Hjälp med val av slutet vattenkylningsystem.

Permalänk
Medlem

Hjälp med val av slutet vattenkylningsystem.

Hallå alla sweclockare!
Funderar på att skaffa vattenkylning till processorn.
Tänkte köpa en lite billigare modell och sedan skaffa tystare fläktar till den och köra PnP (push and pull ,två fläktar som sammarbetar).
Är osäker mellan corsairs billigare modeller ,antec küler eller den nya coolermaster kylningen.
Säg vad ni har för erfarenheter av dem lite billigare vattenkylningssystemen och hur ljudnivån och prestandan är.
Ge även förslag på fläktar,exempel: scythe gentle typhoon,vilket är bland dem bättre i ljudnivå/prestanda?
kommer klocka min lilla 3570k ,men absolut inte extremt.
Hoppas på bra och många svar,Tack i förhand!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag kyler min 3570k med en Kühler 620 med originalfläkten. Radiatorn bak i ett R4, kör den i 4,7ghz på 1.32 volt. Rock solid men KAN ju såklart vara tystare. Maxar 70 grader med intel burn test "Maximum ram" setting.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag också kör 3570K med Kühler 620 i mitt SG05B, med en 1600rpm noctua-fläkt som går 100% konstant.
Förmodligen den tystaste delen av min dator, och ingen risk för farliga temperaturer oavsett hur mycket jag klockar.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag kyler min 3570k med en Kühler 620 med originalfläkten. Radiatorn bak i ett R4, kör den i 4,7ghz på 1.32 volt. Rock solid men KAN ju såklart vara tystare. Maxar 70 grader med intel burn test "Maximum ram" setting.

Skrivet av xinux:

Jag också kör 3570K med Kühler 620 i mitt SG05B, med en 1600rpm noctua-fläkt som går 100% konstant.
Förmodligen den tystaste delen av min dator, och ingen risk för farliga temperaturer oavsett hur mycket jag klockar.

vet att antec kuler är suverän men hur står sig den emot den nya cooler master seidon?