Spelveckan: Age of Empires II HD, Shootmania Storm, Cubemen 2

Permalänk
Medlem

Hur stor är gränsen för hur många gubbar man kan ha? Vet att den låg på 200 i första med expansionen och undrar om de höjt den något i HD versionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av evok:

Hur stor är gränsen för hur många gubbar man kan ha? Vet att den låg på 200 i första med expansionen och undrar om de höjt den något i HD versionen

500 utan mods. 1000 om du moddar

Permalänk
Medlem
Skrivet av golom:

Har spelat shootmania sedan det va Open beta, enligt mig så är det lätt de bästa fps spelet på över 10 år

Har funderat på o skaffa det. Spelet ser sjukt roligt ut, och till skillnad från många andra spel nu för tiden så verkar det vara skillbaserat.

Köpte cubemen 2 och det var också kul, men typ inga som kör multiplayer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk

Hur kan man påstå att EA är det värsta företaget? Visst det är klantigt med Sim City, Dead space 3 osv. Jag är övertygad av att det finns värre företag, kanske inte värre utgivare och spelföretag, men värre företag finns det garanterat.

Permalänk
Medlem

Apple, Microsoft och Google är alla värre än EA. Att EA skulle vara värre än alla andra företagen listade har jag mycket svårt att tro.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Apple, Microsoft och Google är alla värre än EA. Att EA skulle vara värre än alla andra företagen listade har jag mycket svårt att tro.

Det finns extremt många företag som är värre än EA. Såna här omröstningar är alltid lika korkade, för inget vettigt kommer ur dem. Hur EA kan vara nära att vara USAs värsta företag förstår jag inte. Dock tycker jag att Google är mycket bättre än EA.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

En röst inom mig har ylat i dagar om att jag borde köpa Age of Empires II HD. Sagt och gjort, nu ska jag bli ett barn på nytt

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av rektor:

Uplay programmerarna på Ubisoft verkar ju riktigt puckade om dom implementerat säkerhetscheckar bara på klient-sidan, inte på server-sidan.

Det är inte Ubisoft som gör uPlay, det är Massive i Malmö?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Apple, Microsoft och Google är alla värre än EA. Att EA skulle vara värre än alla andra företagen listade har jag mycket svårt att tro.

Vad jag har hört så är EA ganska hårda mot de som jobbar där, plus att EA gjort många dåliga val på den senaste tiden. Google skulle jag säga är hundra gånger bättre.

Så klart det finns massvis med värre företag i USA än EA, men vad kan man förvänta sig när man gör en röstning online och de flesta är gamers. Skulle de röstat offline så hade det sett annorlunda ut då en helt annan demografi hade skapats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Jag är mer sugen på AoE1, tyckte det var roligare och snyggare. Kanske fanns mindre att göra men jag gillade det. Slutade alltid med att jag sprang omkring med 50 slavar och döda alla

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det finns extremt många företag som är värre än EA. Såna här omröstningar är alltid lika korkade, för inget vettigt kommer ur dem. Hur EA kan vara nära att vara USAs värsta företag förstår jag inte. Dock tycker jag att Google är mycket bättre än EA.

Skrivet av Shockwave:

Vad jag har hört så är EA ganska hårda mot de som jobbar där, plus att EA gjort många dåliga val på den senaste tiden. Google skulle jag säga är hundra gånger bättre.

Så klart det finns massvis med värre företag i USA än EA, men vad kan man förvänta sig när man gör en röstning online och de flesta är gamers. Skulle de röstat offline så hade det sett annorlunda ut då en helt annan demografi hade skapats.

Skickades från m.sweclockers.com

Brukade i alla fall föredra Google framför Microsoft och Apple förr, men blir allt mer tveksam. Senaste var dokumentären Google an d the World Brain http://www.imdb.com/title/tt2551516/

Hur som, ja, självklart är en online-poll så där helt uppåt väggarna.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Blood Dragon ser helt fantastiskt kul ut. Länge sedan man såg fram emot ett spel såhär mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Besvikelse? Bättre färger, bättre stöd för högre upplösning. Märker dock ingen skillnad när det kommer till AI. Grymt spel dock och kommer alltid att vara

Däremot så är det inte värt 18.99 Euro för denna HD version utav spelet, enda dom gjorde var att dra upp "upplösningen" och sen lite texturer i vattnet tror jag, annars märkte jag faktiskt ingenting och var ett kaos i början med online stödet.

Som sagt så ser man inte mycket förbättringar i spelet och en "HD remake" tycker jag kräver mer än just vad detta spel fått, och att ta 18.99 euro tycker jag som sagt är lite "prisigt" för ett så gammalt spel som detta.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Har inte spelat Shootmania men ser väldigt fjantigt utt för att vara en contender för snabba FPS shooter med Esport potential.

Ser hellre att Warsow röstas up på Greenlight på Steam för att få med lite nya spelare.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av Ramblemoe:

Vilken bakvänd jävla tanke. Lägg pengarna på ett trasigt spel i hopp om att det fixas. Säger du samma sak till folk som är sugna på SimCity?

Ja om man är så trogen simcity serien som jag är AoE II så skulle jag nog säga samma sak. Ibland måste man få tro att saker kommer ordna sig och som sagt, för mig är det värt 160 kr även om det inte skulle finnas någon multiplayer men jag definieras antagligen som en fanatiker

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maskarone:

Ja om man är så trogen simcity serien som jag är AoE II så skulle jag nog säga samma sak. Ibland måste man få tro att saker kommer ordna sig och som sagt, för mig är det värt 160 kr även om det inte skulle finnas någon multiplayer men jag definieras antagligen som en fanatiker

Inte för att verka otrevlig, men det är precis den attityden som gör att företag fortsätter släppa skit. "Fans" som står i butiken och ropar efter mer, utan en tanke på kvalité eller principer.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Skrivet av Ramblemoe:

Inte för att verka otrevlig, men det är precis den attityden som gör att företag fortsätter släppa skit. "Fans" som står i butiken och ropar efter mer, utan en tanke på kvalité eller principer.

Det jag menade med första inlägget är att de är roligt om så många som möjligt köper det. Vad jag har läst så vet dom om problem folk upplever och försöker rätta till det. Sen lite längre i framtiden hoppas jag att spelutvecklare kommer att se att AoE fortfarande har så många fans att det skulle vara värt att göra ett "riktigt" AoE III som skulle förhålla sig till tvåan så som StarCraft två förhåller sig till första StarCraf. Så därför för spelets bästa ber jag dig att inte skrämma bort folk.

Allt kan göras bättre, men ibland får man försöka göra det bästa av vad som finns.

Visa signatur

Dator: CPU; Intel 2500K 4,2GHz Mobo; ASRock Z77 PRO4-M Intel Z77 GPU; Gigabyte GTX 650Ti OC 1GB PSU; Antec HCG 520-EC 520W RAM; Corsair Venegance Low Profile 2 x 4GB DDR3 1600MHz HDD; Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB Chassi; Fractal Design Arc Mini
Ljud: Ljudkort; Asus Xonar STX Hörlurar; Sennheiser HD 650, Sennheiser PC 161
Foto Kamer; Panasonic GF3 Objektiv; 14mm 2,5, 12-50mm 3,5-6,5, 45mm 1,8

Permalänk
Inaktiv

hade Diablo 2 kommit i hd hade jag gråtit av lycka

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Har inte spelat Shootmania men ser väldigt fjantigt utt för att vara en contender för snabba FPS shooter med Esport potential.

Ser hellre att Warsow röstas up på Greenlight på Steam för att få med lite nya spelare.

det är lite halvskoj. Det som är mest tråkigt tycker jag är att det bara finns 1 vapen "typ". ibland får man ett annat vapen, baserat på vilket underlag man står på. blir ju alltid "jämnt" men hade gärna sett ett par olika vapen ändå...

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Är det bästa som kommit ut på väldigt, väldigt länge. Går dessutom mot trenden för dagens fps genom att vara väldigt skillbaserat med ett stort skillgap men fortfarande väldigt lätt att lära sig spelets principer. Går även emot trenden genom att inte satsa på att se realistiskt ut men ser fortfarande bra ut fast på ett eget sätt... du är nog bara bitter.

Du skojar väl?
Ja ok skillgap men inte överdrivet stort, mer att få in det i bakhuvudet hur skotten går, har spelat det lite till och från sen första betan och det suger fortfarande lika mycket ur spectator och spelarperspektiv tyvärr.

Dead on arrival som alla redan sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Du skojar väl?
Ja ok skillgap men inte överdrivet stort, mer att få in det i bakhuvudet hur skotten går, har spelat det lite till och från sen första betan och det suger fortfarande lika mycket ur spectator och spelarperspektiv tyvärr.

Dead on arrival som alla redan sagt.

