Intel Lynx Point för Haswell rättas till lanseringen

Permalänk
Melding Plague

Intel Lynx Point för Haswell rättas till lanseringen

De nya styrkretsarna för Intel Haswell och LGA 1150 är drabbade av ett uppmärksammat problem relaterat till hanteringen av USB 3.0, men detta ska rättas till när massproduktionen inleds i juni.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Jag visste det! Det är ju inte likt Intel att lansera "trasiga" produkter.

Permalänk
Medlem

Ja vad säger man. Tydligen inte lätt att utveckla styrkretsar. Inte ens med ett par miljarder i fickan.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Avstängd

Hoppat att SweClockers kör någon sån där artikel där dom väljer komponenter för ett nybygge när Haswell kommer.

Blir Haswell beast?
Kommer den dra mer eller mindre ström än tidigare processorer?
Kommer den vara lättare eller svårare att kyla?
Kommer Intels stockkylare som kommer med den att vara kass och jobbig?

Permalänk

Bra att Intel fixar till det. Borde vara relativt lätt att få tag i rätt revision för de som vill ha den då.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sgtspiff:

Ja vad säger man. Tydligen inte lätt att utveckla styrkretsar. Inte ens med ett par miljarder i fickan.

Tja, AMD gör ju det ganska bra

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Snusfri

Intel fixar till eventuella problem snabbt och smärtfritt, precis som det skall vara till skillnad från ett annat bolag som skryter om sina prylar men som sedan faller platt till marken.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Känns som att tiotusenkronorsfrågan är hur bra Haswell kommer överclocka. Får vi se upp till 5Ghz vid luftkylning så nöjer jag mig helt klart om den bara blir lite bättre än IB. Om man tror på alla rykten efter reddit tråden så ser det ju iaf lovande ut.

"What do you usually do with your system? If you like to overclock, Haswell is worth it (can't tell you why but read the Haswell Anandtech preview very carefully for buried treasure). On-die graphics is improving quite a bit as well. If you're into energy efficiency or even more graphics, Broadwell. I think the tech community will be very pleasantly surprised with Broadwell. But I'm biased, so we'll just going to have to prove it the hard way." http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/15iaet/iama_cpu_archite...

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Intel fixar till eventuella problem snabbt och smärtfritt, precis som det skall vara till skillnad från ett annat bolag som skryter om sina prylar men som sedan faller platt till marken.

Casual-fanboy-friday idag?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

Ja, det är ju faktiskt lite komiskt hur den överlägset största aktören med oändliga utvecklingsresurser har lyckats faila med två av de tre senaste generationernas styrkretsar. Dessutom blev väl också x79 rätt svalt mottagen har jag för mig när den kom även om det inte var några riktiga problem med den? Sen att de löser problemen är ju en annan femma, men man tycker nästan att de borde lyckas lite bättre än så med tanke på deras förutsättningar jämfört med exempelvis Amd Amd kör ju dock fortfarande med äldre styrkretsar, lite nyheter därifrån vore inte helt fel

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av THB:

Intel fixar till eventuella problem snabbt och smärtfritt, precis som det skall vara till skillnad från ett annat bolag som skryter om sina prylar men som sedan faller platt till marken.

Fast det är över ett år sedan de floppade med bulldozer, och det var deras enda rejäla cpuflopp, med tanke på att vishera, phenom 2, athlon 2, athlon x64 osv var/är jävligt bra och lyckade prollar.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Skrivet av LeoCarlsson:

Fast det är över ett år sedan de floppade med bulldozer, och det var deras enda rejäla cpuflopp, med tanke på att vishera, phenom 2, athlon 2, athlon x64 osv var/är jävligt bra och lyckade prollar.

Vishera har ju brister med, hög strömförbrukning är en samt väldigt utdaterat moderkort chipset som endast erbjuder ATX varken mITX eller mATX finns på 990FX vilket är en dealbreaker för många tror jag eftersom mATX och mITX har blivit extremt populärt senaste åren. AMD kanske är intressant om dom släpper en ny socket med alla nya funktioner och stort utbud av moderkort samt får ner strömförbrukningen tills dess är jag Intel-fanboy.

Permalänk
Medlem

Trevligt. Kanske blir ordentliga Haswellprodukter vid sommaren då.

Permalänk
Medlem

Yes! säger jag bara.
Nu kanske jag kan hålla ut ett tag till istället för att köpa nuvarande modeller.
Vill ju inte köpa en sak som är trasig från fabrik...
Till och med tittat lite på AMD system på grund av detta.
Men för mig går prestanda lite förre pris...

Permalänk
Medlem

Kanske är fel dag att skriva detta....men är inte Haswell jävligt onödigt?
Sänk priserna på de de redan har idag!
Och räcker inte det vi har idag?
Kommer inte för mitt liv uppgradera när man har I7 3770K, 1155 Z77 MPower, Corsair Platinum 2133, GTX 680....

Men har som sagt vaknat på fel sida(jobbar natt);)

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Kanske är fel dag att skriva detta....men är inte Haswell jävligt onödigt?
Sänk priserna på de de redan har idag!
Och räcker inte det vi har idag?
Kommer inte för mitt liv uppgradera när man har I7 3770K, 1155 Z77 MPower, Corsair Platinum 2133, GTX 680....

Men har som sagt vaknat på fel sida(jobbar natt);)

Helt rätt, men fel. För mig som inte uppgraderat sen 2009 blir Haswell perfekt. Ingen säger att man måste eller ska uppgradera vid varje tick, tock. För dig blir det väl om ett par år?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.