Permalänk

Webhallen garanti.

Hejsan, För ungefär ett halvår sen köpte jag en Antec Khuler 620 på webhallen. Det första jag märkte var att när jag skulle montera den så saknades det grejer som stod att det skulle finnas i instruktionen till hur man installerade den. Men jag tänkte att det kan väl inte ha någon skillnad på prestandan på kylaren om man använder andra skruvar? Nej, det funkade finfint. Men för ungefär en månad sen började den strula. Pumpen slutar att fungera lite då och då, den kyler inte ett skit, cpun låg på 80c när jag var inne i BIOSet. Sjukt? Men nu ska jag köpa en ny CPU (i5 3570k) och jag vill inte att den ska smälta! Så jag undrar om man på något sätt kan få en ny om man t.ex bevisar på något sett att man varit där utan kvittot bara komma dit och säga det? Inte för jag tror att det finns någon chans, men om någon vet nått sätt att få ut garantin på den utan kvittot skulle det vara jättebra Jag kan nog inte Ta med själva kylaren för att den sitter i en dator i Norrköping och just nu är jag i Stockholm. Men jag kanske kan berätta den här historian så kanske dom är snälla och ger mig en ny?

Visa signatur

Hejsan!

Permalänk
Medlem

Du går dit utan kvitto och utan produkten och tror du ska få en ny... knappast.

Har du slarvat bort kvittot?

Permalänk
Medlem

Om det gäller garantiärende så vill nog företaget ha in den trasiga produkten först.

Permalänk
Medlem

Du får nog ta med den trasiga kylaren och ett kontoutdrag där man ser köpet så kanske det går om du är trevlig.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Tempen i bios är inte alltid korrekt vad jag läst mig till och varför tog du inte kontakt direkt då du upptäckte att det saknades grejer? Tag kontakt med företaget du köpte det och kolla om dom kan ta fram kvittot, brukar kunna gå. Men tror itne att du får en ny på rak arm utan att dom kan kolla varan innan.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dax:

Tempen i bios är inte alltid korrekt vad jag läst mig till och varför tog du inte kontakt direkt då du upptäckte att det saknades grejer? Tag kontakt med företaget du köpte det och kolla om dom kan ta fram kvittot, brukar kunna gå. Men tror itne att du får en ny på rak arm utan att dom kan kolla varan innan.

Jag hadde en lite defekt h80i som link kontakten var trasig på och mailade lite till dustin om detta så dom såg en bild på hur den såg ut och dom skickade mig en nytt h80i paket och bad mig slänga den gamla h80i:n. Jag frågade om dom inte ville ha in den först men fick bara svaret släng den vi skickar dig en ny.
Nu hadde jag ju kvitto och faktura mm på köpet.
Men det kallar jag service tog 24 timmar sen hadde jag en ny produkt

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk

Ska dit imorgon, då får vi se.

Visa signatur

Hejsan!

Permalänk

Köpte du i fysisk butik eller via nätet? Köpte du via nätet har du fått kvitto på mejlen.
Om du köpte i butik och betalade med kort kan du ta med kortet du handlade med. Men ta med produkten också.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Avstängd

Du tar och ber dina föräldrar att sköta detta, du verkar va helt oförmögen att hantera detta på egen hand. Tänk va mycket besvär och tid du besparar butiken om du sköter det via någon myndig.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Du får nog sköta ett garantiärende via posten istället, då de kommer vilja ha produkten.

Men till punkten om kvitto. Beroende på hur du handlat produkten kan ditt köp finnas i deras databas, så om du slarvat bort kvittot så finns det en hög chans att det inte är någon fara.

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats byta ut mitt gamla trasiga H100 utan kvitto hos webhallen, jag köpte först (för läänge sen) ett H70 som pumpen strulade på, fick byta till nytt H70 som strulade lika mycket.
Efter det gick jag byta upp mig till H100 istället som fungerade i nästan ett år innan det började strula. Självklart hade dem inte lagt in på mitt konto att jag hade bytt från H70 till H100 men han i kassan var schysst och jag fick byta till ett H100i istället.
Har fungerat klockrent än så länge iallafall!

Permalänk

Jag har löst det, Jag kollade upp ifall man kunde se det på köphistoriken på kortet, det kunde man. Webhallen accepterade det och jag fick en ny. Från och med nu ska jag spara det fysiska kvittot på alla komponenter jag köper. Lärde mig en läxa där men som tur var så var dom så snälla på WH så jag fick en ny.

Visa signatur

Hejsan!