Geforce GTX Titan funderingar

Permalänk

Geforce GTX Titan funderingar

Tjenare.
Jag har skaffat mig ett Geforce titan men när jag prövade lira black ops 2 tycker jag att spelet inte har samma flytt som mitt förra grafikkort xfx 7970, jag har slagit på att grafikkortet ska använda maximal prestanda och har prövat utan v-sync men tycker att spelet har jätte dåligt flytt tex att det hackar till då & då och slår jag på v-sync tycker jag spelet blir skit segt ungefär som att jag spelar i 30fps. Hur kan jag åtgärda detta så jag får samma flytt som på mitt xfx kort ? ska jag köpa ett till titan eller kan jag mixtra med iställningar någonstans ?
Använder sig geforce av någon annan teknik än vad radeon korten gör ?
Snälla kan någon svara för jag blir knäpp :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe1234:

Tjenare.
Jag har skaffat mig ett Geforce titan men när jag prövade lira black ops 2 tycker jag att spelet inte har samma flytt som mitt förra grafikkort xfx 7970, jag har slagit på att grafikkortet ska använda maximal prestanda och har prövat utan v-sync men tycker att spelet har jätte dåligt flytt tex att det hackar till då & då och slår jag på v-sync tycker jag spelet blir skit segt ungefär som att jag spelar i 30fps. Hur kan jag åtgärda detta så jag får samma flytt som på mitt xfx kort ? ska jag köpa ett till titan eller kan jag mixtra med iställningar någonstans ?
Använder sig geforce av någon annan teknik än vad radeon korten gör ?
Snälla kan någon svara för jag blir knäpp :/

Håll dig till en tråd Inte tillåtet att korsposta, dvs samma ämne på 2 trådar. annars låser moderatorn trådarna så ta bort en

Permalänk
Medlem

Har dy nyaste drivrutinerna?

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka kortet och skaffa 690

Permalänk

Enbart för att jag posta 2st olika trådar som egentligen skiljer sig lite ifrån den andra är pga att få svar från båda delar.

Permalänk

Jo jag har dem senaste drivrutinerna för titan kortet och jag har prövat en senare version också bara för att pröva.
Vet du om titan kortet använder sig av någon annan teknik än xfx korten gör när man inte får samma flytt i spelet ?
Kan jag ändra något i control panel för nvidia för att stabilisera kortet i black ops 2 tex ?

Permalänk

Jo det är ju en värre model just för en singel gpu men funderar ju eventuellt att skaffa sli senare därför skappa jag titan kortet.
Men just för tillfället börjar jag ångra mig helvete mkt när spelet blir helt värdelöst med titan. Jag prövade tex ställa ner skärmen till 120hz och skulle göra att spelet inte skulle gå över den delen och tycker ändå spelet blir dåligt ändå :/

Permalänk
Medlem

Ominstallerade du windows efter installationen av nytt graffe?
Får jag fråga dig varför du behöver ett GTX Titan till COD BO2?

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe1234:

Tjenare.
Jag har skaffat mig ett Geforce titan men när jag prövade lira black ops 2 tycker jag att spelet inte har samma flytt som mitt förra grafikkort xfx 7970, jag har slagit på att grafikkortet ska använda maximal prestanda och har prövat utan v-sync men tycker att spelet har jätte dåligt flytt tex att det hackar till då & då och slår jag på v-sync tycker jag spelet blir skit segt ungefär som att jag spelar i 30fps. Hur kan jag åtgärda detta så jag får samma flytt som på mitt xfx kort ? ska jag köpa ett till titan eller kan jag mixtra med iställningar någonstans ?
Använder sig geforce av någon annan teknik än vad radeon korten gör ?
Snälla kan någon svara för jag blir knäpp :/

Konstigt.
Du behöver verkligen INTE ett till.
Jag provade precis Blops 2 på min burk och får konstant 120 FPS som jag begränsar det till eftersom jag kör i 120 Hz.

edit: Men avinstallerade direkt, urk vilket hemskt dåligt spel jämfört med BF3.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Rensat de gamla AMD-drivarna med Driversweeper?

Det finns en del fall där det krävts ominstallation av windows,
för att lösa efterhängsna problem vid AMD-nVidia-AMD byten.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

Jag formatera datorn när jag skaffa mig titan kortet. Jag skaffa inte titan kortet enbart för black ops 2 men min fråga just kring grafikkortet är angående black ops 2 pga det är bara där jag upplever problem.

Permalänk

Jag har stabil fps på 120hz men upplever inte samma spel känsla som med mitt xfx radeon kort. Jag har lirat black ops 2 sedan det kom ut och spelat hela tiden med mitt 7970 och när man byter grafikkort så fick man en hemsk känsla att spelet lagar till på någon konstigt sätt då & då :/ Har du ändrat nå iställningar i control panel på nivida ? Hehe jaa kanske black ops 2 är hemsk men jag har vant mig med den spel motorn och tycker att bf3 är dåligt istället haha
Skulle du kanske kunna posta dina inställningar på din control panel om du har gjort nå större förändringar ?

