Radeon HD 7990 "Malta" stoppas i väntan på drivrutiner

Permalänk
Melding Plague

Radeon HD 7990 "Malta" stoppas i väntan på drivrutiner

Problem med ojämna renderingstider i Crossfire tvingar AMD att skjuta lanseringen av Radeon HD 7990 "Malta" på framtiden. Nu talas det om en introduktion på Computex i juni.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Go AMD!

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Kanske lika bra o lägga ner detta projektet med 7990 o fokusera fullt på nästa generation för AMD?

(Med undantag för drivrutiner till nuvarande då givetvis)

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är ju bara bra att de satsar på det här så att alla som redan sitter med crossfire setups får en bättre upplevelse. Ska ju egentligen inte krävas en lansering av ett nytt kort för att de ska göra jobb som dessa, men det är ju AMD.

Permalänk
Medlem

Känns fånigt att dom strular med detta nu. Hade hellre sett att dom lägger fokus på nästa generation. Men bättre detta än inget!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Helt rätt amd, fixa drivruterna innan ni säljer hårdvaran! sen bryr jag mig inte om 7990, men ge mig drivrutiner som funkar

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Det är nog ett ganska sunt beslut. Att släppa fler "top-of-the-line"-kort som lämnar folk besvikna kostar enormt mycket för varumärket. Sedan är den förnyade trenden i benchmarkingvägar också något som lär lämna AMD, men även Nvidia med omnejd, att inte slarva i sina drivrutiner och närmaste tiden lägga allting på prestandaupplevelsen hellre än intimiderande bilduppdateringsfrekvenser på pappret.

Med en sådan här prestigelansering för AMD lär nog drivrutinsutvecklingen, med den omtalande omkodningen, få god prioritet.

Permalänk

Antar att AMD jobbar med "den stora förändringen" i deras drivrutiner och att renderingstider kommer bli bättre när den släpps.
Tycker dock att det är för rackigt med hur lång väntan det är på nya drivisar från AMDs sida, på den fronten känns det som att Nvidia ligger steget före.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk

Får hoppas att de kan fixa renderingsproblemen en gång för alla nu. Känns som de skulle skjuta sig själva i foten lite grann om de släpper 7990 med dagens problem. Drivrutinerna är just nu anledningen till att jag fortfarande sitter på nvidia.

Permalänk

Kommer de här problemen verkligen att lösas? Jag menar, det har gått långt över ett år sedan release.

Visa signatur

NES.

Permalänk
Avstängd

Dom borde släppa kortet ändå, det är säkert bra trots denna tillfälliga brist som kommer att fixas.

Tillsvidare kan dom släppa dokumentation åt utvecklare, så kanske någon gör en öppen drivrutin som inte har detta problem.

Permalänk
Medlem

Undra hur många kommentarer man läst i "nvidia vs AMd?" trådarna där amd fanboys skrivit att problemet är åtgärdat.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
99:e percentilen

Det är för sent. Den som behöver så här mycket GPU-kraft har redan ett Titan, ett 690 eller två andra kort.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Som många andra redan har skrivit, så känns denna produkten överflödig. Jag tycker dem borde lägga mest fokus på sina drivrutiner, för den generationen som är nu.

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Entusiast

För er som missat den så finns det en väldigt läsvärd artikel hos Anandtech angående AMD och ojämna renderingstider. Den kan sammanfattas med att AMD hade dåliga och ojämna tider för att de inte hade tänkt på att det var ett problem. Ingen mätte det på väldigt länge och de utgick från att det var så det skulle vara. Sen när det faktiskt började mätas så märkte det att de hade stora brister och började jobba på det. Renderingstiderna för enkelkort är ju hyfsat lösta nu och AMD trollade fram massa gratis prestanda på vägen. En omskrivning av mjukvaran för CF är på gång också och kommer förhoppningsvis förbättra läget där även om det antagligen alltid kommer vara förenat med problem att köra dubbla grafikkort.
http://www.anandtech.com/show/6857/amd-stuttering-issues-driv...

Sedan finns en till artikel här om en lösning på problemet med att mäta renderingstider med FRAPS som både AMD och Nvidia tycker är en dålig idé. Nvidia har släppt ett program som kan mäta tiderna det tar att spotta fram bildrutorna till skärmen vilket ju är betydligt mer intressant än att mäta på andra sidan hela pipelinen som FRAPS gör.
http://www.anandtech.com/show/6862/fcat-the-evolution-of-fram...
Det verkar dock vara lite omständligt att mäta med mjukvaran då det kräver ett capture card och så vidare men det är ju helt klart ett steg i rätt riktning. Resultatet är ju betydligt mer relevant än siffrorna i FRAPS.

