Xbox Durango kan premiärvisas i maj

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Med Xbox Live Gold får du rabatter på DLC/Spel som inte Silver får, du får även beta invites och annat smått och gått som inte silver får. Sedan tycker jag ju även att det är lite snålt att gnälla på att betala 30kr i månaden för en service som är snabbare och bättre i MP spel än PSN

Jag tror även att nästa Xbox kommer att krossa PS4 eftersom Xbox nu har en väldigt stor spelarbas som växer mycket snabbare än PS i dagsläget

Men att man måste ha guld för att använda YouTube och Netflix etc. är ju bara ren idioti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

MS skjuter sig själva i huvudet med ett dubbelpipigt hagelgevär iomed "Always online".
Jag har en 360 nu, men kommer inte att skaffa en 720 om det ryktet stämmer, vilket det tyvärr verkar göra.

Hähä vilka har inte Internet 24/7 och är inte "always online" ändå`?

Själv kanske jag har Internet-strul 1-2gångar per år på sin höjd

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Megacrash:

Hähä vilka har inte Internet 24/7 och är inte "always online" ändå`?

Själv kanske jag har Internet-strul 1-2gångar per år på sin höjd

Du kanske har det så, många andra har det inte, sedan är det inte bara på din sida det skall funka heller.
Om spelföretagets eller MS servrar ligger nere kan du inte spela, blir någon server hackad så kan du inte spela tex.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

betala för att spela multiplayer, dyrare spel och lägga 4k på en onödig pryl långsammare än min dator CANNOT WAIT

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Microsoft kan inte göra hårdvara, så nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Hähä vilka har inte Internet 24/7 och är inte "always online" ändå`?

Själv kanske jag har Internet-strul 1-2gångar per år på sin höjd

Utanför Sverige är det inte alltid lika självklart med stabil & konstant uppkoppling.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Naxos:

Microsoft kan inte göra hårdvara, så nej tack.

Dom har kuggat på mjukvaran med dom senare åren..

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ak-47:

Inom konsolvärlden ja....inom teknikvärlden är Ps4 en lågbudget maskin..

PS4 har 8GB RAM med en bandbredd på ~180GB/s och har en teoretiskt flyttalsprestanda på 1.8GFLOPS.

Nu delar CPU och GPU på både bandbredd och kapacitet på det minnet, men tittar man på PS3 som har 256MB för CPU och 256MB för GPU så är det bara mängden RAM för GPUn som är en stor flaskhals, så majoriteten av de 8GB som PS4 har kommer användas för grafik.

Finns det PC-maskiner som spöar detta? Visst finns det, men hur mycket budget är dessa...

Skulle snarare säga att under de närmaste åren kommer nog den genomsnittliga gaming-PCn vara klenare än PS4 (och möjligen även än Durango).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Intressant om den kommer heta Durango och vad Dodge kommer göra då... iof inte samma produkttyp men namn är ju namn och amerikaner gillar ju att stämma allt o alla...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

mmm visar dem inte i Maj kanske det visas under E3 i sommar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yoshman:

PS4 har 8GB RAM med en bandbredd på ~180GB/s och har en teoretiskt flyttalsprestanda på 1.8GFLOPS.

Nu delar CPU och GPU på både bandbredd och kapacitet på det minnet, men tittar man på PS3 som har 256MB för CPU och 256MB för GPU så är det bara mängden RAM för GPUn som är en stor flaskhals, så majoriteten av de 8GB som PS4 har kommer användas för grafik.

Finns det PC-maskiner som spöar detta? Visst finns det, men hur mycket budget är dessa...

Skulle snarare säga att under de närmaste åren kommer nog den genomsnittliga gaming-PCn vara klenare än PS4 (och möjligen även än Durango).

Vet du ens hur mycket ps4 kommer att kosta? så skippa snacket med ''budget''

Ps4 kan kosta 10k vid lanseringsdagen..Spelen kommer att kosta 799:- st säkerligen..

Och konsolernas spel är så optimerade och låsta och små (Miljön i spelen)! Och dom som är konsol-lirare vet inte bättre...

Köper man en PC för att spela på får man kvalité på spelet...köper man konsol för att spela på skiter man i kvalitén och känslan och går efter hypen..

En konsol är inte ekonomisk i längden det är fakta..med tanke på vad man får...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

betala för att spela multiplayer, dyrare spel och lägga 4k på en onödig pryl långsammare än min dator CANNOT WAIT

Jaja men spela Forza eller Halo på datorn då. Det är ganska många som räknar med konsol exklusiva spel, bl.a. jag. Har mitt xbox enbart för Halo samt Forza, men det kanske inte är värt att skaffa det nya xboxet bara för det. Får vänta något/några år innan priset faller antagligen

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

Jag håller många exklusiva titlar till xbox varmt om hjärtat men trots det så har jag ändå alltid saknat Playstation en aning, har inte ägt ett på 10 år så denna generation kanske det är dags att gå tillbaka.

