Permalänk
Medlem

Ny Luft kylare för 700-800kr. Tips?

Hej! Nu ska jag skaffa en ny kylare och jag vill inte ha en vattenkyld kylare... hade en liten olycka då min antec 620 sprack och allt vatten flög runt i datorn.

Jag kör på I7 3770K och hade väl tänkt att klocka upp den mellan 4,5-4,8Ghz, så jag vill ha en luft som kan hantera det
Jag har LP minnen så de e lugnt och ett zalman z9 plus chassie så det borde fungera.

Men nu till frågan, vilken kylare e bäst? D14, Dark Rock PRO 2, Silver Arrow SB-E eller Phanteks PH-TC14PE Svart.

Har ni fler förslag så säg gärna.

Och För er som har någon av dessa kylare skriv gärna Idle temp och MAX temp och om ni har överklockat eller inte
//
Melker Simonsson

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem

Läst lite och många gillar Phanteks PH-TC14PE Svart.
Men för dom pengarna är det inte värt att slänga på en hundring och dynga på ett slutet vattenkylningsssytem ?
Hört många som kommit upp i de frekvenserna med H100i. Känns stabilare, kanske bara är jag ?

Visa signatur

Stationär PC: i5 2500k @ 4,5Ghz (Corsair H100i) | ASUS p8z68-pro | EVGA GeForce GTX 770 SC ACX | 16Gb Corsair Vengence 1600Mhz | Asus Xonar DX | 60Gb Team Xtreme SSD (OS) | 128Gb Samsung 830 SSD (Spel) | Plexgear 500W | Fractal Design R4 (Black) |
Lagring: Synology 411j | 3x 3TB Western Digital Red (SHR)
Kamera: Canon EOS 6D | EF 50/1,4

Permalänk
Medlem

Dark Rock PRO 2 är inte uppe i toppen bland Silver Arrow, PH-TC14PE och NH-D14, men den är löjligt snygg.
Silver Arrow, PH-TC14PE och NH-D14 kyler typ lika bra. Noctuas har inte pwm-fläktar och är bara snygg om du gillar färgen brun. Silver Arrow är ful som stryk. PH-TC14PE finns i många fina färger.
Om du bryr dig om utseende borde du ta Phanteks. (eller Dark Rock pro 2 som är ännu finare)

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Dark Rock PRO 2 är inte uppe i toppen bland Silver Arrow, PH-TC14PE och NH-D14, men den är löjligt snygg.
Silver Arrow, PH-TC14PE och NH-D14 kyler typ lika bra. Noctuas har inte pwm-fläktar och är bara snygg om du gillar färgen brun. Silver Arrow är ful som stryk. PH-TC14PE finns i många fina färger.
Om du bryr dig om utseende borde du ta Phanteks. (eller Dark Rock pro 2 som är ännu finare)

Okej. Då blire mellan d14 och PH-TC14PE. De ända problemet e ju att PH-TC14PE inte finns i lager och jag behöver en ny nu... såå de blir nog ändå en d14 då den e billigare och finns i lager. De e ju ändå kylningen man e ute efter

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mecke96:

Okej. Då blire mellan d14 och PH-TC14PE. De ända problemet e ju att PH-TC14PE inte finns i lager och jag behöver en ny nu... såå de blir nog ändå en d14 då den e billigare och finns i lager. De e ju ändå kylningen man e ute efter

Det verkar som att Silver Arrow vinner över NH-D14 med någon enstaka grad. Om du har plats borde du överväga att ta den, särskilt om du inte tycker om oljud. Den är tystare än NH-D14 i idle. Snurrar på typ 500 rpm då eller något sådant.

EDIT: Såg nu att den inte heller fanns i lager. Kör på Noctuas.
Man blir inte missnöjd med någon av kylarna du listade i första inlägget.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det verkar som att Silver Arrow vinner över NH-D14 med någon enstaka grad. Om du har plats borde du överväga att ta den, särskilt om du inte tycker om oljud. Den är tystare än NH-D14 i idle. Snurrar på typ 500 rpm då eller något sådant.

EDIT: Såg nu att den inte heller fanns i lager. Kör på Noctuas.
Man blir inte missnöjd med någon av kylarna du listade i första inlägget.

Tack för hjälpen

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem

Är mycket nöjd med min d14, men hade jag köpt idag hade det blivit dark rock pro 2. Riktigt snygg och tyst, samt svårslagen prestanda. Vad ja kan se ligger den i de absoluta toppskiktet, men är väl olika från review till reivew..

http://www.tweaktown.com/reviews/4753/be_quiet_dark_rock_pro_...

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pollux89:

Är mycket nöjd med min d14, men hade jag köpt idag hade det blivit dark rock pro 2. Riktigt snygg och tyst, samt svårslagen prestanda. Vad ja kan se ligger den i de absoluta toppskiktet, men är väl olika från review till reivew..

http://www.tweaktown.com/reviews/4753/be_quiet_dark_rock_pro_...

Den där recensionen hade jag missat. I de jag tittat på kom Dark Rock pro 2 en 4-5 grader efter Noctua/Phanteks/Thermalright.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Silver Arrow. Väldigt bra PWM-fläktar som blir nästintill knäpptysta i idle (500 RPM).

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Lite off topic. Du råkar inte ha kvar din Antec Kuhler? Det är precis vad jag behöver till ett moddnings projekt som jag håller på med.
Kontakta mig gärna via PM om du skulle tänkas skänka den, mot frakt kostnaden såklart

Permalänk
Medlem