jimbow1234:

Finns för ca 300kr på greenmangaming och då får man 3 spel på köpet

http://www.greenmangaming.com/bundles/

Dealen finns inte kvar? finner inte den.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av toxicstone:

Dealen finns inte kvar? finner inte den.

Nej verkar som dealen bara var tillgänglig fram tills det släpptes tyvärr.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Kul att dom fortfarande optimerar BF3 då jag spelar det väldigt mycket.
Har AMD gett upp drivrutins kriget som dom hade vid årsskiftet.
BF3 var ju ett rätt hett jämförelse exempel. Undrar vem som håller första platsen idag med nyaste drivarna från respektive tillverkare.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valvar:

Tycker varje CoD-spel och Bioware-spel någonsin har fått sådana betyg från dessa högst trovärdiga, seriösa och inte utpressade eller betalda sidor. Läs RPS's review för lite mer nyansering, kanske.

Till skillnad från Call of duty så har 2K haft detta spel under utveckling sedan Bioshock 2 släpptes och de avtäckte det för två år sedan. Under denna tid har Activision släppt minst 3 call of duty spel.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

SLI-profil till Ghost Warrior 2 sket de i helt. Skärpning.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Till skillnad från Call of duty så har 2K haft detta spel under utveckling sedan Bioshock 2 släpptes och de avtäckte det för två år sedan. Under denna tid har Activision släppt minst 3 call of duty spel.

Jag säger inte att Bioshock Infinite är dåligt (eller bra, för den delen). Jag säger bara att min inte ska bedöma det utifrån recensior från källor som inte är särskilt trovärdiga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valvar:

Jag säger inte att Bioshock Infinite är dåligt (eller bra, för den delen). Jag säger bara att min inte ska bedöma det utifrån recensior från källor som inte är särskilt trovärdiga.

Innan man testat spelet så är det allt man kan gå efter..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Installerade drivern och mitt nu mest spelade spel, TF2, blev jättekonstigt. Ljuset blinkar till på flera ställen och FOV där jag alltid kör med 90 kändes plötsligt som typ 120... Blev en ganska snabb rollback för mig

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | BeQuiet Pure Power L8 630W | Asus P8Z77- V LX | Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB 1600MHz | PNY Geforce GTX 670 2GB | Samsung 830 Series SSD 128GB | Seagate Barracuda 2TB HDD | Windows 7 Professional