Permalänk
Medlem

Hög temperatur på CPU

Nyligen har jag, så fort jag spelar ett något sånär krävande spel (bf3, bioshock etc.), fått varningar om hög temperatur på min CPU. Har inte ändrat några inställningar angående fläkthastigheten eller flyttat på datorn. Den står under mitt skrivbord och jag funderar på att flytta på den, dock bör detta inte vara det största problemet eftersom jag aldrig haft några liknande problem med samma spel tidigare och haft den på samma ställe. Har en Intel i7, 2600 och temperaturen går upp till 75-78C. Har inte öppnat den sen jag byggde ihop den, för ca 1 år sen, kan den ha dammat igen?

Grymt tacksam för svar!

Permalänk

Kan vara damm i fläkten möjligtvis. Annars är det alltid bra att investera i en bra kylare.

Är förövrigt inga farliga temperaturer på något sätt.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Entusiast

Fullkomligt normalt för en stockkylare (Alltså den som följde med) fast kanske en aning högre på grund av halvtaskig ventilation. Dock så är det ingen skadlig temperature alls så spela på bara!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svaren