Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
SE behöver ju inte nödvändigtvis betyda "Special Edition" om man är ful marknadsföringdirektör.

Som sagt går kortet i standardhastigheter, inga annorlunda hastigheter alltså.
3300 för det där är rena rånet, speciellt efter att man har läst denna tråd:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=11492...

I det här fallet är det väl Slow Edition, men sen en tid tillbaka verkar det som om det är marknadsföringsfolket som styr nVidias grafikdivision istället för teknikerna.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Radeon9000 och Radeon9000PRO tävlar med GFMX420/440/460, och där vinner både Radeon9000 och Radeon9000PRO.
Ingen flopp alltså.

Radeon9500 och Radeon9500PRO tävlar med Ti4200 och Ti4400 (och gör det mycket bra, Radeon9500PRO är oftast snabbare än Ti4400 och ALLTID mycket snabbare än Ti4200).

Radeon9700 tävlar med Ti4600, och krossar totalt.

Radeon9700PRO tävlar med den hittils osynliga konkurrenten GFFX, och kommer förlora.
Men sen kommer R350 och så är det igång igen.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Radeon9000 och Radeon9000PRO tävlar med GFMX420/440/460, och där vinner både Radeon9000 och Radeon9000PRO.
Ingen flopp alltså.

Radeon9500 och Radeon9500PRO tävlar med Ti4200 och Ti4400 (och gör det mycket bra, Radeon9500PRO är oftast snabbare än Ti4400 och ALLTID mycket snabbare än Ti4200).

Radeon9700 tävlar med Ti4600, och krossar totalt.

Radeon9700PRO tävlar med den hittils osynliga konkurrenten GFFX, och kommer förlora.
Men sen kommer R350 och så är det igång igen.

Om man nu måste få ATI att "vinna" över nVidia kan man ju skriva så.

Annars kan man ju skriva att Ti4600 bara får stryk av ett kort och det är Radeon 9700. Enligt Nordic Hardware prisbarometer så är ju Radeon 9700 PRO dessutom 50% dyrare än Ti4600.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Radeon9700PRO tävlar med den hittils osynliga konkurrenten GFFX, och kommer förlora.
Men sen kommer R350 och så är det igång igen.

Frågan är inte om den kommer att förlora frågan är hur mycket den kommer att förlora med...r300 är trots allt snart 6månader och det är dax för en ny version.. Får ati ut r350 snabbt, bara lite efter Fx och slår det, så märker vi vilket företag som leder prestanda toppen.

Och vem vill inte ha en sååå snygg väska???

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing

Annars kan man ju skriva att Ti4600 bara får stryk av ett kort och det är Radeon 9700. Enligt Nordic Hardware prisbarometer så är ju Radeon 9700 PRO dessutom 50% dyrare än Ti4600.

Ti4600 får ju rejält med pisk av 9500 pro när man höjer bildkvaliteten.
Och det är väl klart man vill lira med bra bildkvalitet när man har ett snabbt system.

Permalänk
Medlem

Camridge =>

Till att börja med vill jag hänvisa till mitt förra inlägg dvs. gällande att prestandaresultaten i kantutjämning och Ansio ger en fingervisning angående kommande prestandaskillnader i tex. DOOM3. Samtliga Radeon kort baserade på R300 kommer att dra ifrån GeForce4 ytterligare. Framför allt när spel baserade på Dx9 dyker upp, vilket är inom kort.

Som "Erty" redan skrivit har ATI lanserat följande Radeon kort i syfte att konkurera med följande GeForce kort:

ATI Radeon 9000/Pro konkurerar med GF4 MX serien

ATI Radeon 9500/Pro konkurerar med GF4 Ti4200 serien

ATI Radeon 9700/Pro konkurerar med GF4 Ti4400/4600

Kontentan: ATI ger mest för pengarna både funktionsmässigt och prestandamässigt i samtliga prissegment.

Vidare har man för avsikt att lansera ytterligare en kort baserat på en krets vid namn R350. Denna ryktas vara klockad 400 coren och 800 på minnet. Låter kanske inte så imponerande, men då ska man veta att motsvarande klockning på ett Radenon 9700 kort skulle ge en prestandaökning på runt 25-30% dvs. samma prestanda som ett GFFX med klockningen 500/1000. Anledningen till detta beror på att R300 är effektivare per mhz (en operation per klockcykel) än NV30 (0,7 operationer per klockcykel).
Antar att vi får se hur det blir då de båda hamnar i testlabben.

Angående det där med Dx9 så har du svaret på följande länk:
http://www.viperlair.com/articles/techreport/drivers/dx9repor...

Själv tillhör jag inte de som ej kan tänka sig att köpa ett viss grafikkort pga. att det kommer från en viss leverantör. Jag har alltid valt det som dels passar plånboken i förhållande till prestanda. Därför har jag varit ägare av grafikkort från Matrox, ATI och nVidia.
Måste dock medge att jag inte är särskilt förtjust i nVidia, främst pga. deras (enligt mig) vilseledande marknadsföring samt deras medvetna strategi att tex. betala stora summor pengar för att få program optimerade för deras grafikkort (tex. 3DMark). Därför tog det mig emot att införskaffa ett GF4 Ti4200, som för övrigt funkar fint dvs. förutom en mindre bra TV-out.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

asus a7n8x delux, radeon9800 120gb,2600+,2* 256 pc4000