Angående 7990 så måste de pressa priset rätt hårt om det ska vara relevant. Jag ser framför mig en kamp mellan nästa modell GK110, alltså Titan Light och 7990. Men mest släpper det nog kortet för att de redan designat ett Firepro med dubbla 7970 på så då är ju större delen av jobbet redan klart för att skicka ut ett Radeon med samma konfiguration.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Vågar man hoppas att dom fixar till ljudproblemen via HDMI nu? Helt sjukt att det skall ta sån lång tid

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

om AMD fixar sina renderingstider så kommer Nvidia ligga pyrt till i min dator blir 2st 7970/8970 dirr då

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

AMD har på sistone legat ganska illa till, och det är väldigt beklagligt. Jag tror dock att om de fixar till sina drivrutiner, och kör en till vända med Never Settle, så kommer den negativa trenden att vända. Vi behöver verkligen AMD!

Personligen ser jag ingen jättestor mening med Malta, men om det kortet är det som lyckas få AMD att röra på sig så säger jag bara go for it!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Zotamedu:

Sedan finns en till artikel här om en lösning på problemet med att mäta renderingstider med FRAPS som både AMD och Nvidia tycker är en dålig idé. Nvidia har släppt ett program som kan mäta tiderna det tar att spotta fram bildrutorna till skärmen vilket ju är betydligt mer intressant än att mäta på andra sidan hela pipelinen som FRAPS gör.
http://www.anandtech.com/show/6862/fcat-the-evolution-of-fram...
Det verkar dock vara lite omständligt att mäta med mjukvaran då det kräver ett capture card och så vidare men det är ju helt klart ett steg i rätt riktning. Resultatet är ju betydligt mer relevant än siffrorna i FRAPS.

Jag har läst en hel hög artiklar om ämnet nu, hos Anandtech, PC Perspective och Techreport bland annat. Jag skulle inte dra slutsatsen att FCAT är mer "relevant" än Fraps, snarare att det är bitvis annorlunda. Som både PCPer och Techreport kommer fram till visar Fraps och FCAT snarlika resultat i 9/10 fall, där framför allt trender och spikar skiner igenom. När det gäller fallen med skillnad är det inte bara till "fördel" för FCAT, Techreport har minst ett fall där Fraps och Scotts subjektiva bedömning tyder på hack som captureverktyget missar. Anledningen kan till exempel vara att grafikdrivrutinen eller kortet dubblar en bildruta, vilket fortfarande upplevs störande för slutanvändaren.

Poängen är att så länge man vet vad man mäter och inser begränsningarna/fördelarna är ingen metod direkt dålig - bara annorlunda. Att Fraps tar värden tidigt i pipen har absolut nackdelar då optimeringar senare inte syns, men samtidigt visar siffrorna hur spelmotorn faktiskt flyter. Nvidias utjämning för SLI gör ju till exempel frametimes nästan löjligt jämna för slutanvändaren, men introducerar samtidigt en (antagligen meningslöst kort, men iaf) fördröjning.

Observera att jag inte säger emot dig här egentligen, bara utvecklar vidare. Jag tycker att framför allt första artiklen/intervjun från Anandtech känns lite VÄL negativ mot Fraps, där det nästan blir en martyrsituation för AMD. Så enkelt är det inte liksom, att bara för man byter mätverktyg blir allt guld och gröna skogar. Samtidigt är det också enormt viktigt att fundera över de här mätningarnas värde. Så länge det inte påverkar eller syns för slutanvändaren är egentligen allt okej kan jag tycka, är så lätt att haka upp sig på siffror utan "relevans".

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av emilakered:

Jag har en hel hög artiklar om ämnet nu, hos Anandtech, PC Perspective och Techreport bland annat. Jag skulle inte dra slutsatsen att FCAT är mer "relevant" än Fraps, snarare att det är bitvis annorlunda. Som både PCPer och Techreport kommer fram till visar Fraps och FCAT snarlika resultat i 9/10 fall, där framför allt trender och spikar skiner igenom. När det gäller fallen med skillnad är det inte bara till "fördel" för FCAT, Techreport har minst ett fall där Fraps och Scotts subjektiva bedömning tyder på hack som captureverktyget missar. Anledningen kan till exempel vara att grafikdrivrutinen eller kortet dubblar en bildruta, vilket fortfarande upplevs störande för slutanvändaren.

