Podcast 22: "Battlefield 4"

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

"Det var inte syftet med inlägget heller. Om man skriver en dum kommentar får man vara beredd att få en tillbaka."
"jag svara på hans vinklade kommenter med samma attityd"

Där fick tydliga svar från början ändå ältar du personangrepp mot mig, det måste var sjukt känsligt för dig nästa som att du vore en Fanbo.... Nej omöjligt.

Redigering:
Okej så här ligger det till, jag tog åt mig hans kommenter på fel sätt och såg rött sen börja jag skriva rätt snabbt och tog i lite extra som man lyckas göra ibland.
När jag kollar i efterhand ser jag att det är löjligt att påstå att han är en fanboy eller till och med löjligt att kommentera att någon är fanboy, jag håller inte riktigt med honom bara och jag säger inte att COD är dåliga spel utan i min värld går dessa spel inte jämföras för att BF3 erbjuder modernare grafik, ljud och den biten. "Kidsen" är inget illa menat utan jag refererar till barn, ungdomar och även äldre som tex 25 men det kanske är mest i USA man säger så. Fatta mig inte fel, åldern har ingen betydelse.
Jag kan inte påstå att jag är en fanboy eller har direkta favoriter speciallt inte i spel-sammanhang, det är verkligen inte ofta jag spelar BF3 eller COD men jag har spelat så mycket att jag kan ha en uppfattning om de.
Jag prioriterar väldigt mycket om spelet är snyggt, hur gubbarna rör sig, natur, ta sönder föremål osv därför blev min kommenter som den blev. Hoppas du förstår.

Kanske ska förtydliga, jag gjorde inlägget med lite ironi och en smula överdrift likt den jag citrerade som jag sa.
(Tycker jag)
Det känns som du är i denna tråd endast för en sak, tack.
Jag ska inte säga något om dig.

Observera!!!! Vi har olika åsikter

Okej, var nånstans har jag skrivit något som försvarar ett spel, som du anser gör mig till fanboy? Var vänlig att tala om vad jag har skrivit som är personangrepp också. Jag skulle personligen rekommendera dig att slå upp det ordet och lära dig innebörden av det. Jag undrar också vad anledningen är som gjorde att du "såg rött" när han kritiserade ett spel som du uppenbarligen gillar. Det som jag (och många andra) tycker är likheten mellan CoD och BF är att spelen lägger allt mer fokus på snabb action med billiga trick, dåligt utförd spelmekanik (påskyndat och inte helt färdigt) och att dom släpper mer eller mindre exakt samma spel om och om igen samt mjölkar sönder ett spel med kartpaket (DLC's) och expansioner hela tiden. Det kommer aldrig några nya innovationer eller något som tar ut svängarna lite, utan det körs med säkra kort så länge det bara är möjligt. Att BF4 släpps bara två år efter trean, och det som har visats upp än så länge är i princip identiskt med trean, är ett tecken på att utvecklarna redan hade ett färdigt koncept och det krävdes minimalt med arbete för att få ut ett till spel. Det är detta många av oss har tröttnat på. Vi vill helt enkelt se något annat. Man är inte fanboy av något slag bara för att man är trött på hur en bra spelserie blir totalförstörd av lata utvecklare och giriga utgivare. Det enda jag har kritiserat dig för i mina inlägg är att du kallar andra för saker som bara du har visat några tecken på, och när jag har försökt att lägga fram detta på ett så enkelt och skonsamt sätt som möjligt börjar du anklaga mig för olika saker, helt och hållet grundat på dina förutfattade meningar. Att du dessutom vänder kappan efter vinden gör inte saken bättre.

