Program för att spela in musik från Spotify?

Permalänk

Program för att spela in musik från Spotify?

Tjenare,

Jag börjar med att slänga in denna länk, som förklarar att det faktiskt är okej att kopiera för eget bruk:
http://www.regeringen.se/sb/d/6143

Vilket jag tolkar som att det bör gälla för Spotify också, alltså ingen piratkopiering som uppmuntras till.

Till saken;
Farsan vill kunna fixa ny musik till sin telefon via Spotify, tyvärr har han ingen surf på mobilen, och har därför inte möjlighet att ladda ner dem direkt från Spotify till mobilen, utan måste spela in via datorn, för att sen lägga in det på telefonen.

Jag tänkte nu att det säkert måste finnas något smidigt sätt att göra detta på, antingen via något program liknande Youtube downloader, som bara laddar ner låten, eller genom att spela in det ljudkortet hör, och på så sätt spelar igenom hela låten medan man spelar in.

Någon som har något tips, går det att fixa?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

intressant! letar nämligen efter samma sak

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tjenare,

Jag börjar med att slänga in denna länk, som förklarar att det faktiskt är okej att kopiera för eget bruk:
http://www.regeringen.se/sb/d/6143

Vilket jag tolkar som att det bör gälla för Spotify också, alltså ingen piratkopiering som uppmuntras till.

Till saken;
Farsan vill kunna fixa ny musik till sin telefon via Spotify, tyvärr har han ingen surf på mobilen, och har därför inte möjlighet att ladda ner dem direkt från Spotify till mobilen, utan måste spela in via datorn, för att sen lägga in det på telefonen.

Jag tänkte nu att det säkert måste finnas något smidigt sätt att göra detta på, antingen via något program liknande Youtube downloader, som bara laddar ner låten, eller genom att spela in det ljudkortet hör, och på så sätt spelar igenom hela låten medan man spelar in.

Någon som har något tips, går det att fixa?

Om han har en smartphone och spotify premium kan han ju ha det på offlinemode.

Permalänk
Skrivet av Prodigys:

Om han har en smartphone och spotify premium kan han ju ha det på offlinemode.

Är rätt säker på att han inte har det, och som nybliven pensionär tror jag inte han vill ha den extra utgiften.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Tjenare,

Jag börjar med att slänga in denna länk, som förklarar att det faktiskt är okej att kopiera för eget bruk:
http://www.regeringen.se/sb/d/6143

Vilket jag tolkar som att det bör gälla för Spotify också, alltså ingen piratkopiering som uppmuntras till.

Till saken;
Farsan vill kunna fixa ny musik till sin telefon via Spotify, tyvärr har han ingen surf på mobilen, och har därför inte möjlighet att ladda ner dem direkt från Spotify till mobilen, utan måste spela in via datorn, för att sen lägga in det på telefonen.

Jag tänkte nu att det säkert måste finnas något smidigt sätt att göra detta på, antingen via något program liknande Youtube downloader, som bara laddar ner låten, eller genom att spela in det ljudkortet hör, och på så sätt spelar igenom hela låten medan man spelar in.

Någon som har något tips, går det att fixa?

Replay Music

Funkar skitbra och har använt det i flera år.
Det kan även söka efter och känna igen låt-titlar och klippa bort reklam.

Visa signatur

i9 10900KF - NH-U12A - GTX 1070 - Prime Z490M-Plus - 32GB 3200Mhz - HX750W - Define R3

Permalänk
Inaktiv

Han kan väl spela in med Audacity?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markapärn:

Replay Music

Funkar skitbra och har använt det i flera år.
Det kan även söka efter och känna igen låt-titlar och klippa bort reklam.

Använder också Replay, fungerar alldeles utmärkt!

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Upphovsrätten i Spotify-fallet är en gråzon, där det är ganska oklart om det är tillåtet eller inte att rippa av. För att vara på den säkra sidan låser vi denna.

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.