Poängen är att så länge man vet vad man mäter och inser begränsningarna/fördelarna är ingen metod direkt dålig - bara annorlunda. Att Fraps tar värden tidigt i pipen har absolut nackdelar då optimeringar senare inte syns, men samtidigt visar siffrorna hur spelmotorn faktiskt flyter. Nvidias utjämning för SLI gör ju till exempel frametimes nästan löjligt jämna för slutanvändaren, men introducerar samtidigt en (antagligen meningslöst kort, men iaf) fördröjning.

Observera att jag inte säger emot dig här egentligen, bara utvecklar vidare. Jag tycker att framför allt första artiklen/intervjun från Anandtech känns lite VÄL negativ mot Fraps, där det nästan blir en martyrsituation för AMD. Så enkelt är det inte liksom, att bara för man byter mätverktyg blir allt guld och gröna skogar. Samtidigt är det också enormt viktigt att fundera över de här mätningarnas värde. Så länge det inte påverkar eller syns för slutanvändaren är egentligen allt okej kan jag tycka, är så lätt att haka upp sig på siffror utan "relevans".

Fast det som är mest relevant när man vill mäta micro stutter måste ju ändå vara hur bilderna visas på skärmen. FRAPS missar ju helt en buffer vilket krånglar till det. Sen är ju Nvidias teknik inte perfekt men den säger ju mer om slutupplevelsen än FRAPS. Helst skulle man ju ha ett program som följde hela pipelinen på ett vettigt sätt men det lär dröja. Eller det finns väl ett från Microsoft men det är halvt omöjligt att använda för det är så komplicerat.

Ja det är ett annat problem med hela sättet att mäta, det saknas en vettig baseline för vad som är tillräckligt bra men det gäller ju båda mätmetoderna. Sen injicerar ju även FRAPS data fast i början av pipelinen istället för i slutet som FCAT gör.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Viktigast kan jag tycka är att mäta vid slutet mot användaren, för det är där upplevelsen sitter. Men det är såklart intressant att se ur alla perspektiv.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Zotamedu:

Fast det som är mest relevant när man vill mäta micro stutter måste ju ändå vara hur bilderna visas på skärmen. FRAPS missar ju helt en buffer vilket krånglar till det. Sen är ju Nvidias teknik inte perfekt men den säger ju mer om slutupplevelsen än FRAPS. Helst skulle man ju ha ett program som följde hela pipelinen på ett vettigt sätt men det lär dröja. Eller det finns väl ett från Microsoft men det är halvt omöjligt att använda för det är så komplicerat.

Visst är det så, poängen är att inte heller FCAT-resultaten nödvändigtvis är helt självklara. För att återvända till mitt tidigare exempel, om grafikkortet/drivrutinen dubblar en bildruta i väntan på ny information kommer antagligen FCAT mäta det som två olika med lagom renderingstid - även om det för slutanvändaren blir ett "hack" med samma info. Likaså om grafikkortet/drivrutinen väljer att hålla på bildrutor för att släta ut upplevelsen, då kommer FCAT visa finfina resultat samtidigt som det för slutanvändaren kan blir fördröjningar. Pipen är ju ändå bild in -> bild ut i sin enklaste form, allt som sker mellan introducerar fördröjningar i någon form.

Det optimala vore som du säger ett verktyg som mäter hela pipen, men där är vi inte. Jag tror det krävs betydligt mer öppenhet från AMD och Nvidia innan vi får något vettigt på den fronten, då drivrutinerna är något av ett svart hål. Det ska dessutom ju vara användbart i vardagen också, jag är liksom inte beredd att lägga all arbetstid på djupanalys av varje enskilt grafikkort för att upptäcka problem som i många fall slutanvändaren inte ens ser. Det viktigaste i min bok är fortfarande subjektiva slutupplevelsen - syns de här "hacken"? Ett tydligt exempel är Far Cry 3, där spelupplevelsen med Nvidia-kort helt enkelt är mycket bättre.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Största bekymret för amd nu är väl att man har mycket stora problem med vad som kallas runt frames & mer eller mindre helt droppade frames, utan v-sync eller frame cap blir dessa näst intill löjligt stor del av totala mängden frames i många spel. Med V-sync uppstår istället växelvis stutter, en frame med 0 delay & andra med 50ms & tredje med 0 igen osv. Även nVidia har sin beskärda del med bekymmer med frame time, observera att dessa problem även gäller för single kort hos bägge tillverkarna, råkar bara vara så att som det ser ut så har AMD betydligt mer problem

Det finns en stor mängd artiklar om detta just nu så jag har inte orkat länka till alla men det är klart värt att läsa om man har ett intresse av att spela på sin dator & vill ha bra flyt (nä inte bara hög fps...)

