Svag bas och dålig diskant i beats by dr dre Tour

Permalänk

Svag bas och dålig diskant i beats by dr dre Tour

Har nu använt mina Tour lurar en vecka och i början lät de faktiskt bra, men nu tycker jag dom låter skit faktiskt. "smalt" ljud på nåt sett med skit dålig/svag bas. Diskanten är klar men låter tillgjord på nåt sett. Har ett par AKG in ear och dom låter 10 ggr bättre. Där är det kraftig bas utan att EQa och ett "fett" ljud.

Vad göra ?

Ska ett par lurar för ca 1500kr låta så här ? Har läst innan att det skulle vara skit fet bas i lurarna. Men den är ju bara tanig. Finns ju knappt. Använder dom till min iPod och hip-hop musik. Vad tycker ni andra om luren ? Kan seja att jag ångrar mej skit mycket att jag köpte dessa. Skulle ha lyssnat på de andra vad som sas för dom.

Är det bara försöka sälja dessa vidare eller finns det ett sett där jag kan "rädda" ljudet och få ett fetare ljud ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Har nu använt mina Tour lurar en vecka och i början lät de faktiskt bra, men nu tycker jag dom låter skit faktiskt. "smalt" ljud på nåt sett med skit dålig/svag bas. Diskanten är klar men låter tillgjord på nåt sett. Har ett par AKG in ear och dom låter 10 ggr bättre. Där är det kraftig bas utan att EQa och ett "fett" ljud.

Vad göra ?

Ska ett par lurar för ca 1500kr låta så här ? Har läst innan att det skulle vara skit fet bas i lurarna. Men den är ju bara tanig. Finns ju knappt. Använder dom till min iPod och hip-hop musik. Vad tycker ni andra om luren ? Kan seja att jag ångrar mej skit mycket att jag köpte dessa. Skulle ha lyssnat på de andra vad som sas för dom.

Är det bara försöka sälja dessa vidare eller finns det ett sett där jag kan "rädda" ljudet och få ett fetare ljud ?

Du har köpt ett par lurar för 1500, som är i "ljud per krona" är värda väldigt lite, tyvärr :/ så ja dina AKG ska låta bättre

Permalänk
Medlem

Beats hörlurar är väl allmänt kända nu (hoppas jag) för att vara rätt usla och överprisade.

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk

tror de flesta på sweclockers anser dr. dre lurar är mest böhs och man endast betalar för märket inte kvalité sett flera trådar där folk har avrådit folk från just dr. dre lurar.

sen om du köpt dom på ebay/tradera/blocket osv finns det dessutom risk för att du köpt ett par piratkopior då det tydligen ska cirkulera sånna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Ska ett par lurar för ca 1500kr låta så här ?

Ja, Beats-lurar är bara ett skämt och kända för att låta illa. Det är designlurar och ingenting annat imo. :/

Skrivet av Rouge of Darkness:

sen om du köpt dom på ebay/tradera/blocket osv finns det dessutom risk för att du köpt ett par piratkopior då det tydligen ska cirkulera sånna.[/IMG]

Skulle inte förvåna mig om de skulle låta bättre än originalet dock

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är det nästan bara märket man betalar för när man köper beats, då det bara är skit.
Sälj dom och köp ett par audio technica ath-m50 så blir du garanterat nöjd.
Funkar bra både portabelt och vid datorn.

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Inaktiv

Jo det cirkulerar fake Studios också.. har ett par själv liggandes och tar plats.

Tipset här är att få sålt dina Dre's och kanske satsa på Ludacris SOUL hörlurar, min kompis skaffa dem istället för Monster Energy som jag har. Och ja Mina Energy lurar blir utspelade.

Permalänk
Medlem

AKG är rejäla grejer, håll dig till det istället.

Permalänk
Medlem

Man köper inte Beats för ljudet...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av anon8870:

Tipset här är att få sålt dina Dre's och kanske satsa på Ludacris SOUL hörlurar, min kompis skaffa dem istället för Monster Energy som jag har. Och ja Mina Energy lurar blir utspelade.

Om du är ute efter välljud, ska du inte köpa ett par designlurar. Det är mitt enda tips.

Skrivet av LemonIllusion:

Man köper inte Beats för ljudet...

Precis.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

tror de flesta på sweclockers anser dr. dre lurar är mest böhs och man endast betalar för märket inte kvalité sett flera trådar där folk har avrådit folk från just dr. dre lurar.

sen om du köpt dom på ebay/tradera/blocket osv finns det dessutom risk för att du köpt ett par piratkopior då det tydligen ska cirkulera sånna.

http://img695.imageshack.us/img695/9458/1000x500pxll03cc44322...

`Fan jag har inte kvar de där höljet på kartongen bara den röda asken som ligger innan för pappers fodralet. Finns det ett sett att se fall dom är fake eller inte utan pappers höljet ? Köpte dom på nätet. ullared digital tror jag det hette.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

`Fan jag har inte kvar de där höljet op kartongen bara den röda asken som ligger innan för pappers fodralet. Finns det ett sett att se fall dom är fake eller inte utan pappers höljet ? Köpte dom på nätet. ullared digital tror jag det hette.

Vart har du köpt dom??

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Vart har du köpt dom??

http://www.ullareddigital.se/ sa han =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Så här i efterhand så tycker man ju att jag borde sett det
Får skärpa mig och vakna till liv igen

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

`Fan jag har inte kvar de där höljet på kartongen bara den röda asken som ligger innan för pappers fodralet. Finns det ett sett att se fall dom är fake eller inte utan pappers höljet ? Köpte dom på nätet. ullared digital tror jag det hette.

http://www.youtube.com/watch?v=GGsvkvwa0CA

Jämför genom att kolla på filmen

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

Beats är ju om inte mest så bland topp 5 mest piratkopierade lurarna som finns.
Det finns ju butiker tex eforchina har jag för mig som har 4-5 olika lurar i olika prisklasser på SAMMA beats modell och dom ser likadana ut så det är ju själva drivern i dom som måste skilja dvs lite bättre driver i dom dyrare.

Sen när det gäller beats så har dom absolut inget kvalitets ljud och vissa modeller ska ha "bra" bas MEN det är då en tunad bas (dvs en baspeak på tex 100hz og under finns inget alls) som gör att viss musik låter skitbra annan skitdåligt.

Sammantaget så är nog beats ett av dom minst prisvärda lurar man kan köpa idag tar man dock piratkopiorna så kanske dom inte är sämst längre (för dom är då billigare och INTE för bättre ljud).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av punchline82:

`Fan jag har inte kvar de där höljet på kartongen bara den röda asken som ligger innan för pappers fodralet. Finns det ett sett att se fall dom är fake eller inte utan pappers höljet ? Köpte dom på nätet. ullared digital tror jag det hette.

De enda Beats-lurarna jag hittar på Ullared Digital AB:s hemsida är de fullstora hörlurarna. Är det dem du har eller är det Beats Tour-snäckorna som du nämnde tidigare här i tråden?

Permalänk
Medlem

Har ett par Razer Moray Inear lurar som jag köpte för 600 kr som piskar ett par Beats By dr dre Solo HD , jag testade dom mot ett par Tour, ett par Solo, ett par Solo HD och ett par Studio, Studio lurarna var dom enda som var lite bättre men inte mycket, men dom piskades utav mina Focal Spirit One rätt rejält...

Så som jag har sagt förut och kommer att säga långt framöver:

-

BEATS BY DR DRE ÄR RENA SKITEN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

Har ett par Razer Moray Inear lurar som jag köpte för 600 kr som piskar ett par Beats By dr dre Solo HD , jag testade dom mot ett par Tour, ett par Solo, ett par Solo HD och ett par Studio, Studio lurarna var dom enda som var lite bättre men inte mycket, men dom piskades utav mina Focal Spirit One rätt rejält...

Så som jag har sagt förut och kommer att säga långt framöver:

-

BEATS BY DR DRE ÄR RENA SKITEN.

Själv har jag ett par Beats tour. Visserligen så låter ena luren mindre än den andra efter 3 år (köpte dem 2010). Jag älskar basen och ljudet i dem

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

dr dre bara skrattar, allt den/dom tänker på är bara pengar.

Det har blivit en innegrej för artister att marknadsföra "sina egna lurar" Herregud, t o m Metallica har börjat med det.

Dyrt som fan, innebär faktiskt inte att designlurar har bra ljud.

Ska man ha riktigt bra ljud så är det enbart en riktig HiFi butik/märke som gäller.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Så här i efterhand så tycker man ju att jag borde sett det
Får skärpa mig och vakna till liv igen

Du får skylla på att det är påsk Vete tusan varför men men

Han kan ju faktiskt editerat inlägget möjligtvis precis innan du klickade på citera? Om det är inom någon minut så står det ju inte

Permalänk

Har ju inte kvar höljet till dom så vet någon hur jag kan kolla fall dom är fake utan kartongen. Har bara den röda asken kvar.

Permalänk
Rekordmedlem

Cheats by Dr Dregg ?
Så fort en kändis eller artist används för att marknadsföra nått mot ungdomar bör man bli vaksam, det är troligen en produkt som inte klarar att nå ut på sin prestanda.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Själv har jag ett par Beats tour. Visserligen så låter ena luren mindre än den andra efter 3 år (köpte dem 2010). Jag älskar basen och ljudet i dem

Dom är bra för det ovana örat

Permalänk
Medlem

Har sett denna bilden i tidigare diskussion på sweclockers angående beats by Dre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Cheats by Dr Dregg ?
Så fort en kändis eller artist används för att marknadsföra nått mot ungdomar bör man bli vaksam, det är troligen en produkt som inte klarar att nå ut på sin prestanda.

Skrattade när jag läste ditt inlägg mrgraffe.

"Cheats by Dr Dregg"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av to0b:

Har sett denna bilden i tidigare diskussion på sweclockers angående beats by Dre.

http://i50.tinypic.com/of25bn.jpg

dock så var det där en väldigt dålig jämförielse.
varför jämföra ett headset med ett par hörlurar? och att dessutom jämföra 2.0 med 5.1 är helt ologiskt, det är 2 helt olika områden.
2.0 är bättre till musik och 5.1 är bättre till film och spel enligt endel personer.

försöker inte försvara beats nu, men jag försöker att göra det rättvist åtminstonde. ska man jämföra ska man göra det rätt.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

dock så var det där en väldigt dålig jämförielse.
varför jämföra ett headset med ett par hörlurar? och att dessutom jämföra 2.0 med 5.1 är helt ologiskt, det är 2 helt olika områden.
2.0 är bättre till musik och 5.1 är bättre till film och spel enligt endel personer.

Jag har ingen åsikt. Tänkte bara det kunde vara relevant till ämnet, eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av to0b:

Jag har ingen åsikt. Tänkte bara det kunde vara relevant till ämnet, eller inte.

jag ser inte hur den bilden är relevant till trådens ämne?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av skog1s:

Skrattade när jag läste ditt inlägg mrgraffe.

"Cheats by Dr Dregg"

Jag hörde just ryckten att Dr Mugg skulle släppa en revolutionerande produkt som gör att man kan lyssna live på all musik som spelas, Dr Mugg har tydligen fått tillgång till orignalritningarna på tidigare hemligstäpmplad signalspaningsutrustning från andra världskriget och utvecklat en modern lättviktsvariant i kolfiber

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.