Webbsidor att fördriva tiden med.

Permalänk
Medlem

Webbsidor att fördriva tiden med.

Hej kära Swec! När jag sitter vid datorn och bara ska slösurfa så brukar det bli dessa sidor i samma ordning: Facebook -> 9gag -> Garaget -> Reddit -> Swec och sen sitter jag där o kollar trådar och projekt/loggar i någon timme sedan blir jag otroligt uttråkad.. Nu till själva frågeställningen som jag har!

Vad har ni för bra förslag på webbsidor där man kan spendera en hel del tid utan att bli uttråkad?

Ps: Inget ont om Swec men när man har lusläst det mesta på sidan så blir det ganska så enspårigt

Permalänk
Medlem

di.se
nasa.gov

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera Netflix med Mediahint installerat så du kommer åt amerikanska utbudet, då jävlar har du att göra

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

di.se
nasa.gov

Nyhets sidor och liknande sväljer jag med android luren på lunch och frukost rast men tack ändå!

Skrivet av zeddiz:

Skulle rekommendera Netflix med Mediahint installerat så du kommer åt amerikanska utbudet, då jävlar har du att göra

Filmer och serier har jag tillgång till på andra sätt följer redan alldeles för många serier hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av HTprof:

Nyhets sidor och liknande sväljer jag med android luren på lunch och frukost rast men tack ändå!

Filmer och serier har jag tillgång till på andra sätt följer redan alldeles för många serier hehe

Det låter som att du har en överdos av Internet. Doktorn ordinerar en timmes promenad om dagen samt en veckas städ- eller kulinarisk mani. Om kuren inte fungerar så behövs starkare medel av typ flick/pojkvän alternativt hund.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Det låter som att du har en överdos av Internet. Doktorn ordinerar en timmes promenad om dagen samt en veckas städ- eller kulinarisk mani. Om kuren inte fungerar så behövs starkare medel av typ flick/pojkvän alternativt hund.

Har ett fysiskt krävande jobb samt bor med flickvän sedan 4 månader tillbaka så både fysiken samt kärlekslivet är på topp sen står tjejen för det kulinariska behovet för det mesta då hon gillar att laga mat och jag har tummen mitt i handen när det kommer till köks bestyr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HTprof:

Har ett fysiskt krävande jobb samt bor med flickvän sedan 4 månader tillbaka så både fysiken samt kärlekslivet är på topp sen står tjejen för det kulinariska behovet för det mesta då hon gillar att laga mat och jag har tummen mitt i handen när det kommer till köks bestyr

Skickades från m.sweclockers.com

Well, då är det bara att inse att livet är tråkit när man har allt.
Funderat på att skaffa en datorrelaterad hobby? Typ bild, film, musik, programmering, databasbygge?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera http://www.codecademy.com/ om inte netflix var passande!

Att lära sig lite kod är sjukt roligt och du kan spendera timmar på det.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zeddiz:

Jag kan rekommendera http://www.codecademy.com/ om inte netflix var passande!

Att lära sig lite kod är sjukt roligt och du kan spendera timmar på det.

Rätt likt vad jag tänkte tipsa om, om än man kanske inte behöver begränsa sig till kod.

Lär dig saker. Tyckte du det var tråkigt i skolan så var det troligen pga andra faktorer än att det faktiskt är tråkigt att lära sig nya saker. Hitta en guide om något, sätt dig in i frågan och läs. Titta på inspelade universitetsföreläsningar i något intressant ämne. Kanske hitta något ämne som du tycker att du redan kan och se vad andra har att säga. Det kan ofta ge nya insikter av olika slag.

Gör saker. Istf att bara passivt konsumera innehåll, så skapa eget. Koda, rita, skriv, fota, filma. Du har säkert släkt och vänner som är intresserade av att se vad ni gör hemma (inom rimliga gränser) — ta kort på detta, skriv lite text, lägg upp någonstans. Måste verkligen inte vara Facebook — du kanske skulle kunna knappa ihop en egen sida på nätet med någon vanlig bloggplattform. Ha inte målet att bli en "kändisblogg" eller att få okända människor att läsa, men människor i allmänhet brukar gilla att vara kreativa.

Tanken är inte att ovanstående ska vara några betungande sysslor, men att bara sitta och passivt ta emot innehåll utan utveckling är inget som ger speciellt mycket i längden, imho. "Sitta och dega framför Facebook" är det nya "sitta och dega framför TV:n" .

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Aah äntligen lite konstruktiva och givande svar! Tackar! Kod har jag funderat på ett bra tag kanske vore dags att ta tag i ens kreativa sida och lära sig massor! Mim dröm vore att bygga saker(som hobby) tex bygga om bilar eller bygga egna datorchassin dock så är det inte saker som jag har möjlighet till i nuläget(att göra det på sådant sätt som jag önskar) men men ju längre livet varar ju fler möjligheter kommer jag ju att få

Permalänk
Medlem

Finns lite tips i denna tråd också.
#13298013

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB