Fredagspanelen 54: Haswell prestandatestad, grafikkort i mellanklassen och Battlefield 4

Permalänk
Medlem

Trevlig påsk på er! Blir perfekt kolla fredagspanelen till lite mat strax

Permalänk
Medlem

Ni var på rätt spår, Cyrix gick ihop med National Semiconducter och köptes sedan upp av VIA

Satt själv också med en Cyrix 486DX2-66mhz, hade senare också en Cyrix MII 266+ (tror jag den hette. xD

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Det ska komma nya logitech g430. Snälla gör en review på Razer tiamat 7.1

Har förbeställt 2 GTX Lennart, Glad påsk!

Visa signatur

| CPU : Intel core i5 2500K | MBO : MSI Z68A-GD65 G3 | RAM : 2x4GB Corsair Vengeance Low Profile Blue
| GPU : X2 MSI GeForce N580GTX Lightning 1500MB | MONITOR : Asus VE278Q
| CASE : NZXT Phantom Special Edition
| PSU: Thermaltake toughpower grand 750w 80plus GOLD

Permalänk
Medlem

vad betyder gröna inlägg?

Visa signatur

CPU: Intel I7-6700K SKYLAKE @ 5200Mhz RAM: 4x 8GB Corsair Vengeance 2133MHZ DDR5
GPU: Asus GTX 980Ti Tripple SLI SSD: 500GB Samsung 850 Pro
HDD: 25TB WD RED PSU: Corsair AX860i
Chassi: Fractal Design R2 XL Mus: Microsoft 3.0
Tagantbord: QPAD MK-85 Pro mekaniskt Högtalare: Dali Mentor 6 frontar XTZ-bas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nebu:

vad betyder gröna inlägg?

Inläggat har blivit "gillat" ett par gånger tror jag.

Permalänk
Inaktiv

Alltid lika underhållande. Trevlig helg på er alla!

Permalänk
Administrativ avgift

Hmm bara jag som får tankarna att köpa typ streamcom chassin och sen kapa ur så grafikkortet hänger utanför chassit? :)! Juste sweclockers uppgift hitta ett bra chassi till 670 mini ^^!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
ASUS Nordic

Riskorn per minut! Haha så jäkla roligt

Jag skulle kunna ha använding av denna lilla ordvitsen, får jag sno?

Permalänk
Medlem

Schteeek

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Med hur mycket sponsrar Coca Cola er?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Älskar placeringen av Cola Zeron Fast ni skulle fått spons av nått tilverkare av påskmust iat

Men måste säga att det är superbra! Ta in så mkt "smyg" reklam ni kan för att få in mer cash så ni kan åka till fler mässor och testa mer komponenter! (Men vill inte se någon damsugare eller dyligt mitt på bordet!)

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

Ni var på rätt spår, Cyrix gick ihop med National Semiconducter och köptes sedan upp av VIA

Satt själv också med en Cyrix 486DX2-66mhz, hade senare också en Cyrix MII 266+ (tror jag den hette. xD

Cyrix team lades för övrigt ner och utveckling togs över av Centaur, det är med hjälp av Centaurs patent de fick fortsätta utveckla Intel-kompatibla processorer också. Centaur Technologies är fortfarande ett dotterbolag i Texas och designar x86-64-processorer med så lite som 100 medarbetare. De får även in wafers från TSMC i den anläggningen, det är någon annan i Texas som skär upp dem, men de monterar och testar chip på förpackningarna där själva. Via/Centaur-chip skulle vara riktigt trevliga om det inte var för Vias hemska chipsets. National Semiconductor köptes för övrigt inte utan de sålde bara ut Cyrix och några medarbetare, som senare fick sparken. National gick samman med TI 2011 däremot. National hade 5800 anställda 2010, och hade främst en stor portfölj med analoga produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Stäm mig.

Glad påsk på er! Ta det lugnt med äggen och passa på att ladda batterierna. Själv är jag på minisemester i Nederländerna..

Skickades från m.sweclockers.com

Ta det lugnt med rökat så du inte ramlar i någon kanal!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Stäm mig.

Glad påsk på er! Ta det lugnt med äggen och passa på att ladda batterierna. Själv är jag på minisemester i Nederländerna..

Skickades från m.sweclockers.com

Detsamma.

När du drack, kan gissa att du höll dig från att rapa?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Riskorn per minut, lol

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Relik 📜

För att få slut på märkliga spekulationer.. Vi är inte sponsrade av Coca Cola, jag dricker en för jag var törstig vid inspelningen. Inga konstigheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Boost!