Något som sitter med mig än är hur pass dålig 360:n var när den kom, den var ju inte ens klar när den släpptes och jag tror jag hade 4st som fick rrod och det irritations momentet sitter kvar än när man fick sitta och prata med Microsofts undermåliga kundsupport där de knappt kunde svenska och man skulle förklara att ens xbox var trasigt men ÄNDÅ varje gång så skulle man gå igenom samma procedur med att felsöka den för att fastslå att den var paj, sen fick man glatt vänta 2-3 veckor innan man fick en ny medans kompisarna satt och spelade

Så ja Sony är lockande innan ens den nya Xboxen är utannonserad.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Dom flesta värkar redan dömt den inan mer info.

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ak-47:

Vet du ens hur mycket ps4 kommer att kosta? så skippa snacket med ''budget''

Ps4 kan kosta 10k vid lanseringsdagen..Spelen kommer att kosta 799:- st säkerligen..

Och konsolernas spel är så optimerade och låsta och små (Miljön i spelen)! Och dom som är konsol-lirare vet inte bättre...

Köper man en PC för att spela på får man kvalité på spelet...köper man konsol för att spela på skiter man i kvalitén och känslan och går efter hypen..

En konsol är inte ekonomisk i längden det är fakta..med tanke på vad man får...

Hmm, köpte en PS3 på releasedagen, den gick väl på 5k då. Än idag fungerar den för saker som spel (d.v.s. spel som lanseras nu fungerar går fortfarande att köra), blu-ray, netflix, så utslaget på de 7 år den används så har jag svårt att se hur en gaming-PC ens skulle vara nära rent ekonomiskt.

Att jag spelar på konsol numera beror på att jag helt enkelt inte har speciellt mycket tid över till att spela så när jag ska spela vill jag komma ingång direkt, inte först beställa ett nytt grafikkort (då det senaste spelet kräver modern HW), leta efter patchar och drivare, ladda ner en N GB patch och sen spela. Visst laddar PS3an ner en och annan uppdatering, men då jag har en PSN+ prenumeration (480kr per år) så sker detta automatisk i bakgrunden utan att jag behöver bry mig (en SPE är dedikerad till att utföra sådan i bakgrunden), med PSN+ får man även tillgång till ett gäng spel per månad så är ytterst sällan jag köpt spel på sistone.

Och vet jag vad PS4an kommer kosta? Nej, men har inte heller hävdad det. Vad vi vet är att Sony fick väldigt mycket kritik för det initiala priset på PS3, så det är nog ett rätt "safe bet" att hävda att PS4 kommer kosta lika mycket eller antagligen mindre än vad PS3 gjorde vid release. Och konkurrensen mellan Microsoft och Sony kommer säkerställa att båda parter kommer pressa priset på sin konsol så lågt som bara är ekonomisk försvarbart.

Ta en titt på vad ett grafikkort som matchar PS4an kostar, fundera sedan om du kan hitta någon "budget PC" som kommer vara utrustad med något som ens är i närhet...

Slutligen det var inte jag som snackade om budget, det var hör och häpna: du!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är intressant att varken Sony eller Microsoft pratar om 4K-upplösning eller UHD när det gäller sina konsoller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stafis:

Jag tycker det är intressant att varken Sony eller Microsoft pratar om 4K-upplösning eller UHD när det gäller sina konsoller...

Kommer att ta många år innan 4k upplösning finns i var mans tv. Dessutom skulle spel med 4k upplösning kräva otroligt mycket grafikprestanda.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Om dom verkligen gör slag i saken med "always-offline" så får jag väl tacka microsoft att dom gör mitt PS4 köp ett enkelt val då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

betala för att spela multiplayer, dyrare spel och lägga 4k på en onödig pryl långsammare än min dator CANNOT WAIT

och Konsolexklusiva AAA titlar.. CANNOT WAIT

(seriös)

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Megacrash:

Själv kanske jag har Internet-strul 1-2gångar per år på sin höjd

Grattis, så var det hos min förra ISP också. Efter flytt så har jag 200/10 Mbps från en stor leverantör (läsare kan nog själva lista ut vilken med lite research på vilka som erbjuder detta ) i centrala Göteborg där jag haft veckoperioder med 5‒6 downtimeperioder om dagen på upp till en halvtimme, samt två 24 h-period helt utan uppkoppling. Hos bekanta på landet så är det inte speciellt ovanligt med någon dags nertid då och då.

Lägg därtill dåliga routrar/modem så har vi även i Sverige väldigt många hushåll som inte kan ha "five nines" uptime, precis. Och som även nämnts: det är inte alltid spelbolagen kan garantera heller. SC5-lanseringen var ju inte hellyckad, för de som har minne kortare än ett par veckor.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag är grymt sugen på att veta vilka killer-features Microsoft kommer med! Sony har ju lagt ribban hyfsat högt!

Beror på vem man frågar. Frågar man Microsoft så får du Kinect 2 som svar.

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem

Ja antingen så skyndar de sig så mycket de kan för att hinna bli klara ungefär samtidigt som Sony eller så vill de helt enkelt inte ta emot allt det hatet som antagligen flyger åt deras håll när de visar sitt "always on" system och försöker gömma det under mattan eller så har de bestämt sig för att ta bort systemet när de ser hur mycket folk hatar det.

Personligen hoppas jag nog ärligt talat på att de implementerar "always on" och floppar så in i helvete så att det blir som en varning för andra konsoler/spel. Sedan är det ju alltid positivt när det går dåligt för Microsoft då datorvärlden skulle revolutioneras rejält då deras Windows monopol faller.

Permalänk
Skrivet av Sears:

Ja antingen så skyndar de sig så mycket de kan för att hinna bli klara ungefär samtidigt som Sony eller så vill de helt enkelt inte ta emot allt det hatet som antagligen flyger åt deras håll när de visar sitt "always on" system och försöker gömma det under mattan eller så har de bestämt sig för att ta bort systemet när de ser hur mycket folk hatar det.

Personligen hoppas jag nog ärligt talat på att de implementerar "always on" och floppar så in i helvete så att det blir som en varning för andra konsoler/spel. Sedan är det ju alltid positivt när det går dåligt för Microsoft då datorvärlden skulle revolutioneras rejält då deras Windows monopol faller.

Bäst är väl att dom tar sitt förnuft till fånga och lyssnar på konsumenterna. På så vis får vi den produkt vi vill ha och de stackars utvecklarna får behålla sina jobb. Slutet gott, allting gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag är grymt sugen på att veta vilka killer-features Microsoft kommer med! Sony har ju lagt ribban hyfsat högt!

Touchskärm support, så man måste stå eller sitta riktigt nära TVn för att trycka på skärmen. Kontrollern går att använda, men det är gjort så svårt det bara går då Microsoft gillar touch. För touch är inne och coolt.

... Ja...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Hähä vilka har inte Internet 24/7 och är inte "always online" ändå`?

Själv kanske jag har Internet-strul 1-2gångar per år på sin höjd

Personligen så spelar det ingen roll hur säkert mitt internet är (mitt har legat nere i 2 timmar en gång på 14 månader). Jag vill kunna spela även efter att Microsoft tycker att det är icke lönsamt att ha servarna igång. Jag hoppas att denna online DRM trend DÖR illa kvickt, drabbar mest oss betalande kunder, och pirater lyckas ändå knäcka allt tillslut. Att inte till fullo äga vad man köpt är rent ut sagt vidrigt

Permalänk

Alltid online = Då blir det ännu mer säkert Playstation 4 för min del. Sen gillar jag de Playstation exklusiva spelen betydligt mer också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

betala för att spela multiplayer, dyrare spel och lägga 4k på en onödig pryl långsammare än min dator CANNOT WAIT

Så din dator kostade enbart 3699:- ? Konsoll är extremt prisvärt och det är främsta anledningen till att de tar över marknadsandelar från PC varje år

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stafis:

Jag tycker det är intressant att varken Sony eller Microsoft pratar om 4K-upplösning eller UHD när det gäller sina konsoller...

"Are you one of the very few who ran out and dropped a cool $20-$30,000 on a 4K resolution Ultra HD TV? Well, you may want to pick up the long-awaited PlayStation 4 when it finally launches.

Yes, Sony confirmed today that the PlayStation 4 will have the world's first 4K video service. Then again, I seriously doubt that supporting a nascent movie platform on the PlayStation 4 will spur purchases of 4K TVs, especially given the cost of current Ultra HD televisions."

Källa: http://www.tgdaily.com/games-and-entertainment-brief/69853-so...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Kommer att ta många år innan 4k upplösning finns i var mans tv. Dessutom skulle spel med 4k upplösning kräva otroligt mycket grafikprestanda.

Sades det inte samma sak om HDTV 2005?
Om denna generation av boxar ska hålla lika länge som de nuvarande så borde de tänka på det.
Samt att grafikprestandan borde väl rimligtvis vara mycket starkare nuförtiden jämfört med för 8 år sedan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davvda:

"Are you one of the very few who ran out and dropped a cool $20-$30,000 on a 4K resolution Ultra HD TV? Well, you may want to pick up the long-awaited PlayStation 4 when it finally launches.

Yes, Sony confirmed today that the PlayStation 4 will have the world's first 4K video service. Then again, I seriously doubt that supporting a nascent movie platform on the PlayStation 4 will spur purchases of 4K TVs, especially given the cost of current Ultra HD televisions."

Källa: http://www.tgdaily.com/games-and-entertainment-brief/69853-so...

Nu lite billigare (nåja)... http://www.sweclockers.com/nyhet/16816-sony-prissatter-tva-ny...

Skickades från m.sweclockers.com