Battlefield 4 rullar på Radeon HD 7990

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Nu får du ursäkta men vad menar du med att "de körde alla test på en dator"? Kan du vara snäll och förklara dej bättre.Menar du att renderings/stuttering/runt frame problemen cf har skulle vara avhängiga av vilken cpu/minne/hårddisk/nätagg etc,etc du sitter med i din dator och inte i drivrutiner/hårdvara i grafikkortet?

Nej. Jag menar att det bör kunna bli mindre eller mer problem med olika konfigurationer.

Vilket bör säga sig självt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Nej. Jag menar att det bör kunna bli mindre eller mer problem med olika konfigurationer.

Vilket bör säga sig självt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror du får ge mej exempel för du har helt tappat mej.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Ehh va? lite tidig påskfylla lr var fan hittade du att ja skulle anv AMD drivrutiner till mitt GTX670? sluta röka det du röker....

Efter att ha ungefär 8-9 års erfarenhet från denna branschen. Ca 5 år på serversidan som nätverkstekniker och nu de senaste 4 åren som säljare och tekniker på konsumentsidan så är min samlade erfarenhet att AMD strular MER när det gäller drivrutiner. Speciellt om man t.ex. har en Intel CPU och AMD grafikkort som då medför fler drivrutiner som skall "samarbeta". Ja vet många kunder o kompisar som har haft och har problem med AMD. Givetvis finns det en del med problem med Nvidia också, men MIN åsikt är att AMD strular mer.

Men Bygg ihop en billig/dyr rigg med moderkort för AMD´s processorer, en billigare/dyrare AMD processor, och ett grafikkort från AMD.
Jag har haft AMD sedan jag var 12år, nu är jag 22år och mina kort har aldrig strulat, inte ens med Intel.
Dock så kan jag mycket väl tänka mej att ett AMD grafikkort strular mer med Intels processorer än AMD´s då AMD har mer makt och frihet att skräddarsy funktionalitet om allt kommer från dem ungefär samma sak med Nvidia och Intel.
Precis som en tidigare talare skrev, så är det väldigt individuellt när det gäller spel och flyt.
Ett spel som flyter för mig kan lagga råpung för dig.
Ett exempel har jag verkligen i spelet WRC 2.
På en hemsida så fanns det ungefär 384 kommentarer, där det stod (Jävla skitspel det enda det gör är att lagga).
Jag testade spelet och det flöt som vatten från ett hög-trycks-tvätts-munstycke.
Svaret dom fick från mig var.
Spelet laggar inte ett skit skyll inte på speltillverkaren om ni köper era datorer hos Biltema.
Fast så har jag också.
Cooler Master Haf X
Corsair AX 1200
Asus Crosshair IV Extreme
AMD Phenom II 1100T Black Edition
HDD 160gb
HDD 2tb
AMD Radeon HD 6990 Antilles.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Tror du får ge mej exempel för du har helt tappat mej.

Stuttering tror jag inte bara handlar om drivrutiner utan även annat. Dvs olika konfigurationer.

Finns många olika kort både nvidia/amd som går köra i sli/cf.

Finns massor med cpuer/moderkort/minnes-konfigurationer.

Skulle vara intressant med ett test av detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|