Hells angels copyright (Gäller en teckning)

Permalänk
Medlem

Hells angels copyright (Gäller en teckning)

Hejsan alla jag undrar hur Hells angels ser på sin copyright för de är så att jag har ritat (För hand) deras logga och vill posta den på facebook så mina kompisar kan se vad jag har ritat. Dock vill jag inte få problem med dessa fina mc knuttar så jag undrar om ni vet detta.

Och förlåt moderator om de är fel postat eller om jag bryter mot någon regel.

MVH: Xzup

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Lite gay att rita deras logga öht?

Permalänk

Rent lagligt är det inga problem så vida du inte försöker sälja trycket eller något sånt.
Men jag tror att du är den första som är mer rädd för deras jurist avdelning än för dom själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xzup:

Hejsan alla jag undrar hur Hells angels ser på sin copyright..

"HELLS ANGELS and the skull logo (R) are trademarks owned by Hells Angels Motorcycle Corporation, registered in the USA and in many other countries. All logos and designs of Hells Angels are trademark-protected"

Källa: Hells Angels Motorcycle Corporation - hells-angels.com.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Liv&helvete:

"HELLS ANGELS and the skull logo (R) are trademarks owned by Hells Angels Motorcycle Corporation, registered in the USA and in many other countries. All logos and designs of Hells Angels are trademark-protected"

Källa: Hells Angels Motorcycle Corporation - hells-angels.com.

Fortfarande ok att avbilda loggan så länge det inte är för kommersiella syften. Just film och musik har ett väldigt mycket starkare skydd eftersom de har en starkare lobby.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunterxx:

Lite gay att rita deras logga öht?

Gay? Utveckla gärna.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xzup:

Hejsan alla jag undrar hur Hells angels ser på sin copyright för de är så att jag har ritat (För hand) deras logga och vill posta den på facebook så mina kompisar kan se vad jag har ritat. Dock vill jag inte få problem med dessa fina mc knuttar så jag undrar om ni vet detta.

Och förlåt moderator om de är fel postat eller om jag bryter mot någon regel.

MVH: Xzup

Mejla och fråga.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Skrivet av Liv&helvete:

"HELLS ANGELS and the skull logo (R) are trademarks owned by Hells Angels Motorcycle Corporation, registered in the USA and in many other countries. All logos and designs of Hells Angels are trademark-protected"

Källa: Hells Angels Motorcycle Corporation - hells-angels.com.

Och dom skickar inte advokaten efter en... Nog något annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

A jo advokaten är jag inte jätte rädd för utan om dem kommer hem och knackar å dörren.

Gay ? De är ett sett att lära sig att rita allt man ser vilket jag gör just nu. Bra med detaljer för en som skall lära sig att rita just därför valde jag den.

Skit samma tack alla för svaren de hjälpte mitt val

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Medlem

Tror nog att om du mot förmodan känner någon som kan ta anstöt av detta, bör oroa dig om vad den personen gör, inte vilka juridiska åtgärder han kommer vidta.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.