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Entusiast
Skrivet av emilakered:

Visst är det så, poängen är att inte heller FCAT-resultaten nödvändigtvis är helt självklara. För att återvända till mitt tidigare exempel, om grafikkortet/drivrutinen dubblar en bildruta i väntan på ny information kommer FCAT mäta det som två olika med lagom renderingstid - även om det för slutanvändaren blir ett "hack" med samma info. Likaså om grafikkortet/drivrutinen väljer att hålla på bildrutor för att släta ut upplevelsen, då kommer FCAT visa finfina resultat samtidigt som det för slutanvändaren kan blir fördröjningar. Pipen är ju ändå bild in -> bild ut i sin enklaste form, allt som sker mellan introducerar fördröjningar i någon form.

Det optimala vore som du säger ett verktyg som mäter hela pipen, men där är vi inte. Jag tror det krävs betydligt mer öppenhet från AMD och Nvidia innan vi får något vettigt på den fronten. Det ska ju vara användbart i vardagen också, jag är liksom inte beredd att lägga all arbetstid på djupanalys av varje enskilt grafikkort för att upptäcka problem som i många fall slutanvändaren inte ens ser. Det viktigaste i min bok är fortfarande subjektiva slutupplevelsen - syns de här "hacken"? Ett tydligt exempel är Far Cry 3, där spelupplevelsen med Nvidia-kort helt enkelt är mycket bättre.

Fast den typen av problem ser ju inte FRAPS heller så där har ju inget vettigt verktyg än. Fast alla inblandade har väl efterlyst ett verktyg för att analysera hela pipelinen.

För den händige går det ju att lägga på ett till lager i Nvidias test och analysera bilder efter skillnader så att man kan hitta bilder som är identiska. "Bara" att subtrahera två bilder med varandra och titta på skillnaden. Lär ta sin lilla tid att göra för några miljoner bildrutor dock

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Zotamedu:

Fast den typen av problem ser ju inte FRAPS heller så där har ju inget vettigt verktyg än. Fast alla inblandade har väl efterlyst ett verktyg för att analysera hela pipelinen.

För den händige går det ju att lägga på ett till lager i Nvidias test och analysera bilder efter skillnader så att man kan hitta bilder som är identiska. "Bara" att subtrahera två bilder med varandra och titta på skillnaden. Lär ta sin lilla tid att göra för några miljoner bildrutor dock

Jag säger ju inte att Fraps är lösningen heller, då misstolkar du mig. Det jag vill få fram är att FCAT inte är lösningen på alla problem, vill GPU-tillverkarna "fula sig" går det utmärkt att ge perfekta resultat där med och introducera nackdelar på andra fronter liksom. Fraps och FCAT visar två sidor av pipen, vilka båda påverkar slutupplevelsen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Har själv en jäkla problem i bla Far cry 3 med skumma renderingstider, mitt 7950 har hyfsat bra fps men ändå känns det laggigt. Kanske är mer kännslig än andra..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Bra Amd! Meninglöst att släppa ny dubbelgpu med det skick CF befinner sej i.Hoppas de får bukt med alla problem de lider av,speciellt runt frames.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Bra! Nu kanske vi slipper klagan sen över dåliga drivrutiner

Permalänk
Medlem

Helt rätt att vänta tills rediga drivrunter finns istället för att släppa något halvdant, bra AMD!

Visa signatur

|CPU: i5 3570k 3.4ghz | GPU: XFX Radeon 7950 | MB: ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX 750W | Chassi: Corsair carbide 300R |

Permalänk
Medlem

De är väl i princip bara BF3 som fungerar smärtfritt i CF med detta kort just nu och ett par fåtal andra titlar? riktigt pinsamt (Resultat från Devil 13 / ARES II när sweclockers testade dem)

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.