Kan jag ha denna hårddisk?

Permalänk
Medlem

Kan jag ha denna hårddisk?

Hej,

Jag har tänkt köpa en hårddisk till min dator för att just nu har jag bara en SSD, och det räcker inte.
Frågan är, passar denna till min dator?

Hårddisken:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=745488#reviews

Lite specifikationer om min dator:

Chassi: Cooler Master Elite 310 Svart/Silver Fläktar: 1x 120mm Bak, ATX, mATX, 2x USB, 1x Audio, 17 dBA
Moderkort: MSI B75MA-P45, Socket-1155 m-ATX, B75, DDR3, 1xG3-PCIe-x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, VGA, DVI, UEFI
Hårddisk SSD: Samsung SSD 840 Series 120GB 2.5" BULK Bulk, Kun til Komplett PC, uten software og emballasje|

Jag vet inte heller vad som menas med intern eller extern, så svar på det är också uppskattat.

För ytterliggare information eller svar på mina frågor, lämna gärna en kommentar

- Lainen

Visa signatur

Varning: Jag är smått IQ-befriad

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ja det kan du.. Se bara till att du har sladdar, sata.

Intern= I datorn. Extern = Utanför datorn, i ett chassi med usb/firewire/esata anslutning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ja det kan du.. Se bara till att du har sladdar, sata.

Intern= I datorn. Extern = Utanför datorn, i ett chassi med usb/firewire/esata anslutning.

Tack, men kablar någonting man måste köpa med?

Visa signatur

Varning: Jag är smått IQ-befriad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lain3n:

Tack, men kablar någonting man måste köpa med?

Gjorde det då jag köpte mina, kan inte garantera att det gör det till alla dock. Annars är dom inte speciellt dyra om det inte skulle följa med

Permalänk
Medlem

Ja det går utmärkt. Det du behöver är en sata-data kabel, det gick du troligtvis med när du köpte moderkortet. Ström sitter på nätagget redan.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Okej, bra, tack! Nu är det så att jag inte har beställt denna ännu, men gör nog det inom kort nu

Visa signatur

Varning: Jag är smått IQ-befriad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lain3n:

Tack, men kablar någonting man måste köpa med?

Följer med sata kablar (för det mesta) när du köper moderkort, kolla i lådan till moderkortet. Annars får du köpa lös/a sata kabel/lar i en datoraffär.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3225440 ifall du inte har kablar så kommer det med en på 10 cm fraktfritt också och 7200 rpm 1 tb

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb