Udda youtube beteende (mer förklaring i tråd)

Permalänk
Medlem

Udda youtube beteende (mer förklaring i tråd)

Låt oss säga att jag sätter på en 20 minuter lång video och börjar se på den. Efter kanske 7m 48s (Alltid varierande) så tar videon slut, och när man kollar på tidsmätaren så har den nått 100%.

En snabb omladdning av sidan gör att filmen återgår till normal längd, men chans att det händer igen finns.
_____________________________________________________________________________________________________

Problemet har endast uppstått under ett nätverk endast så jag utesluter datorn. Men däremot undrar jag vad det kan vara med nätverket?
Det är en Thomson Gateway TG789vn router med en annan trådlös router som aggerar access punkt.

Permalänk
Medlem

Har också Telia, fast använder inte osmart lösningen så det är nog ett Telia-problem överlag

Permalänk
Avstängd

Händer för mig med även om det är sällan. Gissningsvis så är det flash som håller på som vanligt.

Har inte Telia.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Vill bara säga att jag haft samma problem under en tid med Tele2, dock har det inte hänt på typ 2 veckor.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Reyintaz:

Låt oss säga att jag sätter på en 20 minuter lång video och börjar se på den. Efter kanske 7m 48s (Alltid varierande) så tar videon slut, och när man kollar på tidsmätaren så har den nått 100%.

En snabb omladdning av sidan gör att filmen återgår till normal längd, men chans att det händer igen finns.
_____________________________________________________________________________________________________

Problemet har endast uppstått under ett nätverk endast så jag utesluter datorn. Men däremot undrar jag vad det kan vara med nätverket?
Det är en Thomson Gateway TG789vn router med en annan trådlös router som aggerar access punkt.

Jag upplever samma problem. Det är oerhört jobbigt, speciellt när man lyssnar på musik och inte befinner sig exakt vid datorn. Jag har telia och någon Thomson router (Vet ej modell, svart på framsidan men vit resten).

Youtube har den senaste tiden haft en del problem med buffring osv, så det är inte helt omöjligt att det är hemsidan som spökar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Låt oss säga att jag sätter på en 20 minuter lång video och börjar se på den. Efter kanske 7m 48s (Alltid varierande) så tar videon slut, och när man kollar på tidsmätaren så har den nått 100%.

En snabb omladdning av sidan gör att filmen återgår till normal längd, men chans att det händer igen finns.
_____________________________________________________________________________________________________

Problemet har endast uppstått under ett nätverk endast så jag utesluter datorn. Men däremot undrar jag vad det kan vara med nätverket?
Det är en Thomson Gateway TG789vn router med en annan trådlös router som aggerar access punkt.

Jag trodde att det bara var jag som hadde detta problem! Hoppas att det kommer en lösning snart.

Permalänk
Medlem

Händer för mig också, då och då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Har också Telia, fast använder inte osmart lösningen så det är nog ett Telia-problem överlag

Skrivet av SeF.Typh00n:

Händer för mig med även om det är sällan. Gissningsvis så är det flash som håller på som vanligt.

Har inte Telia.

Skrivet av Dark_Widget:

Vill bara säga att jag haft samma problem under en tid med Tele2, dock har det inte hänt på typ 2 veckor.

Skrivet av anon170340:

Jag upplever samma problem. Det är oerhört jobbigt, speciellt när man lyssnar på musik och inte befinner sig exakt vid datorn. Jag har telia och någon Thomson router (Vet ej modell, svart på framsidan men vit resten).

Youtube har den senaste tiden haft en del problem med buffring osv, så det är inte helt omöjligt att det är hemsidan som spökar.

Skrivet av Mars SSX:

Jag trodde att det bara var jag som hadde detta problem! Hoppas att det kommer en lösning snart.

Skrivet av FknDemo:

Händer för mig också, då och då

Till alla som svarat.

Kan ju lägga till att det är Telias VDSL som det rör, ni som har telia, har ni också det?

Det här problemet händer hos mina föräldrar som jag besöker, och på 3 dagar så har det hänt minst 20 ggr om inte dubbelt så mycket. Hemma hos mig med Bahnhof så har det aldrig hänt. Så jag tror inte det är ett problem med youtube eller flash.

Permalänk
Medlem

Har telia ADSL o har det också, jag gissar på att det är någon "snabb" internet dopp som skapar problemet

Permalänk
Medlem

Jag sitter på Telia ADSL och hade samma problem på nästan varje video jag kollade på.
För några dagar sedan provade jag aktivera Adblock på youtube och har sedan dess inte stött på problemet igen.

Edit: Problemet är tillbaka igen, dock inte lika ofta som förut.

Permalänk
Medlem

Telia (VDSL bör det vara) här med.

Tror att anledningen till att klippet "förkortas" är att man tappar uppkoppling mot youtube (eller att man inte får någon trafik iallafall) vilket gör att spelaren tror att klippet är slut där och därför inte fortsätter buffra. (Egenbildad teori, inte omöjligt att jag är helt ute och cyklar)

Och visst har youtube varit segt de senaste dagarna.

Permalänk
Medlem

Har ComHem och upplever att det där händer ibland.

Permalänk
Avstängd

Har också Telia VDSL.

Permalänk
Medlem

Det har hänt mig typ en dag i hela mitt liv, på Telia.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Finns en tråd om detta redan, även en Google-grupp eller vad det heter där massor av folk klagar, händer mig också, väldigt irriterande.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Händer mig med ibland. Sitter på BBB.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Finns en tråd om detta redan, även en Google-grupp eller vad det heter där massor av folk klagar, händer mig också, väldigt irriterande.

Fann detta väldigt svårt att söka på, så jag kände mig att jag blev tvungen att förklara det. (Det jag försökte söka fram p t ex "Youtube videos ends" osv gav inte resultat som jag tyckte matchade mitt.

Men om du vet några trådar, så får du gärna dela med dig. Skulle vara uppskattat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Fann detta väldigt svårt att söka på, så jag kände mig att jag blev tvungen att förklara det. (Det jag försökte söka fram p t ex "Youtube videos ends" osv gav inte resultat som jag tyckte matchade mitt.

Men om du vet några trådar, så får du gärna dela med dig. Skulle vara uppskattat!

Här var den jag hittade nu direkt: https://productforums.google.com/forum/?fromgroups=#!topic/yo...

Finns fler är jag säker på...

Edit: Tråd här om youtube-problem: http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Här var den jag hittade nu direkt: https://productforums.google.com/forum/?fromgroups=#!topic/yo...

Finns fler är jag säker på...

Edit: Tråd här om youtube-problem: http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Inget av det är vad jag förklarade

Den från google vad något om att den slutar 10-30 sekunder innan slutet. Mitt sker helt random i videon, när som helst. Därför väljer jag att anse att det inte är samma problem.

Den från Sweclockers är den långsamma buffringen som var med youtube när Europa uppkopplingen hade problem.Långt ifrån samma problem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Inget av det är vad jag förklarade

Den från google vad något om att den slutar 10-30 sekunder innan slutet. Mitt sker helt random i videon, när som helst. Därför väljer jag att anse att det inte är samma problem.

Den från Sweclockers är den långsamma buffringen som var med youtube när Europa uppkopplingen hade problem.Långt ifrån samma problem.

Skulle tro att det ändå är samma orsak till problemen, oavsett när i videon det strular.
Google verkar helt oförmögna att lösa detta problem av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMan74:

Skulle tro att det ändå är samma orsak till problemen, oavsett när i videon det strular.
Google verkar helt oförmögna att lösa detta problem av någon anledning.

Probably... sjukt jobbigt är det hur som helst...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaMan74:

Skulle tro att det ändå är samma orsak till problemen, oavsett när i videon det strular.
Google verkar helt oförmögna att lösa detta problem av någon anledning.

Tror inte på det. Borde inte jag ha det då på vilket nätverk jag än sitter på?

Permalänk
Medlem

Likadant för mig med Bredbandsbolaget 100/10. Upplevde problemet efter jag uppdaterade flash, så ja det är nog flash som lever sitt egna liv.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Vill säga att youtube har betett sig konstigt i en månad nu.

Permalänk
Hedersmedlem

du löser problemet genom att sätta på httml5, vilket du gör hör: http://www.youtube.com/html5?gl=SE&hl=sv

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

du löser problemet genom att sätta på httml5, vilket du gör hör: http://www.youtube.com/html5?gl=SE&hl=sv

Nej, löser inte problemet, en annan lösning var att gå in på chrome: plugins och stänga av ena shockwave flash (finns två), fungerade inte heller.
Inte bara för mig, för många andra också, allt detta står det om i tråden jag länkade till högre upp...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd

Detta fenomen började att hända för mig idag.

Har Telia fiber.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem

Har du adblock, Det var problemet för mig när det hände.