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av emilakered:

För att få slut på märkliga spekulationer.. Vi är inte sponsrade av Coca Cola, jag dricker en för jag var törstig vid inspelningen. Inga konstigheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kommenterade inte på att du gjorde skamlös reklam för Coca Cola, utan att du drack Zero. I mina kretsar anses det vara lite av en dödsynd då den smakar så förskräckligt Det var alltså ett skämtsamt menat inlägg, borde kanske förtydligat det ifrån början.
Förövrigt så var det en utmärkt fredagspanel, och jag tycker Jacob borde testa Asus nya Zenbook Touch, gärna både 15" och 13" versionerna

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Jag kommenterade inte på att du gjorde skamlös reklam för Coca Cola, utan att du drack Zero. I mina kretsar anses det vara lite av en dödsynd då den smakar så förskräckligt Det var alltså ett skämtsamt menat inlägg, borde kanske förtydligat det ifrån början.
Förövrigt så var det en utmärkt fredagspanel, och jag tycker Jacob borde testa Asus nya Zenbook Touch, gärna både 15" och 13" versionerna

Får hålla med dina kretsar, light versionerna av coca smakar horribelt. Sötningsmedel smakar illa. Hellre vatten.

I övrigt, tycker Jonas ska visa upp sina fina påskägg sedan med ett fint galleri eller något

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

Tänkte kommentera att ni var en dag sen med fredagspanelen då det är lördag idag... Men så kom jag på att det var Fredag ändå :S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MrAdde:

Jag kommenterade inte på att du gjorde skamlös reklam för Coca Cola, utan att du drack Zero. I mina kretsar anses det vara lite av en dödsynd då den smakar så förskräckligt Det var alltså ett skämtsamt menat inlägg, borde kanske förtydligat det ifrån början.
Förövrigt så var det en utmärkt fredagspanel, och jag tycker Jacob borde testa Asus nya Zenbook Touch, gärna både 15" och 13" versionerna

Till Coca Cola Zeros försvar så smakar den i alla fall bättre än Light. Jag grävde ett tag i det där när den lanserades och försökte reda ut skillnaderna. Ett tag var det ett annat sötningsmedel i Light men det blev borttaget när någon kom på att det inte bröts ner i kroppen utan bara följde med ut vilket är extremt dåligt. Så då var det exakt samma sötningmedel i båda. Skillnaden, förutom färgen på burken är två.
1, Coca Cola Zero har lite mer smakämnen i sig för att dölja smaken av sötningsmedel.
2, Coca Cola Zero är ett nytt varumärke för att tilltala killar. Coca Cola Light har tydligen blivit väldigt feminint i många länder vilket kan vara kopplat till deras reklamer med tjejer som joggar och dricker Light för att hålla formen. Så de behövde en ny produkt för killar som inte ville dricka socker och som var för manliga för att dricka Cola Light. Därför skapade de Zero med en häftig svart burk och en extremt testosterondoftande reklamfilm som jag inte är helt säker på om den verkligen var ironisk. Extremt fånigt är det hur som helst men jag föredrar ändå Zero före Light eftersom den smakar mindre sötningsmedel.

Det var dagens värdelösa vetande.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nebu:

vad betyder gröna inlägg?

Att inlägget är miljövänligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Min fundering är såklart hur många riskorn per minut kylaren på GTX Lennart klarar av?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: Intel Core i5-3470 GPU:Gigabyte Radeon R9 270X 2GB RAM: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600MHz MB: Gigabyte GA-B75M-D3H Lagring: Kingston SSDNow V300 120GB, WDl Caviar Green 2TB PSU: Fractal Design Integra R2 500 W OS Windows 7 64 bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nyhet:

Trots påskledigt står SweClockers redaktion redo med ännu ett avsnitt av Fredagspanelen. På agendan finns allt mellan Intel Haswell och senaste nytt från testlabbet.

Läs artikeln

Min fru gick förbi nyss då jag satt och kikade på fredagspanelen och sa att ni ser då ut som två riktiga datornördar, åtminstone han till vänster fast hon menade höger..ha ha (glimten i ögat)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel92:

Boooooooooost!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av emilakered:

För att få slut på märkliga spekulationer.. Vi är inte sponsrade av Coca Cola, jag dricker en för jag var törstig vid inspelningen. Inga konstigheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är faktiskt det jag trott med.
Ni är ett par sköna grabbar som inte styrs av reklam i allt för stor utsträckning (även om jag vet att ni till viss del finansieras utav reklam på hemsidan, som jag blockerar *bad*) men man dricker vad man vill, när man vill. Sweet!
Underbart att zippa på en Red Bull tex.

... Men något jag under min bara hud inte kan förstå, och detta har jag reflekterat över flera gånger - hur kan Jonas dricka kaffe vid inspelningen?
Han zippar på den där koppen i 20-25 minuter, alltså kallt kaffe är INTE gott :cry:

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Battlefield 4 Trailer Breakdown (Battlefield 4 Gameplay/Commentary)

De är så coolt för ögonen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Det om det.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Hallå Asus!

Visa signatur

Alpha: Cpu: i7 920 @ 2.67 Gpu: msi 970

Permalänk
Skrivet av Nebu:

vad betyder gröna inlägg?

Att ett inlägg har blivit gillat mer än 3 gånger.

Skrivet av XpreS:

Det om det.

Ja precis, inga konstigheter haha

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50