Behöver exakta OC data till AMD Phenom II x6 1090T

Permalänk
Avstängd

Behöver exakta OC data till AMD Phenom II x6 1090T

Jag har försökt överklocka min dator med hjälp av alla möjliga guider, men det funkar aldrig. Så fort jag överklockar datorn mer än 3,7Ghz så får jag blåskärm direkt, och med 3,7Ghz som OC så får jag blåskärm efter bara några timmar. Och denna processor ska gå att klocka högre med stabilt resultat, jag vet bara inte hur.

Om någon som ligger på stabilt 3,8Ghz eller högre på en AMD Phenom skulle vilja infoga exakta data på inställningar i BIOS i samband med överklockningen skulle jag vara oerhört tacksam. Jag har provat så många olika guider att jag behöver nåt felsäkert tillvägagångssätt.

Permalänk

Det du ber om finns inte, sorry.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Det kanske helt enkelt inte går att komma högre i clock, då alla processorer presterar olika vid överklockning.

Och att bara kopiera någon annans inställningar i bios fungerar heller inte då alla behöver olika inställningar för att hitta en bra stabil klock, då alla komponenter skiljer sig, även om det råkade vara så att någon satt med exakt samma setup som dig.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Det du söker finns inte, kisel lotteri!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Han kan ju iallafall få ge det ett försök. Sålänge han inte matar in för mycket volt så kan det ju inte skada..

Permalänk
Avstängd

Jag provade Overclock Utility i BIOS där man bara trycker på en knapp och den ställer in saker automatiskt. Fick upp den till 3,7Ghz via den, ska se om det håller sig.

Permalänk
Entusiast

Som flera har nämnt, det går inte att svara på. Men om din klock är instabil så finns det två options. 1: Sänk frekvensen. 2: Höj spänningen.

Min gamla Phenom II x4 965 BE kom inte högre än 4GHz, och det var inte stabilt. 3,9 fungerade i några dagar men det visade inte heller sig vara stabilt. Det slutade med att jag nådde en stabil klock på 3,8GHz @ 1,4V.
Min kusin sitter på en Phenom II x4 975 BE, som stock ligger på 3,6GNZ @ 1,5V. Den kan man ju bara drömma om att klocka. Den blåskärmar dessutom direkt om man sänker volten lite.

Det jag försöker säga är att det ä stor skillnad mellan processor och processor.

Permalänk
Medlem

Vilka temps får du? Som tidigare sagt så klockar alla olika. Men dra upp volten lite och testa igen. Men håll koll på tempen och se till att den inte går över 62-64 grader

Vet inte om de e samma lista AMD men här är en blue screen lista från iSw3de

0x101 = Öka Vcore
0x124 = Öka/Minska QPI/VTT först, om detta ej funkar Öka/Minska vcore...
0x0A = ostabilt RAM/IMC, Öka QPI först, om detta inte funkar öka Vcore
0x1A = "Memory management error" Kan vara fel på ditt RAM-Minne. Testa med memtest.
0x1E = Öka Vcore
0x3B = Öka Vcore
0x3D = Öka Vcore
0xD1 = QPI/VTT, Öka/Minska, kan vara ostabilt RAM
0x9C = QPI/VTT Öka/Minska
0x7E = Korrupta OS filer, möjligtvis pga överklockning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk

jag kan återkomma me endel riktvärden senare ikv men de är som folk sagt tidigare ett lotto, även mobo spelar in, komme inte över 3,9 hur jag än gjorde me mitt förra kort å när jag bytte mobo komme jag lite över 4,1 med samma processor.

Visa signatur

Asus X-99 A. I7 5820K 4,5ghz. 16gb DDR4Cruical Ballistix 2400mhz.R9 290X. 512gb Samsung pro850. Corsair HX850 .Timberjack monsta vattenkylning .Corsair 900 Timberjack Edition.

http://www.sweclockers.com/galleri/12121-timberjack-900d