Vad händer om man ejectar windows-disken?

Permalänk
Medlem

Vad händer om man ejectar windows-disken?

Jag såg precis att om man högerklickar på "Safely Remove Hardware and Eject Media"-ikonen i startfältet (typ) så kan man ejecta sina diskar. Vad skulle hända om jag ejectade min disk där Windows bl.a. är installerat? Låter spännande!

Visa signatur

Fractal Define R5 || Cooler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB || 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Den kommer antagligen att säga att du inte kan slutföra åtgärden, du kan väl testa, du verkar ju intresserad av vad som händer?

Permalänk
Medlem

Nje, inte när jag pluggar. Har för många rutor uppe för att behöva öppna dom igen. Någon frivillig som ställer upp?

Visa signatur

Fractal Define R5 || Cooler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB || 4 TB HDD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av OskarD90:

Nje, inte när jag pluggar. Har för många rutor uppe för att behöva öppna dom igen. Någon frivillig som ställer upp?

Du, du har ju uppenbarligen tid för annat än plugg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarD90:

Nje, inte när jag pluggar. Har för många rutor uppe för att behöva öppna dom igen. Någon frivillig som ställer upp?

Gjort det, går inte.

Filer används från den hårddisken vilket gör att Windows (från redan innan) har "låst" den hårddisken.

Nä, skojade bara. Din data kommer att spruta eld och bli till en snabare data!

Permalänk
Medlem

Har aldrig provat, men antar att nån varningsruta kommer upp. Skulle hela åtgärden gå igenom slocknar väl datorn helt enkelt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av OskarD90:

Nje, inte när jag pluggar. Har för många rutor uppe för att behöva öppna dom igen. Någon frivillig som ställer upp?

Provade ej men du kommer antagligen få felmeddelande i samma stil som när du försöker med en USB som har nånting på gång.

Edit: Pewtah hann före.