Du får tolka mina inlägg hur du vill, men jag har aldrig skrivit något för att tjafsa eller bråka med någon. Om du inte klarar av att bli ifrågasatt för saker du skriver föreslår jag att du håller dig borta från forum. Det är liksom en del av att diskutera något. Vad som däremot brukar räknas till saker som man inte gör på ett forum är att anklaga folk för saker som saknar belägg, och om du dessutom själv vet med dig att du misstolkade och överreagerade på ett inlägg kanske det skulle vara en bra idé att släppa den diskussionen och inte försöka driva den vidare. (Det är vad jag gör nu - släpper diskussionen alltså)

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

Yahtzee uttrykte det rätt bra.
http://www.youtube.com/watch?v=LTLD20KIiLM

Som spel är BF3 totalt fantasilöst, passionslöst och ambitionslöst. Och av döma av trailen så verkar single player delen i 4:an precis lika illa om inte ännu sämre t.om. Bad Company hade en del problem men det spelet hade ju åtminstone en identitet, BF3 kändes som att det var designat utav ett marknadsförings team. Kan sen hända att dem lagt mer krut på multiplayer den här gången så vi kommer tillbaks till samma standard som vi hade 2005 (yay...) men jag tvivlar. Har väldigt lite förtroende för DICE nu för tiden, kanske kan tyckas som en orättvis bedömning med tanke på att det troligtvis är främst EA som tryckt ner DICE i bajsträsket, dock var dem väl inte tvunga att springa dit till att börja med...

Skratta lite när han sa det där om att han inte tyckte det var schysst att 'när han ligger dolt och skyddat med en sniper att någon med en ak47 kan headshotta honom från ett långt avstånd som om att hans hjälm var en stark magnet som drog till sig kulor' "I don't think thats fair" haha.
Ja tro fan det skulle kunna vara bättre om dom gjorde ett rent SKILL baserat spel. Gäller inte bara styrning i choppers utan även ex. stingern. Eller autolock i heli/plan. Krävs ju abslout 0 skill!!

TV missil i bf2 må ha varit en smula op (heheh) men det krävdes ändå skills för att konstant träffa fiende choppern och undvika fiende tv missilen när man såg den komma. Jag var expert på båda.
I bf3 är ju den duellen ett stort jäkla skämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Priserna på förhandsbokningen är helt sjuka som vanligt, i USA betalar de $69, i EU 69 euro och vi ska betala 699 kr (alltså 84 euro, $107) . Hur gick tankarna; "Svårt det där med använda valutaomvandlare, bättre att använda samma siffror för olika länder" ?

de la på frakt, tull och moms, oavsett datatrafik eller skivformat, troligen. som allt annat. Precis samma sak med nya simcity. kostar 60 dollar i staterna, kostade 599 i sverige.

Permalänk
Medlem

Förboka nya Battlefield 4

Förboka nya Battlefield 4 prisklass ligger mellan 599 - 699 kr #Battlefield4

http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/html/pbPage.battlefield4_sv_SE/

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

"Det var inte syftet med inlägget heller. Om man skriver en dum kommentar får man vara beredd att få en tillbaka."
"jag svara på hans vinklade kommenter med samma attityd"

Där fick tydliga svar från början ändå ältar du personangrepp mot mig, det måste var sjukt känsligt för dig nästa som att du vore en Fanbo.... Nej omöjligt.

Redigering:
Okej så här ligger det till, jag tog åt mig hans kommenter på fel sätt och såg rött sen börja jag skriva rätt snabbt och tog i lite extra som man lyckas göra ibland.
När jag kollar i efterhand ser jag att det är löjligt att påstå att han är en fanboy eller till och med löjligt att kommentera att någon är fanboy, jag håller inte riktigt med honom bara och jag säger inte att COD är dåliga spel utan i min värld går dessa spel inte jämföras för att BF3 erbjuder modernare grafik, ljud och den biten. "Kidsen" är inget illa menat utan jag refererar till barn, ungdomar och även äldre som tex 25 men det kanske är mest i USA man säger så. Fatta mig inte fel, åldern har ingen betydelse.
Jag kan inte påstå att jag är en fanboy eller har direkta favoriter speciallt inte i spel-sammanhang, det är verkligen inte ofta jag spelar BF3 eller COD men jag har spelat så mycket att jag kan ha en uppfattning om de.
Jag prioriterar väldigt mycket om spelet är snyggt, hur gubbarna rör sig, natur, ta sönder föremål osv därför blev min kommenter som den blev. Hoppas du förstår.