Permalänk
Medlem

Vad har du för fps i BO2 när du spelar då? För mig hackar även BO2 fast jag har bra fps och detta beror säkert på lagg i nätverksuppkopplingen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Jag formatera hela datorn när jag satt in titan kortet. Det finns ingen möjlighet att nå amd drivers är kvar att spökar i datorn :/
Alltså frågan jag ställer kanske är svår för folk att svara på om dem inte har prövat att gå från ett xfx radeon kort till ett titan.
Men kanske någon person som har använt sig av geforce korten senaste år kanske har nå tips att ge mig i kontroll panelen för nvidia kortet som kanske gör att det blir bättre. Jag har använt mig av radeon korten senaste åren pga jag tycker man får ut mer prestanda för pengarna än nvidia korten för dem är överdrivet dyra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebbe1234:

Jag formatera hela datorn när jag satt in titan kortet. Det finns ingen möjlighet att nå amd drivers är kvar att spökar i datorn :/
Alltså frågan jag ställer kanske är svår för folk att svara på om dem inte har prövat att gå från ett xfx radeon kort till ett titan.
Men kanske någon person som har använt sig av geforce korten senaste år kanske har nå tips att ge mig i kontroll panelen för nvidia kortet som kanske gör att det blir bättre. Jag har använt mig av radeon korten senaste åren pga jag tycker man får ut mer prestanda för pengarna än nvidia korten för dem är överdrivet dyra.

Och så köper du Titan av alla kort? Hur tänkte du där? Det är ju det sista kortet man tänker på om man vill ha prestanda för pengarna.

För att återgå till ditt problem, vilken drivrutin kör du på? Testat att installera om den och se vad som händer?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Jag har stabil fps 120hz men ändå får jag något slags lag och det känns jäkligt weird. Jo jag har varit inne på internet uppkopplingen men det är ju exakt samma uppkoppling som jag hade tidigare sen jag bytte upp mig till titan kortet. Jag har ju en msi gt70 och den har inget lag överhuvudtaget på det sättet så jag tycker att lagget ska finnas på båda datoterna om det skulle vara nå fel med uppkoppling. Jag har ju exakt samma komponeter kvar i datorn utöver ett titan kort. Jätte svårt att beskriva men tycker spelet har riktigt dåligt flytt sen jag byte grafikkort och överväger att byta tillbaka och köpa ett till 7970 och köra i crossfire dock skulle jag föredra att lira med titan kortet.

Permalänk

Alltså pengar är långt ifrån problem för mig men har alltid resonera så här varför ska jag köpa ett grafikkort som är 2000kr dyrare om jag bara får ut tex 5-7fps mer ? Jag är fullt medveten om att titan är det sista kortet man får prestanda för pengarna men var så nyfiken att pröva kortet osv och testa pröva nvidia korten för en gång skull, kanske ett jätte dåligt beslut hehe
Jag kör med 314.22 version

Permalänk

Jo jag har prövat installera om drivrutinerna samt pröva en äldre version också men det blir samma fel ändå

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebbe1234:

Alltså pengar är långt ifrån problem för mig men har alltid resonera så här varför ska jag köpa ett grafikkort som är 2000kr dyrare om jag bara får ut tex 5-7fps ? Jag är fullt medveten om att titan är det sista kortet man får prestanda för pengarna men var så nyfiken att pröva kortet osv och testa pröva nvidia korten för en gång skull, kanske ett jätte dåligt beslut hehe
Jag kör med 314.22 version

Fast då är det inte lönt att klaga på att korten är dyra om du resonerar på det sättet eller hur?

Titan har sin målgrupp och det är inte för dom som är rädda om sin plånbok.

Skrivet av Sebbe1234:

Jo jag har prövat installera om drivrutinerna samt pröva en äldre version också men det blir samma fel ändå

Äldre driver är inte lönt att pröva, Titan fick ju inte stöd förrän 314.14.

Är det 314.22 du använder? För bevisligen är något fel om det inte upplevs likadant. Har du testat med Adaptiv V-sync?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Enda det skulle kunna bero annat än uppkopplingen är långa renderingstider men det är ett problem som är mer förknippat med AMD.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Hehe nee det kanske är men samtidigt tycker jag än idag att man får ut mer prestanda för pengarna på ett amd kort än nvidia men samtidigt hade jag så svårt att låta bli att testa kortet.

Jo jag använder mig av 314.22. Jo jag har prövat med adaptiv v-sync och då försvinner problemet direkt men då upplever man att spelet blir så otroligt segt ungefär som man kör med 30fps :/ Alltså jag vill ju helst köra utan v-sync och få ut samma spel upplevelse som med radeon kortet. Jag är säkert jävligt barnslig men jag är en person som vill ha ut den maximal speluppelvelsen samt ett underbart flytt.

Permalänk
Medlem

Använd citera min vän.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sebbe1234:

Hehe nee det kanske är men samtidigt tycker jag än idag att man får ut mer prestanda för pengarna på ett amd kort än nvidia men samtidigt hade jag så svårt att låta bli att testa kortet.

Jo jag använder mig av 314.22. Jo jag har prövat med adaptiv v-sync och då försvinner problemet direkt men då upplever man att spelet blir så otroligt segt ungefär som man kör med 30fps :/ Alltså jag vill ju helst köra utan v-sync och få ut samma spel upplevelse som med radeon kortet. Jag är säkert jävligt barnslig men jag är en person som vill ha ut den maximal speluppelvelsen samt ett underbart flytt.

Men det är ju något som är fel, du skriker väldigt mycket över prestanda för pengarna och att det presterar kasst. Är det inte bättre att fokusera på problemet än att förkasta något som kanske är orsakat av något användarrelaterat eller någon miss i installationen eller hur?

Det är ju ingen som helst tvekan över att ett Titan är 30-40% bättre i Blops2.
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_Titan_S...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Haha sry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe1234:

Jag har stabil fps 120hz men ändå får jag något slags lag och det känns jäkligt weird. Jo jag har varit inne på internet uppkopplingen men det är ju exakt samma uppkoppling som jag hade tidigare sen jag bytte upp mig till titan kortet. Jag har ju en msi gt70 och den har inget lag överhuvudtaget på det sättet så jag tycker att lagget ska finnas på båda datoterna om det skulle vara nå fel med uppkoppling. Jag har ju exakt samma komponeter kvar i datorn utöver ett titan kort. Jätte svårt att beskriva men tycker spelet har riktigt dåligt flytt sen jag byte grafikkort och överväger att byta tillbaka och köpa ett till 7970 och köra i crossfire dock skulle jag föredra att lira med titan kortet.

Skrivet av Sebbe1234:

Alltså pengar är långt ifrån problem för mig men har alltid resonera så här varför ska jag köpa ett grafikkort som är 2000kr dyrare om jag bara får ut tex 5-7fps mer ? Jag är fullt medveten om att titan är det sista kortet man får prestanda för pengarna men var så nyfiken att pröva kortet osv och testa pröva nvidia korten för en gång skull, kanske ett jätte dåligt beslut hehe
Jag kör med 314.22 version

Skrivet av Sebbe1234:

Jo jag har prövat installera om drivrutinerna samt pröva en äldre version också men det blir samma fel ändå

Dold text

Använd "Citera" och "Redigera" knappen tack

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe1234:

Jag har både ett geforce titan samt ett xfx radeon 7970. Mitt problem är att jag köpte ett geforce titan kort här om dagen pga mitt xfx radeon inte kunde ha stabil fps på 144hz som min skärm stödjer. Mitt geforce titan upplever jag inte alls samma flytt som på mitt xfx radeon utan tycker det hackar till i spelet ibland om jag kör utan v-sync på, slår jag på v-sync upplever man att spelet går i 30fps och det gör ju en galen. Använder sig geforce någon annan teknik än vad radeon gör när spelet inte får samma flytt eller är det nå inställningar i control panelen på nvidia kortet ? Är det någon som kan ge mig ett förslag på detta ?
Eller ska man köpa sig ett till titan kort och köra i sli eller för att få samma flytt eller ska jag köpa 1 till radeon kort och dumpa titan kortet för att kunna nå 144hz ? Kan någon snälla hjälpa mig med detta ?
Har någon prövat black ops 2 i crossfire bridge och i såna fall vad får du ut för stabil fps i black ops 2 ?

Har du testat olika drivrutiner till titan? Samt tagit bort AMD-drivrutinerna? Vad får du för fps om du slår på v-sync? 30? Kollat att din skärm är inställd på 144hz? Testat leka lite med inställningarna i spelet?

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk

Okej jag ska göra det i fortsättning

http://imageshack.us/photo/my-images/715/nvidiaj.jpg/
Där kan du kolla min inställningar

Permalänk
Medlem

Har för mig att motorn i CoD spelen är låst till 109fps. Men det gick ju at gå runt i MW2 och MW3 genom att rota runt i bland settings filen.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Har för mig att motorn i CoD spelen är låst till 109fps. Men det gick ju at gå runt i MW2 och MW3 genom att rota runt i bland settings filen.

Ne inte längre. Du kan använda dig ändå upp till 200hz idag via black ops 2
Men jag vill ha en stabil fps antagligen på 120 eller 144hz utan nå lag överhuvudtaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe1234:
Skrivet av Sebbe1234:

Okej jag ska göra det i fortsättning

http://imageshack.us/photo/my-images/715/nvidiaj.jpg/
Där kan du kolla min inställningar

Och så skriver du nya inlägg utan att citera eller redigera gamla >_>