Nej, du har noll koll. Är extremt mycket mer än att lära sig än hur rockets går. Inte minst är det en hel del movement och aim som krävs. Och möter du de bästa lagen så har du ingen chans att attackera utan att vara riktigt bra på allt detta. Finns ju dock självklart saker att jobba med fortfarande men det mesta är väldigt bra anpassat för esport, syftar såklart enbart på elite moden som är den enda jag kör. Dead on arrival är ju också det fel, har ganska många spelare för att vara ett helt nytt spel (inte del av en serie) och det växer.

Permalänk
Medlem

Oj vad förvånad man blir.....EA's andra år negativt besked.....dem håller ju på att förstöra BF seriens unika sätt med sin girighet....

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av 7AAA7:

Oj vad förvånad man blir.....EA's andra år negativt besked.....dem håller ju på att förstöra BF seriens unika sätt med sin girighet....

Det är ju inte EA man kan skylla på utan DICE som är utvecklare och ändrar i sin formel. Läste nyligen på IGN där dom intervjuade Greg från BIOWARE att EA inte bestämmer hur dom ska göra utan att det är utvecklarna själva som får göra sina misstag.
För att lämna ett citat "The best analogy I use, in a positive way, is EA gives you enough rope to hang yourself."

Dom flesta utvecklarna är lika giriga som utgivarna och det är inte konstigt att alla vill tjäna pengar.

http://www.ign.com/articles/2013/04/10/bioware-founder-disput...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Nej, du har noll koll. Är extremt mycket mer än att lära sig än hur rockets går. Inte minst är det en hel del movement och aim som krävs. Och möter du de bästa lagen så har du ingen chans att attackera utan att vara riktigt bra på allt detta. Finns ju dock självklart saker att jobba med fortfarande men det mesta är väldigt bra anpassat för esport, syftar såklart enbart på elite moden som är den enda jag kör. Dead on arrival är ju också det fel, har ganska många spelare för att vara ett helt nytt spel (inte del av en serie) och det växer.

Thank god att jag har noll koll då, jag har obviously inte spelat mycket FPS på högsta nivå och vet vad som krävs för att det ska bli ett bra esportspel.
Shootmania är ganska skillbaserat ja, men det är inte överdrivet mer än att lära sig hur fort rockets går då det är exakt det som är aim....
Movement är fortfarande skit med hoppa/sprint på samma knapp, begränsar spelares alternativ så enormt mycket att det är skrattretande.
Klart man bara kör elite, resten är ju poänglöst. Grejen med elite är att det är inte roligt att titta på som spectator och som lagspel blir det väldigt skevt då bara en person anfaller medans resten av ens lag sitter och slörunkar.
Att anfalla i Elite oftast slutar i att man håller sig undan och försöker plocka av någon försvarare innan man kan ta objektivet och sen springer in och dodgar runt stolpen mot 9/10 spelare för ingen har IQ nog att döda en gör det ganska tråkigt också. Nu har jag inte prövat att söka en seriös match i det då jag inte anser spelet värt att börja söka seriösa matcher i då det aldrig riktigt funnits någon competetive community sen första betan förutom något lag men det kanske är lite skillnad där då.

Är du blind mot kritiken det fått av både esport arrangörer och spelare så kul för dig, njut av spelet då. Du kan dock inte neka att mottagandet varit ytterst svalt och 9/10 jag vet som fått en betanyckel spelade det bara någon gång pga dess tråkighet. Då är QL mer actionfyllt och bättre som esportspel och du ser ju hur det går för QL.
Det kommer däremot aldrig bli ett stort esportspel pga svårigheten för en spectator att hänga med då en oinsatt aldrig kommer förstå varför större delen av ett lag bara sitter och speccar.

PS. Observera att jag inte bashar på dig nu utan på ett spel som är ofärdigt och inte lämpligt för esport i dess nuvarande form.

Permalänk
Medlem

Minimum såg halvintressant ut, hade velat se typ ett halo eller något liknande fast med minimums estetik så de kan lägga tid fokus och pengar på story osv där det behövs. Synd spelet var något MP spel bara. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Thank god att jag har noll koll då, jag har obviously inte spelat mycket FPS på högsta nivå och vet vad som krävs för att det ska bli ett bra esportspel.
Shootmania är ganska skillbaserat ja, men det är inte överdrivet mer än att lära sig hur fort rockets går då det är exakt det som är aim....
Movement är fortfarande skit med hoppa/sprint på samma knapp, begränsar spelares alternativ så enormt mycket att det är skrattretande.
Klart man bara kör elite, resten är ju poänglöst. Grejen med elite är att det är inte roligt att titta på som spectator och som lagspel blir det väldigt skevt då bara en person anfaller medans resten av ens lag sitter och slörunkar.
Att anfalla i Elite oftast slutar i att man håller sig undan och försöker plocka av någon försvarare innan man kan ta objektivet och sen springer in och dodgar runt stolpen mot 9/10 spelare för ingen har IQ nog att döda en gör det ganska tråkigt också. Nu har jag inte prövat att söka en seriös match i det då jag inte anser spelet värt att börja söka seriösa matcher i då det aldrig riktigt funnits någon competetive community sen första betan förutom något lag men det kanske är lite skillnad där då.

Är du blind mot kritiken det fått av både esport arrangörer och spelare så kul för dig, njut av spelet då. Du kan dock inte neka att mottagandet varit ytterst svalt och 9/10 jag vet som fått en betanyckel spelade det bara någon gång pga dess tråkighet. Då är QL mer actionfyllt och bättre som esportspel och du ser ju hur det går för QL.
Det kommer däremot aldrig bli ett stort esportspel pga svårigheten för en spectator att hänga med då en oinsatt aldrig kommer förstå varför större delen av ett lag bara sitter och speccar.

PS. Observera att jag inte bashar på dig nu utan på ett spel som är ofärdigt och inte lämpligt för esport i dess nuvarande form.

Förstår din kritik men håller inte med dig angående det mesta. Enligt mig är det bra mycket lättare att förstå sig på shootmania än många andra esportspel för en oinsatt. Sen får väl tiden avgöra hur det går för det som spel. Håller med om att det är lite ofärdigt dock och att de borde jobba med menysystemet, men det händer ju faktiskt en hel del.

Btw finns en del seriösa lag i det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Förstår din kritik men håller inte med dig angående det mesta. Enligt mig är det bra mycket lättare att förstå sig på shootmania än många andra esportspel för en oinsatt. Sen får väl tiden avgöra hur det går för det som spel. Håller med om att det är lite ofärdigt dock och att de borde jobba med menysystemet, men det händer ju faktiskt en hel del.

Btw finns en del seriösa lag i det...

Seriösa lag sure, seriösa organisationer som är intresserade av spelet, nope. En ganska basic sak i ett spel som varit competetive sen första betan och redan haft ett par turneringar och inte lyckats fånga någon organsiations intresse.

Själv tycker jag inte mycket förändrats i speldynamiken de senaste 9 månaderna iaf, finns buggen med att sensen kan bli låst och man måste ominstallera spelet kvar?

Du får gärna bemöta den kritik jag har med motiveringar om du orkar då jag är nyfiken på att se någon annans synpunkter.
Har det hänt något senaste månaden, inte ens orkat installera det igen sen jag formaterade senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Synd bara att det laggar så illa i multiplayer att det nästan blir helt ospelbart...

Det laggar något oerhört om NÅGON av dina med/motspelare i multiplayer kör på 2 eller flera skärmar, stäng av skärmarna i windows och spelet flyter på som om det vore 1999

Skrivet av Tasorrog:

AOE 2 HD kommer ju bli skit nice, slipper man köra med att halva skärmen är svarta kanter

Modnings stöd skulle dock vara skit nice.

Steam workshop är implementerat i AOEIIHD

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Kunde själv inte hålla mig från AoE II.. Spelet jag har mest tid i, tid som jag vet utan att tveka räknas i månader troligen år....

Men negativt med "HD"
Upplösningen är satt till skärmens och "window mode" är inte bäst...
Jag får av någon anledning lika mycket lagg på på min phenom 955 och i5 laptop som jag hade på "den gamla" en p2 450mhz med vodoo 2 grafik, och "den äldre" p4 3ghz med ati x800.... (vet inte om det är ngt jag gör "fel" eller vad det är...)
varför uppdatera stone/wood/food/gold ikonerna?
vattnet vet jag inte om jag tycker såg bättre ut samma gäller åkrarna...

Men det jag tycker om är
färgerna är "rätt"
enkelt via steam
moddning via steam workshop...
Man kan köra någon MP match igen
Det är fucken AGE OF EMPIRES 2!!!!

Permalänk

AOE2 är ett självklart köp. Det som är tråkigt att det kommer finnas MP i typ 1 månad sedan dör det ut :(. Är väl typ regel för alla Strategispel utom starcraft.