Kanske ska förtydliga, jag gjorde inlägget med lite ironi och en smula överdrift likt den jag citrerade som jag sa.
(Tycker jag)
Det känns som du är i denna tråd endast för en sak, tack.
Jag ska inte säga något om dig.

Observera!!!! Vi har olika åsikter

Både cod och bf har tappat sin färg.
De båda är säkert jättebra spel nu för tiden, men det var bättre för.
Punkt slut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kvistarn:

Både cod och bf har tappat sin färg.
De båda är säkert jättebra spel nu för tiden, men det var bättre för.
Punkt slut.

Ett bf2 i bf4 grafik hade vart så otroligt coolt. Dom kunde bara fixat vapnena lite och lagt in nya animationer när man springer etc också. Men allt annat EXAKT identiskt. Fan alltså, i nästa universum kanske,,,

Permalänk
Medlem

För dyrt, ett nytt PC-SPEL SKA inte kosta 699kr för en DIGITAL kopia UTAN en MELLANHAND!
Specialutgåvan utav BF3 kostade inte mer än 499kr, I butik I ett FYSISKT format.

Jag har fått nog utav att bli buttfucked av EA, så det lär de glömma.
Ja visst, någon stackare kommer säkert tycka det är kul att spela samma spel 1500 timmar, och då är det säkert väl spenderade pengar.
Men vi andra då, som faktiskt har lite krav på spelet och tycker att ett spel ska ha vissa kvalitéer för att det ska vara värt att nöta i veckor?
Är de inga direkta stora nyheter eller större förändringar sen bf3 och cod 4 - Blops 2 så ser jag ingen glädje i att spela samma sak om igen som jag gjort sen 2007.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Ett bf2 i bf4 grafik hade vart så otroligt coolt. Dom kunde bara fixat vapnena lite och lagt in nya animationer när man springer etc också. Men allt annat EXAKT identiskt. Fan alltså, i nästa universum kanske,,,

eller ett bf1942, eller ett Vietnam, eller ett 2142... eller vadfaán som helst, less på repetern, börja från scratch och hitta på något nytt kanske? Korea kriget? finska vinterkriget? Japan-kina? renässanstiden?

Permalänk
Medlem

Jag undrar verkligen vad som hände med den klassiska andan av att verkligen utveckla ett spel så långt det går, jag menar att de säger att de har "förbättrat" animationer mm i Battlefield 4, vilket de kunde de ju göra i BF3 och göra det spelet bättre innan de gick vidare till nästa upplaga. Inte är det dåligt nog att vi inte erbjuds verktyg för att förbättra själv, utan de kan inte fixa normala saker som mer erfarna gamers kan lägga märke till. Vi ha tex. fått hållas med en hel del buggar i BF3 sedan släppet.

Mina personliga åsikter kring vad jag såg i detta demo är att det inte gav mig någon direkt WoW känsla(inte spelet). Det jag ser utöver en någorlunda förbättrad spelmotor är att vi får lite nya vapen och kartor. Ser heller inte logiken i att hugga någon precis samma varje gång när du skall gå in med kniven. Har sagt till mig själv att det inte blir något mer Battlefield, förmodligen lär jag köpa det till slut med just nu känner jag i alla fall inte suget. Det enda intressanta just nu är då SP delen, kan bara hoppas att de släpper BF4 med "unscripted" COOP, något som eftersaknades helt i Battlefield 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvistarn:

För dyrt, ett nytt PC-SPEL SKA inte kosta 699kr för en DIGITAL kopia UTAN en MELLANHAND!
Specialutgåvan utan BF3 kostade inte mer än 499kr, I butik I ett FYSISKT format.

