Spelveckan: Bioshock – Infinite

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Jag klarade för nån dag sen och jag får säga att alla 10/10 är inte korrekta i mitt huvud. Combaten är exakt som i de andra och storyn händer inget föräns i slutet.
Jag tycker spelet hade fungerat bättre som film

men ååh tack för spoilern.
har lirat några timmar och älskar spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Någon som kör Titan och lyckas få inställningarna i Nvidia Inspector att funka i spelet?

Vill ju dra på mer anti aliasing nu när jag har grafikkort som klarar det

Jag får det inte att bli nån skillnad vad jag än ställer in i Inspector, provat de flesta compatibility flags osv jag kan komma på.

Några tips som du kan prova som kan minska stuttret rejält, är att stänga av Ambient occulsion i spelet. Och istället aktivera det via nvidia inspector. Jag kör det i High Quality.
Samt öka poolsize värdet i "XEngine.ini" baserat på hur mycket VRAM man har. I ditt fall kan du nog ändra det till typ 3000-4000. Själv kör jag det på 1200. Du hittar filen i "My Documents\My Games\BioShock Infinite\XGame\Config". Du bör hålla värdet en bit under ditt maximala VRAM.

Du måste också lägga till -ReadTexturePoolFromIni i launch options i Steam inställningarna för spelet. För att den ska kunna använda poolsize värdet du satt.

Det eliminerar inte helt stuttret. Men minskar det rejält. Och i bästa fall så kommer du i huvudsak bara uppleva det när du går till nytt område som behöver streamas in.

Att forcera antialias är svårt för spel som kör dx10/11. Så det kan du nog tyvärr glömma. Prova i så fall t.ex SweetFX istället. Glöm bara inte bort att deaktivera antialiasing i spelet om du ska köra SweetFX.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag testade bioschock infinite lite och måste säga att stämningen i början var ju riktigt trevlig . Har dock inte spelat mer än 20min som sagt. Men springer man igenom allt kan jag tänka mig det blir tråkigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bra men definitivt ingen 10'a. Får 8/10 av mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Jag testade bioschock infinite lite och måste säga att stämningen i början var ju riktigt trevlig . Har dock inte spelat mer än 20min som sagt. Men springer man igenom allt kan jag tänka mig det blir tråkigt

Skickades från m.sweclockers.com

Problemet är ju att man måste "springa igenom", det ges inget utrymme att utforska så det blir repetitiva strider hela tiden när man egentligen bara vill utforska den mystiska staden och storyn.

Man väntar på att man ska få chansen men pushas hela tiden in i strider och det blir inget av det hela, verkligen trist för det känns som det fanns mycket potential.

Permalänk
Medlem

Spelade precis klart det.
I överlag så är det ett bra spel med en fenomenal story. Å andra sidan så var det för mycket slumpmässiga händelser i dom senare delarna av spelet.
Det hade varit mycket bättre om lategame inte varit en LSD tripp på skiva.

8/10

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem

Har precis lirat igenom bioshock på 2 sittningar, måste säga att det var ett spel i världsklass imo. Älskade storyn och tyckte combaten va actionfylld och spännande. Har inte spelat ett spel där jag suttit som klistrad till skärmen och velat utforska världen så pass mycket som jag gjorde med bioshock infinite på flera år. fyfan vilket jävla spel! Helt klart årets bästa spel! 10/10!

Visa signatur

[I9 10900K][Z490 Auros Master][32gb G.Skill 3600mhz CL16][RTX 3080 Auros Master]
Don't take life to seriously, you'll never escape it alive anyways.

Permalänk
Medlem

Helt fantastiskt spel! Bland de bästa jag någonsin spelat. Storyn och karaktärerna är sinnessjukt bra. Rekommenderar helhjärtat!

Permalänk
Avstängd

De enda som gillar Bioshock Infinite är de utan smak eller helt enkelt nybörjare som inte spelade spel på PC ett decennium sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brillmongot:

De enda som gillar Bioshock Infinite är de utan smak eller helt enkelt nybörjare som inte spelade spel på PC ett decennium sedan

Tydligen har du väldigt fel.

Visa signatur

[I9 10900K][Z490 Auros Master][32gb G.Skill 3600mhz CL16][RTX 3080 Auros Master]
Don't take life to seriously, you'll never escape it alive anyways.

Permalänk
Skrivet av ryanj:

Problemet är ju att man måste "springa igenom", det ges inget utrymme att utforska så det blir repetitiva strider hela tiden när man egentligen bara vill utforska den mystiska staden och storyn.

Man väntar på att man ska få chansen men pushas hela tiden in i strider och det blir inget av det hela, verkligen trist för det känns som det fanns mycket potential.

Jag hade inte bråttom alls, och undersökte så gott som varje vrå i spelet. Kändes snarare som att man fick lite andrum, för att sedan slungas in i en större strid. Gott om utrymme att kolla runt, och gå tillbaka, däremellan.

Vill för övrigt tillägga att jag tyckte spelet var helt fantastiskt. Har haft BioShock-serien nära till hjärtat, med ett mindre undantag för BioShock 2, sedan första släppet. Visst, det blir tjatigt med samma saker i form av Vigors istället för Plasmids och liknande vapen, men för mig gör det inget. Dessutom kompletteras det väl av de uppgraderingar man får göra av sköld, hälsa och salt samt möjligheterna till fyra armor slots. Om man tänker efter hade serien inte varit lika rolig utan power-ups, och standard-element så som eld och vatten är svåra att göra ett bra "superkraft"-spel utan. Nej jag tycker att de lyckades bra, och utvecklingen var över förväntan för ett spel som följer samma linje gällande strid och fps i allmänhet. Det märks även att mycket fokus legat på story telling, karaktärerna och leveldesign, kolla bara på "behind the scenes"-klippen, vilket gör spelet till ett steg i rätt riktning för serien.

Permalänk
Medlem

För att vara ett spel som släpps på PC idag så måste jag säga att det är otroligt dåligt grafiskt sett. För konsoll är det väl OK. Otroligt dåligt detaljerade npc'er, menar då i första hand de som bara står runt om i staden. De har inget djup över huvud taget och känns i mångt och mycket som kloner av varandra. Mijlön är hyfsat bra designad, men känns samtidigt odetaljerad och platt. Det är synd för det tar bort mycket av stämningen i min uppfattning. Den stämningen som jag tyckte fanns under det första 5 minutrarna i spelet innan man över huvud taget kom till Columbia. Trots detta så är spelet ändå rätt underhållande, men på grund av det repetativa sökandet efter pengar (som jag iallafall letar efter överallt) så tröttnar jag fort.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk

Pff, prova två decennier sedan också och det är fortfarande ett spel som är helt klart värt att spela. Vad var så mkt bättre för tio år sen?

Visa signatur

Corsair 800D | Intel Core i5-3570K | G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3 PC17000/2133MHz | TUF Gaming 3070ti | ASRock Fatal1ty Z77 Performance | Corsair H80 | Corsair Force 3 SSD 90GB | 4 TB HDD

Permalänk
Skrivet av Fuusko:

Bara jag som tycker Bioshock verkar skruttigt?

Definitivt det överlägset bästa spelet jag spelat i hela mitt liv. Det är på än helt annan nivå, och då har jag ändå 150 spel på steam samt bland annat Uncharted-serien till ps3 som även den är riktigt bra.
Både storyn och spelvärden är helt outstanding, det är så mycket rörelse och liv i infinite att man tappar hakan runt varje hörn.
Sedan är jag antagligen lite partisk då jag varit fan av Levine sedan System Shock 2 ^^

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

Spelet var ok, men det var så jäkla rörigt i mitten och "spökjakten" var värdelös men slutet var bra. Jag älskar Bioshock 1, karaktärerna i den går inte att slå, så himla sköna!! Spela det igen så får ni se!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd