Strypa kommunikation med extrent HDD under boot?

Permalänk
Medlem

Strypa kommunikation med extrent HDD under boot?

Som rubriken lyder. Är det möjligt? Några idéer på hur man kan göra det?

Varje gång jag ska starta windows, så börjar datorn under booten att leta efter ett OS i den externa hårddisken. Jag har ställt in i BIOS så att den inte ska kunna boota från USB, ändå försöker den leta på min externa hårddisk. Knas.

Idéer och tankar till en som behöver hjälp?`

mvh
Andreas Ahlström

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Skrivet av grisapa1:

Som rubriken lyder. Är det möjligt? Några idéer på hur man kan göra det?

Varje gång jag ska starta windows, så börjar datorn under booten att leta efter ett OS i den externa hårddisken. Jag har ställt in i BIOS så att den inte ska kunna boota från USB, ändå försöker den leta på min externa hårddisk. Knas.

Idéer och tankar till en som behöver hjälp?`

mvh
Andreas Ahlström

Är den ext disken en 3,5" så finns chansen att den är utrustad med strömbrytare på kab, isf kan du anv den för att lösa problemet. Vad är förresten anledningen till att du har en ext disk inkopplad hela tiden?

Permalänk
Medlem

provat stänga av din USB disk under boot, finns väll ingen mening att den ska rulla om du inte bootar från den

EDIT: menar under boot

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Har du ändrat boot order? Det kanske är så att din externa är först i boot ordern och sen kommer din primära.

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 3,4 Ghz | Cooling: Corsair H100i + Cougar Vortex 120mm, PWM CF-V12HP | PSU: Corsair TX 650w | Memory: 8GB G.Skill Ripjaws X Performance | Motherboard: ASRock Z77 EXTREME4 | Graphic Card: ASUS GeForce GTX 660ti 2GB DirectCUII | Storage: SSD 120GB Intel 330 + 1TB HDD | Case: Corsair Vengeance C70 Arctic White | OS: Windows 7 Home Premium 64 bit