Permalänk

Automatisk voltage (Hög)

Har allting satt på automatiskt förutom Multipliern som jag ökat med "1".
Om jag går in i bios och skall ändra på core voltage så börjar den på 1.2 när jag väljer manuell.

Skall jag bara pröva mig fram med core voltage, eller skall jag ha kvar den på automatisk?

Permalänk
Medlem

1.55 kan du ha som max (rejäl vattenkylning eller flytande kväve ) men sänk den ifall du ska stanna på 3.8 ghz tills vidare ^^
(stresstesta med occt med maximala beräkningar osv för att se om det är stabil på 1.475v är den det kör då igång något spel som använder mkt cpu (Bf3 t ex är ordentligt test då det är mkt som beräknas samtidigt där.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

1.55 kan du ha som max (rejäl vattenkylning eller flytande kväve ) men sänk den ifall du ska stanna på 3.8 ghz tills vidare ^^
(stresstesta med occt med maximala beräkningar osv för att se om det är stabil på 1.475v är den det kör då igång något spel som använder mkt cpu (Bf3 t ex är ordentligt test då det är mkt som beräknas samtidigt där.)

oj, JÄKLAR! hur kommer det sig då att den automatisk väljer så hög voltage?

Permalänk

på alla stock settings, så ligger voltage på: 1.416

Är det mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XhovercatX:

på alla stock settings, så ligger voltage på: 1.416

Är det mycket?

det är inte så mkt alls heh ^^ du kan dock testa sänka den en bit ifall du nu vill ha den på stock och låg volt men du kör din i 3.8 ghz så lämna den på auto :3
du kan själv sätta volten på 1.450 och se hur högt du kan komma innan du får bluescreen dock

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb