Gamestop: Playstation 4 kommer säljas globalt under 2013

Permalänk
Medlem

PS4 får vänta tills nya Gran Turismo finns att köpa annars är det Xbox som gäller fast den nya handkontrollen till PS4 ser ju ut att ha vuxit till sig så nu kanske den faktiskt går att använda.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem

Suggest: påstå
Visst att marknaden för spel har ökat enormt, men att dom skulle ta över konsolerna? Nope, sorry

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

34 procent av gamestops kunder ska alltså införskaffa ps4, hur många kunder har dom då? Lite skevt känns det om man kollar statistiken då det ska säljas fler ps4 än smartphones, men det är ju klart att det blir såna siffror när ett spelföretag gör en kundundersökning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Ha! Kommer aldrig hända

Skickades från m.sweclockers.com

Mobilerna är större än PS3 på spelmarknaden

Ska jag vara helt ärlig så tror jag det är ett försäljnings-knep

Först går dom och säger att PS4 äger allting i grafik flera årtionden framöver...Det gick inte hem....Nu försöker dom göra att Ps4'an kommer att sälja som vatten i Afrika...Då dom hoppas på att folk inte vågar vänta och köper konsolerna på ''pre-order''

Nice try Sony...men konsolernas tid är över..

Bara en tanke

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Sötast
Skrivet av Ak-47:

Nice try Sony...men konsolernas tid är över..

wat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Nice try Sony...men konsolernas tid är över..

Hoppas du skojar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Nej tror inte konsolernas tid är över, men du kanske drog ett April skämt
Fast jag tror det blir svårt att återupprepa succén från denna generation.
Nintendo lär aldrig sälja några 90 miljoner Wii U, tror dom får vara nöjda med runt 30-35 miljoner, ungefär som Gamecube.

Sony kanske kan komma upp i 65-70 miljoner PS4,
MS kanske kan komma upp i 60-65 miljoner Xbox 3.

Det troliga är att konsolerna kommer tappa 10%, i Nintendos fall uppemot 70% drop.
Vad jag grundar på 10% drop är att man förmodligen tappar dessa casual gamers som har gått över till mobilspel och i Nintendos fall tror jag det blir en mer normal försäljning från deras sida nästa generation, Wii var unik.

Tror Playstation blir den stora vinnaren i nästa generation, dels för att man är tidigit ute och dels för att man verkar fokusera på spelaren och göra det enkelt för utvecklarna, det var ju MS stora trumfkort förra generationen, d.v.s att man hade väldigt bra utvecklingskit. Sony verkar helt klart ha lärt sig av misstagen med PS3, Nintendo har inte lärt sig ett skit och MS har redan ett stabilt varumärke.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk

Nice, hoppas bara grafiken kommer hålla. Tycker min xbox laggar som sjutton stundtals!

Visa signatur

EVGA 980 GTX SC | AMD Ryzen 2600 | ASUS B450-F | 16Gb Corsair 3000Mhz CL16 | Corsair 850w | Corsair 600T

Permalänk

Dom som seriöst hellre lirar på mobilen än på en konsol är enligt mig absurt.
Att mobilspelen har ökat kan väl i min högsta fantasi bero på brist på underhållning när man skiter

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

liten skärm och dålig respons på mobil mot handkontroll och stor skärm..hmm svårt val

tror denna konsollen kan bli ett uppsving för Sony, många som har Xbox nu som jag känner funderar på att köra ps4.

kan bara hoppas att de japanska rpg spelen hittar tillbaka till sina rötter :/ alldeles för mycket action

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers