Permalänk

Överhettad laptop

Jag har en gammal Fujitsu Siemens PA2510 laptop som snart gör mig galen! Alla delar fungerar som dom ska förutom att den blir överhettad och slår då av sig. Jag har rensat fläkt och kylelement från damm. När det inte hjälpte så köpte jag ny fläkt och bytte till en bättre kylpasta som inte gjorde någon skillnad. Det sista jag kan tänka mig är att prova nytt kylelement. Är det någon idè eller ska jag bara kassera den? Något annat som jag missat som man kan kontrollera?

Permalänk
Skrivet av _ScraTch_:

Jag har en gammal Fujitsu Siemens PA2510 laptop som snart gör mig galen! Alla delar fungerar som dom ska förutom att den blir överhettad och slår då av sig. Jag har rensat fläkt och kylelement från damm. När det inte hjälpte så köpte jag ny fläkt och bytte till en bättre kylpasta som inte gjorde någon skillnad. Det sista jag kan tänka mig är att prova nytt kylelement. Är det någon idè eller ska jag bara kassera den? Något annat som jag missat som man kan kontrollera?

du kan ju köpa en kyl matta? en sånhär.. http://www.inet.se/produkt/6901386/cooler-master-notepal-u2

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk

Tänkte jag skulle sälja datorn så jag hade mer tänkt om det fanns något tips gällande kylningen. Förstår inte hur en dator kan funka hur bra som helst i fler år med samma kylsystem som sen bara ballar ur. Kan ju annars köra en kylplatta som sista utväg!