Kan man använda vattekylning till ett LAN-bygge?

Permalänk

Kan man använda vattekylning till ett LAN-bygge?

Jag ska snart köpa mig en ny mindre dator. Då undrar jag om jag kan köpa en vattenkylning till CPU'n som till exempel NZXT Kraken X40. Med tanke på att jag kommer flytta på datorn endel, kommer det skada en vattenkylare såsom kraken x40 och läcka vatten i hela datorn, eller kommer det inte bli några problem? Hur tåliga är såna "closed loop" vattenkylare?
Tack!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Temjin TJ08B-E | RAM: Corsair LP 8gb @ 1600MHz | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | GPU: ASUS Geforce GTX 780 OC 3gb | CPU: Intel i5 4670k @ 3.4 GHz | PSU: Corsair AX850 | Lagring: x2 Samsung 840 Pro 256gb i RAID 0 |

Permalänk
Hedersmedlem

Det kommer nog funka fint skulle jag tro. Så länge man inte är och sliter i slangarna så är det nog lungt. Däremot så har ju en vattenkylare á la NZXT Kraken X40 t.ex. fler saker som kan gå sönder än en vanlig luftkylare, samt att konsekvenserna vit ett eventuellt haveri kan bli större. På en luftkylare är det i princip endast fläkten som kan gå sönder. Med en vattenkylare så kan både fläkten samt pumpen haverera. Dessutom så finns alltid risken för vattenläckage. Jag försöker inte skrämma dig, för jag tror ändå att risken för ett haveri är försvinnande liten hur som helst, men det kan ändå vara värt att ha det i åtanke.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Har haft en Antec 620 i lite över 2 år nu. den har utan problem följt med på ett 20-tal LAN kanske. fungerar fortfarande.

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

om du ska ha den som lan dator bör du nästan ta nån form av slutet vatten system.. Ska du ha en heatsink i som presterar liknande så är du uppe i Noctua NHD 14, silver arrow osv.. och dom kräken är Tunga och kan skada moderkortet vid flytt om man ej är försiktig..

Så kör på ett slutet system!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!