Vill inte synas på facebook, hur gör jag?

Permalänk
Medlem

Vill inte synas på facebook, hur gör jag?

Jag vill inte kunna bli hittad på facebook, tidigare har jag haft det som så man inte kunnat hitta mig när man söker på facebook och att bara jag kan lägga till vänner. Men nu hittar jag inte dessa inställningar, någon som vet hur man gör?

Jag vill att mina vänner ska se min facebook. Men inga andra ska kunna se att jag har en. Endast mina vänner som är inloggade på facebook ska se mina inlägg, kommentarer, foton och att jag ens existerar på facebook.

Jag hade det så här innan så jag vet att det är möjligt, men nu hittar jag inte inställningarna!

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evolved:

Jag vill inte kunna bli hittad på facebook, tidigare har jag haft det som så man inte kunnat hitta mig när man söker på facebook och att bara jag kan lägga till vänner. Men nu hittar jag inte dessa inställningar, någon som vet hur man gör?

Jag vill att mina vänner ska se min facebook. Men inga andra ska kunna se att jag har en. Endast mina vänner som är inloggade på facebook ska se mina inlägg, kommentarer, foton och att jag ens existerar på facebook.

Jag hade det så här innan så jag vet att det är möjligt, men nu hittar jag inte inställningarna!

Tacksam för svar!

Går verkligen det? För om dina vänner kommenterar din bild så ser väl alla deras vänner bilden och kommentaren.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ronja_ww:

Går verkligen det? För om dina vänner kommenterar din bild så ser väl alla deras vänner bilden och kommentaren.

Ja så var det innan, jag hade kompisar som jag inte var vän med på facebook som hade den inställningen. T ex om dom kommenterade en bild så syntes det för mig som att ingen hade kommenterat den.

Permalänk

Är det inte lättare att bara tabort facebook kontot istället?
Vilka fånerier vissa håller på med.....

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikBre:

Är det inte lättare att bara tabort facebook kontot istället?
Vilka fånerier vissa håller på med.....

Jag vill inte att alla ska kunna hitta och lägga till mig som vän på facebook, som det var innan så kunde endast jag lägga till vänner. Jag vill fortfarande kunna ha min släkt och mina nära vänner som vänner på facebook, så att dom kan se mig. Men jag vill slippa vänförfrågningar och statusuppdateringar från folk som jag egentligen inte bryr mig om. Jag har provat att ta bort folk från facebook som lägger upp enligt mig onödiga statusar vart 3:e timma som "mmm.. kebab till lunch idag, smaskens", men jag har märkt att de flesta personer resonerar som så nu för tiden, att är man inte vänner på facebook så är man inte vänner i verkligheten. Så det är främst därför jag inte vill synas på fb, för att slippa sådant tjafs och irritationer.

Permalänk
Permalänk
Musikälskare
Skrivet av GaMeR2K5:

Vad finns det för fördelar med anonymiteten online? Jag kan bara se nackdelar.

Haha good one

Aha du menar allvar?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?