Jag har fått nog utav att bli buttfucked av EA, så det lär de glömma.
Ja visst, någon stackare kommer säkert tycka det är kul att spela samma spel 1500 timmar, och då är det säkert väl spenderade pengar.
Men vi andra då, som faktiskt har lite krav på spelet och tycker att ett spel ska ha vissa kvalitéer för att det ska vara värt att nöta i veckor?
Är de inga direkta stora nyheter eller större förändringar sen bf3 och cod 4 - Blops 2 så ser jag ingen glädje i att spela samma sak om igen som jag gjort sen 2007.

Jo jag vet de ska egentligen inte kosta så mycket. Men vi alla vet att "EA" är rätt skumma typer lägger till några 100 lappar på spelet när de inte kosta så mycket egentligen. Jag köper inte mina spel där. Webbbutiken/affären nästan vadsomhelst förutom där.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke074:

Jo jag vet de ska egentligen inte kosta så mycket. Men vi alla vet att "EA" är rätt skumma typer lägger till några 100 lappar på spelet när de inte kosta så mycket egentligen. Jag köper inte mina spel där. Webbbutiken/affären nästan vadsomhelst förutom där.

ett bra exempel:
Lord of the Rings: War in the North
Origin: 999kr (skojar inte)
steam: 19,99 Euro

Sen tycker jag det är fullt av EA att sälja "genvägs-paket" till ex bf3, där du kan köpa igenom dig mer än 1000h speltid, och istället betala 299kr och få alla vapen upplåsta och alla uppgraderingar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvistarn:

ett bra exempel:
Lord of the Rings: War in the North
Origin: 999kr (skojar inte)
steam: 19,99 Euro

Sen tycker jag det är fullt av EA att sälja "genvägs-paket" till ex bf3, där du kan köpa igenom dig mer än 1000h speltid, och istället betala 299kr och få alla vapen upplåsta och alla uppgraderingar.

Oh my god de va ju lite onödigt dyrt för ett spel.

Jo när du säger så, så är EA ohört bra iaf igen tvivel Ja de är tur att de finns andra ställen som är billigare fast samma spel. Tummen upp för de finns fler webbbutik/affär.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toxid_Fox:

Dom jobbar på det, om jag inte mins fel så ligger det en trailer ute nu.

Har ej hittat nåt om det då jag har sökt.. Söker nu utan resultat.. Vet att de har snackat om att de vill göra en uppföljare, men har inte hört att det är bekräftat..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvistarn:

Både cod och bf har tappat sin färg.
De båda är säkert jättebra spel nu för tiden, men det var bättre för.
Punkt slut.

Inte för att någon bryr sig... men detsamma gäller ju även MOH Warfighter som verkligen verkar lida av identitetskris och ser mer ut som en sammanslagning av MW3 och BF3 utan dess positiva delar (om det finns några)... och jag som gillande MOH-serien

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av gendiish:

Riktigt taggad för 4an!
Mycket negativa kommentarer här ser jag, låter som att ni redan spelat spelet!

Vi har spelat 3an så vi har väl i stort sätt spelat 90% av 4an med då?

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Ja, jag har färdig och har sagt mitt i förra inlägget och eftersom jag vågar säga att jag gjorde fel ser jag inte varför du ska kommentera ytterligare.
Människor gör fel ibland eller hur? Jag gjorde det och kommer göra det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

Det han menade var nog det att du inte kan använda huset i sig som dödande "grej". Det man gör nu är ju att spränga bort väggen för att kunna skjuta den bakom, eller om man har tur, döda nån med explosionen. Skulle vara fränt om man tex kunde gå en gångbro att rasa ner och döda dom under. Eller att taket kollapsar på den som är där inne. Eller som sagt - att man kan dö av splitter från väggarna, inte bara när man står 10 cm från väggen. Skulle ge lite mer än den "kvasirealism" BF3 innehar.

Du kan döda folk i hus? och har kunnat sedan BC2? endast vissa hus dock...dem mindre

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

??

Skrivet av daskedennis:

Bättre optimering nu kanske??

E-sportstöd??

Bättre kartor som passar till 8v8 och framför allt 32v32?!

Mindre CoD??

Mindre Cod??
eh? hur då menar du
själv skulle jag villja att dom tog lite från Cod : )
hard mode i Bf har för mycket hp på soldaterna och skulle älska en no respawn så man får vänta tills rundans slut. fast detta är inte från Cod i sej detta är från AA om jag skall vara 100% rätt : )

Permalänk

Vart ser folk COD i Battlefield? Detta är singleplayer, inte multiplayer. Känns lite tidigt att bedömma spelet efter en singleplayertrailer på 17 minuter. Battlefield 3 car inte heller COD, Battlefiled 4 lär inte heller vara det.

Permalänk
Medlem

Och det nya introt/utrot, det kan ju dra åt helvetet. Hoppas att dom inte kommer ha det för det skulle ju vara förskräckligt synd att slänga bort deras gamla theme.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Inaktiv

Konsolspel, field-of-view 70, Origin, DRM-servrar, Premium, DLCs, EA.. nej tack, blir inge mer Battlefield för min del.

Permalänk

Blir nästan chockad när man läser denna tråd! Oj vad folk klagar! Tycker de har gjort en grymt bra jobb med Battlefield 4, klart över min förväntan iallafall! Tappade nästan hakan när jag såg videon på in game! Vet att detta spel kommer att bli riktigt riktigt bra, givet köp!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvistarn:

de la på frakt, tull och moms, oavsett datatrafik eller skivformat, troligen. som allt annat. Precis samma sak med nya simcity. kostar 60 dollar i staterna, kostade 599 i sverige.

Tull och frakt på en icke-fysisk produkt? Med 25% moms (är det det på digitala produkter?) skulle den kostat $86 här och inte $107 (under förutsättning att det inte är någon sales tax inkluderad i USA-priserna som skulle dras bort först). Sen förklarar det ändå inte varför EU zonens priser är lägre än hos oss.

Den fysiska produkten finns inte än, bara digital förhandsbokning, så att de skulle varit mentalt slappa och satt samma pris oavsett format stämmer inte heller. Dessutom har vi ju tidigare sett upprepade gånger att de digitala utgåvorna har separat prissättning och tvärtom brukar vara dyrare än de fysiska. Men det var likadant med BF3, priserna i Sverige var högre än EU och USA på precis samma sätt, $49 - 49 euro - 499 kr för premium

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Nä det är 3.0. Jag vet, det är sorligt. Hade förväntat mig mer än bara lite bättre ljus. UE3->UE4, där har vi ett lyft värt namnet. Frostbite 3.0 borde ha hetat 2.5 och väntat med 3.0 tills dom kunde ge oss lite mer ögongodis.

Håller 100% med 2.5 skulle jag nog med kalla det, hade dom fixat displacement och raytraced reflektioner så skulle det funka att kalla det Frostbite 3.0

Vist dom lär iof har gjort ganska mkt jobb på spelmotorn med tanke på att dom har 100 personer till att bara jobba med att förbättra frostbite spel motorn.

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Varför gör dom inte en apple och kallar det för battlefield 3S

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

jag är övertygad det är på pc detta utspelar sig , dock med en ahndkontroll

ok jag kan sträcka mig till det med men som du säger så är det inte med en mus

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet vad BF4 handlar om just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Är det nån som vet vad BF4 handlar om just nu?

Hur ska vi tjäna mera pengar ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av niake:

Hur ska vi tjäna mera pengar ;D

hah, good one XD

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 Trailer Breakdown (Battlefield 4 Gameplay/Commentary)

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro